Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості уроку як форми навчання

План

Під час навчання в школі Ви відвідали понад 1900 уроків географії. Чи запам’ятались якісь із них назавжди? Чим саме?

Хто розробив теоретичні засади і практичні підходи до проведення уроку?

1. Особливості уроку як форми навчання.

2. Вимоги до уроку географії.

3. Типологія уроків і її практичне застосування.

4. Методичні особливості навчально-організаційних етапів уроку.

5. Види навчальної діяльності учнів на уроці.

6. Ознаки сучасного уроку географії.

7. Підготовка вчителя до уроку.

8. Критерії оцінки ефективності уроку географії.

В сучасній школі застосовують різні форми навчально-пізнавальної діяльності учнів: уроки, семінари, консультації, факультативи, конференції, гуртки, екскурсії, а в експериментальному порядку - модулі. Але урок, класно-урочна система організації навчання, яка існує понад три століття, залишається найбільш поширеною формою навчання як у світі, так і в Україні. Урок як основна форма навчання географії в школах України має не таку вже й давню історію: в радянській частині України він був запроваджений у 30-их рр. ХХ ст., коли географія стала окремим шкільним предметом. З того часу розробляються і вдосконалюються організаційно-методичні особливості уроку географії.

Урок(за Касьяненком М.Д.) – це цілісний, логічно завершений у часі, регламентований обсягом навчального матеріалу основний елемент педагогічного процесу, який забезпечує активну, планомірну навчально-пізнавальну діяльність групи учнів певного віку, спрямовану на розв’язання поставлених навчально-виховних і розвивальних завдань.

Найхарактернішими ознаками уроку є:

· постійний склад учнів;

· безпосереднє керівництво вчителя;

· регламентованість часом та включення до шкільного розкладу;

· систематичне засвоєння учнями знань, умінь і навичок, досвіду творчої діяльності та соціальних відносин;

· поєднання різноманітних методів і форм організації навчання;

· наявність систематичного контролю навчальних досягнень.

В дидактиці урок розглядається як цілісний, чітко структурований (поетапний) процес. Його макроструктуру утворюють дидактичні етапи уроку, які мають конкретний навчальний зміст і завдання, поєднання методів, які забезпечують реалізацію цих завдань, форми організації роботи та очікуваний результат. До таких усталених етапів уроку належать:

· Організація класу до уроку;

· Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація діяльності учнів;

· Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок;

· Систематизація і узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок;

· Застосування засвоєних знань, умінь і навичок;

· Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок;

· Підсумок уроку.

Мікроструктуру уроку складають сукупність методів і прийомів на кожному етапі уроку. На відміну від макроструктури – вона є дуже мобільною.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IV. Підсумок уроку
  4. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. V Засоби навчання
  7. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  8. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  9. VII. Підсумки уроку
  10. VIІ. Підсумок уроку
  11. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 995

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Людина прагне стати мислителем | Типологія уроків і її практичне застосування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.