МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ВИРАЗНІСТЬ І ЗОБРАЖАЛЬНІСТЬЗміст твору – категорія ідеальна, така, що потребує певного втілення. В передачі змісту засобами музики розрізнюють два підхода – вираз і зображення. Перший з них – основний та переважний, місце другого більш скромне. Виразити музика може дуже багато: найшироку гаму настроїв (веселість й спокій, тривогу й зосередженість, збудження й глибокий сум), нескінчене різномаїття людських характерів (суворий й пустотливий, примхливий і вольовий). Сама здібність виражати, звертатися до емоційної сфери – одна з найсильніших сторін музики. Звучання музики - це суворо організований звуковий потік, спрямований на слухача, й організованість визначається його змістом – настроєм, характером: веселий настрій визначить живий темп, мажорний лад, світлий регістр, вольовий характер буде передано енергійним ритмом, активною динамікою тощо. Практично всі засоби музики здатні втілювати у собі й визивати у слухача емоційну реакцію – в цьому сила впливу музики на людину. Зобразити музика може також дуже багато. Музичне зображення, як правило, включає в себе елементи звуконаслідування. Це – ритмічні елементи (чітке чергування кроків, перестукування коліс поїзда, рівномірні накати морських хвиль); темброві (цоконня кінських копит імітують кастаньєти, гуркіту грому наслідують літаври ); мелодико-інтонаційні (характерні інтонації фанфари, зозулі). Але при цьому наслідувальні елементи відсунуто на другий план, а перший займає саме мелодико-гармонічний тематизм. Оцінюючи співвідношення виразного й зображального в музиці, треба мати на увазі, по-перше, що вони в музиці за звичаєм існують не окремо, а разом. По-друге, виразність і зображальність в музиці принципово нерівнозначні: як мистецтво передусім виразне, музика часто обходиться без наявних ознак зображальності, але, напроти, якою б яскравою й важливою не була зображувальна сторона, виразність залишається неодмінною естетичною потребою. Так що рівень зображальності може бути й вище , й нижче, але рівень виразності завжди має бути високим, - інакше це погана музика.
|
||||||||
|