МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Типологія уроків і її практичне застосуванняВимоги до уроку географії Для ефективного проведення уроку необхідно дотримуватись певних організаційних, дидактичних, виховних і психологічних вимог. Організаційні: наявність продуманого плану уроку; раціональне використання відведеного часу; підготовка і раціональне використання різних засобів навчання. Дидактичні (освітні): конкретність дидактичної мети (формування нових уявлень і понять, повторення вивченого матеріалу, систематизація і закріплення, практичне застосування знань); правильний відбір навчального матеріалу для кожної частини уроку (доступність навчального матеріалу, виділення головного у змісті та його зв’язок з попередньо отриманими знаннями); правильний (відповідний до поставлених завдань) відбір методів, прийомів і засобів навчання для кожного етапу уроку; реалізація усіх елементів змісту освіти (формування знань, умінь, досвіду творчої діяльності, досвіду емоційно-ціннісного ставлення до світу і процесу пізнання); поєднання фронтальної, групової та індивідуальної форм роботи учнів, диференціація навчання. Психологічні: врахування вікових та індивідуальних особливостей учня : його мислення (репродуктивного, творчого), пам’яті (довільної, мимовільної), уваги (здатності зосереджуватись на предметі вивчення), уяви (особливо творчої), волі (здатності ставити перед собою далеку чи близьку мету і досягати її). Виховні: формування духовних та етичних цінностей; демонстрування різних світоглядних ідей щодо розвитку природи і суспільства; розвиток пізнавальних інтересів до географії; виховання патріота України. Особливі (пов’язані зі змістом предмета): реалізація краєзнавчого принципу у навчанні; екологічна спрямованість уроку географії; економічне виховання, формування просторової компетенції та географічного мислення. Для організації такого складного навчального процесу, яким є урок, важливо раціонально спроектувати його макроструктуру, яка б відповідала реалізації основної навчальної мети, або іншими словами— визначити, які дидактичні етапи є необхідними на уроці. В цьому проявляється практична значимість типології уроків, адже кожен тип уроку має свою макроструктуру. Найбільш поширена в українській педагогіці типологія уроків, в основу якої покладена їх провідна дидактична мета (автор —В.Онищук), передбачає, що вчитель спочатку формулює мету уроку, а потім відповідно до неї визначає тип уроку, який задає певну організаційну структуру. За цією типологією уроки можуть бути такими: Урок засвоєння нових знань: 1. Повідомлення теми й мети уроку, актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності. 2. Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу. 3. Узагальнення та систематизація вивченого, первинне застосування знань. 4. Підсумки уроку, д/з. Переважно ці уроки проводять на початку вивчення нової кількагодинної теми, актуалізуючи різними прийомами необхідні попередні знання. Читайте також:
|
||||||||
|