МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||
Сучасна традиційна система навчання, та виховання начебто спрямована на те, щоб придушити творчість, активність, талант учнів. Ось, як її характеризують відомі вчені, педагоги.Відомий американський громадський діяч, педагог П.Вайнцваг: „Сучасні методи навчання незграбні та архаїчні, вони засновані на помилкових судженнях... Інститут освіти майже нічого не робить для того, щоб розвинути в молодій людині елементарні якості, необхідні для повного, активного життя”. Польський педагог, вчений Ю.Козелецький: „Застаріла аудиторно-лекційна система втратила свої адаптивні можливості та певною мірою гальмує рух цивілізації та формування розвинутої особистості”. Відомий російський соціолог Ю.Рюриков: „Існуюча система освіти та виховання - це система-аборт; вона вбиває у слухачів зародки кращих властивостей, не дає народжуватися в них доброї, працьовитої і здорової людини”. Один із найстаріших та авторитетних педагогів, академік М.Скаткін: „Сучасна освіта, мета якої повідомити певну і однакову для всіх суму знань, виглядає як масове вбивство талантів.” У результаті цього (в такій системі освіти) здібні учні недовантажені, вони деморалізуються, а слабкі перевантажені і, як не стараються, не можуть впоратися зі своїми завданнями за відведений час. Адже відомо, що всі люди різні. Але, практика освіти цю нерівність поглиблює, розвиваючи і закріплюючи у свідомості учнів комплекс меншовартості, травмуючи їх психіку. Чи не краще відмовитися від принципу вчити одне і те ж за один і той же час? Чи одне і те ж залишити, а другу умову зняти? Вчитися не за часом, а до результату, до досягнення певного рівня майстерності?” Важко відмовити у об'єктивності цим критикам існуючої системи навчання та виховання. Дійсно, масове, бюрократизоване, авторитарне, уніфіковане навчання не лише не розвиває активність, творчість, оптимізм учнів, а гальмує її, і навіть блокує. Таке навчання нівелює різноманітність талантів і мотивів та призводить до формування НАВЧЕНОЇ БЕЗПОРАДНОСТІ у школярів, студентів, що зумовлює виникнення у них нових невдач, і формується замкнене коло, з якого школяру, студенту одному вирватися досить важко, а творчість в цих умовах не розвивається. Ефект навченої безпорадності був відкритий американським психологом М. Зелігманом у 60-і роки під час дослідів над тваринами. Їх (тварин) поміщали в клітку з металевою сіткою замість підлоги, через яку з різними інтервалами часу пропускали електричний струм. Спочатку тварини намагалися врятуватися від хворобливих ударів струму, метушилися по клітці в пошуках виходу чи якого-небудь способу припинити екзекуцію. Визначивши, що ніяке поводження не забезпечує безпеки, тварини ставали пасивними і безініціативними. Отже, тварини в цій ситуації неминучого покарання демонстрували типову відмову від пошуку. Незабаром у таких тварин з'являлися виразки шлунка і кишечника, порушення серцевої діяльності. Вони втрачали інтерес до їжі і до осіб іншої статі, їхня життєва активність згасала. Якщо після цього умови досліду змінювалися, і тварини виявлялися в ситуації, коли в принципі могли знайти спосіб уникнути покарання струмом (вискочивши в сусідню клітку, або розімкнувши струм натисканням на педаль), більшість з них виявила повну нездатність до такого пошуку. Таким чином, навчена безпорадність — це, по суті, варіант відмови від пошуку, і на цій моделі легко простежити, при яких додаткових умовах, яким чином і в кого саме негативне підкріплення порушує пошукове поводження і призводить до виникнення песимізму і негативного мислення, що суттєво перешкоджає розвитку творчості в учнів. Тому якщо в навчальних ситуаціях учень буде одержувати переважно негативний досвід, то цілком можливо, що в нього сформується не тільки негативне уявлення про себе як про учня, але і негативна загальна самооцінка. Негативна Я-концепція, що сформувалася в учня, призведе до наступних невдач і, більш того, до появи ще одного невдахи, виникнення в нього стану безпорадності. Важке переживання безпорадності також виникає і як результат відсутності педагогічного такту батьків і педагогів. Так, у наборі лайливих штампів деяких учителів є і такі: «Ти все рівно ніколи не навчишся», «ти ніколи не вилізеш із двійок», «ти більше трійки ніколи не будеш мати» і т.п. При цьому вони не задумуються над тим, яку шкоду і навчанню, і розвитку особистості, її творчості вони заподіюють. Чому? Бо на розвиток творчості учнів, студентів та її прояв суттєво впливають також їх особистісні якості, до яких відносять: - високу самооцінку; - високу мотивацію до діяльності, якою займається особистість; - впевненість у своїх силах; - позитивну Я-концепцію; - оптимізм тощо. Отже головною особливістю творчої людини – віра в власні сили та в свої можливості. Як тільки людина повірить в це – в неї звільнюється творче начало. І його ніхто потім не може заглушити Але … посланець Всевишнього - дитина, щойно зробивши свої перші кроки в навчанні, майже втрачає ті цінні якості, з якими вона з’явилася на світ. Виникає ще одна невдаха, песиміст, який не вірить ні в себе, ні в щасливе майбутнє. Така ситуація вкрай негативно впливає як на людину (дуже важко їй бути щасливою, творчою), так і на розвиток нашої молодої Держави („бо загибелі уникнули ті цивілізації, в яких переважала оптимістична система поглядів і переконань, котрі вірили, в суспільство і нові кращі перспективи"). Що ж робити, щоб протидіяти цьому лиху?
|
|||
|