Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психоаналітична (психодинамічна) сімейна терапія

Фахівці-психоаналітики, перенесли увагу з інстинктів на об'єктні відносини, дитячу залежність і неповний розвиток „Его”|. Ці проблеми стали визнаватися важливішими, ніж проблеми Едіпова| комплексу і витиснені інстинкти.

Глибинною причиною виникнення психічного захворювання став вважатися страх об'єктних відносин, який може з'явитися в ранньому дитинстві. Проблеми перших місяців життя, коли тільки починаються відносини батьків з дітьми, — і особливо проблема порушення сприйняття — лежать в основі психопатології. У 1905 р. 3. Фрейд описавявище, що одержало назву«перенесення», коли пацієнтка Дора перемістила свої почуття до батька і до друга сім'ї на 3. Фрейда. Це відбулося в той момент, коли вона, наближаючись до успішного завершення лікування, різко перервала його.

Інші дослідники спостерігали схожі феномени і називали їх іншими термінами: «формування ролі «козла відпущення» , «операція дисоціаціями»,| | «злиття»; «приписування ірраціональних ролей», «симбіоз», «сімейний проектний процес» | Насправді все це були різновиди положень теорії М. Кляйн (1946) про проектну ідентифікацію.

Проектна ідентифікація — це процес, коли суб'єкт сприймає іншу людину, як би наділяючи його елементами власної особи, і спонукає його до поведінки і відчуттів, підтверджуючих таке сприйняття.

Цілі психоаналітичної сімейної психотерапії— змінити особистості учасників психотерапії так, щоб вони були в змозі взаємодіяти як цілісні здорові особистості на базі нинішньої реальності, а не на базі неусвідомлюваних образів минулого, тобто навчитися розрізняти патерни емоційно-поведінкового реагування, обслуговуючі потреби членів сім'ї в ситуації «здесь-и-теперь|» від патернів, що виникли в глибокому дитинстві.

Техніка психоаналітичної сімейної психотерапії: у класичному психоаналізі використовуються для терапевтичних змін конфронтація, кларификация|, інтерпретація і переробка досвіду. Серед цієї техніки найважливішою є інтерпретація. Ця ж техніка застосовувалася і при сімейній психотерапії, але окрім них до роботи з сім'ями підключалися та інші, зовсім не психоаналітична техніка, наприклад техніка поліпшення комунікативних здібностей.

Натан Аккерман рекомендував, щоб на першу сесію приходили всі члени сім'ї, а потім належало зустрічатися з кожним окремо. В даний час вважається, що допустима будь-яка комбінація — робота зі всіма чле|нами сім'ї, робота з членами сім'ї окремо, робота з подружньою п і т.д.

Широко використовується техніка «вільних асоціацій», в яких проявляються| патерни сімейної взаємодій. Психоаналітики вважаю за краще: спостерігати| і слухати, різко зупиняючи порожнє обговорення питаннями.

Не дивлячись на схожість багатьох техніки, вживаної в психоаналізі і в сімейній психоаналітичній психотерапії, виділяють і відмінності:

1. Психоаналітично-орієнтовані психотерапевти менш директивні|
чим представники інших шкіл.

2. Психотерапевти школи стратегічної|
сімейної психотерапії схильні ставити направлені питання про
вчинки, пов'язані з симптомами.

3. Представники школи сімейної структурної|
| психотерапії спонукають членів сім'ї вступати в розширені]
діалоги.

4. Психоаналітично-орієнтовані психотерапевти схильні|
просто слухати.

 

 

1.Наявність відмінностей між інтерпретацією і маніпуляцією. Інтерпретація містить контекстуальне відновлення розрізнених думок|
пацієнта з метою зіткнення його з сутністю переживань.

2.Маніпуляція є |для психотерапевта способом підштовхнути пацієнта
у невідомому йому (але відомому психотерапевту) напрямі.


Психоаналітики вважають, що інтерпретація є в чистому виді технікою
психоаналізу, а те, чим користуються директивні сімейні психотерапевти
| системного напряму, є маніпуляцією.




Переглядів: 1608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хейлі ефективно використовував в своїй практиці прийом мовчання. Він мовчав в тих ситуаціях, коли пацієнт намагався контролювати психотерапевта або маніпулювати їм. | Стратегічна сімейна психотерапія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.