Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типологія уроків і її практичне застосування

Вимоги до уроку географії

Для ефективного проведення уроку необхідно дотримуватись певних організаційних, дидактичних, виховних і психологічних вимог.

Організаційні: наявність продуманого плану уроку; раціональне використання відведеного часу; підготовка і раціональне використання різних засобів навчання.

Дидактичні (освітні): конкретність дидактичної мети (формування нових уявлень і понять, повторення вивченого матеріалу, систематизація і закріплення, практичне застосування знань); правильний відбір навчального матеріалу для кожної частини уроку (доступність навчального матеріалу, виділення головного у змісті та його зв’язок з попередньо отриманими знаннями); правильний (відповідний до поставлених завдань) відбір методів, прийомів і засобів навчання для кожного етапу уроку; реалізація усіх елементів змісту освіти (формування знань, умінь, досвіду творчої діяльності, досвіду емоційно-ціннісного ставлення до світу і процесу пізнання); поєднання фронтальної, групової та індивідуальної форм роботи учнів, диференціація навчання.

Психологічні: врахування вікових та індивідуальних особливостей учня : його мислення (репродуктивного, творчого), пам’яті (довільної, мимовільної), уваги (здатності зосереджуватись на предметі вивчення), уяви (особливо творчої), волі (здатності ставити перед собою далеку чи близьку мету і досягати її).

Виховні: формування духовних та етичних цінностей; демонстрування різних світоглядних ідей щодо розвитку природи і суспільства; розвиток пізнавальних інтересів до географії; виховання патріота України.

Особливі (пов’язані зі змістом предмета): реалізація краєзнавчого принципу у навчанні; екологічна спрямованість уроку географії; економічне виховання, формування просторової компетенції та географічного мислення.

Для організації такого складного навчального процесу, яким є урок, важливо раціонально спроектувати його макроструктуру, яка б відповідала реалізації основної навчальної мети, або іншими словами— визначити, які дидактичні етапи є необхідними на уроці. В цьому проявляється практична значимість типології уроків, адже кожен тип уроку має свою макроструктуру. Найбільш поширена в українській педагогіці типологія уроків, в основу якої покладена їх провідна дидактична мета (автор —В.Онищук), передбачає, що вчитель спочатку формулює мету уроку, а потім відповідно до неї визначає тип уроку, який задає певну організаційну структуру.

За цією типологією уроки можуть бути такими:

Урок засвоєння нових знань:

1. Повідомлення теми й мети уроку, актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

2. Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу.

3. Узагальнення та систематизація вивченого, первинне застосування знань.

4. Підсумки уроку, д/з.

Переважно ці уроки проводять на початку вивчення нової кількагодинної теми, актуалізуючи різними прийомами необхідні попередні знання.


Читайте також:

  1. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  2. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  3. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  4. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  5. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  6. Акти правозастосування, їх види
  7. Акти правозастосування.
  8. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  9. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  10. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  11. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.
  12. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу




Переглядів: 622

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості уроку як форми навчання | Урок перевірки та корекції знань, умінь, навичок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.