Організація маркетингової діяльності на підприємстві
Алгоритм створення відповідної маркетингової організаційної структури на підприємстві наведено на рис.
Алгоритм формування маркетингової організаційної структури підприємства
Існують наступні моделі побудови служби маркетингу: функціональна, товарна, орієнтована на групи споживачів, орієнтована на ринки.
Практично існують не тільки ці моделі, а й безліч їхніх комбінацій (змішаних форм): товарно-ринкові, товарно-функціональні, функціонально-товарно-ринкові тощо.
Однією з прогресивних моделей побудови відділу маркетингу є матрична модель.
До тимчасових маркетингових структур належать:
— ради з маркетингу — спеціальні структури при керівникові організації, куди входять його заступники і провідні фахівці підприємства;
— цільові групи — спеціальні групи фахівців, які створюються на певний проміжок часу для розв’язання суто конкретних маркетингових проблем; різновидом цільових груп є так звані венчурні групи, що створюються для опрацювання цікавих, але водночас і ризикованих маркетингових ідей.