Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МУЗИЧНА МОВА

 

Музична мова – це система, на основі якої утворюється художня форма твору.

Музичне „висловлювання” вельми багатошарове, багатоскладне. Основний „будівельний матеріал” музики – музичні звуки, що називаються тонами. Інтонація становить саму сутність музики, її природу.

Музична інтонація - широке поняття, що означає єдність звуку і змісту в музиці. На музично-технологічному рівні під інтонацією зазвичай розуміють звуковисотні співвідношення, ототожнюючи їх з мелодичною лінією, мелодичним інтервалом або мотивом. На семантичному рівні інтонація є найменшою осмисленою одиницею музичної мови.

У філософсько-естетичному ракурсі інтонація – це основа художнього образу в музиці, єдність його ідеальної сутності й матеріального (звукового) втілення, специфічна форма відбиття у свідомості людини навколишної дійсності й свого ставлення до неї (світогляду).

Психофізіологічним чинником виражальності музичної інтонації є здатність людини передавати інформацію про себе і про своє ставлення до світу в звуковій формі. Це зумовлює внутрішню спорідненість музичного інтонування з мовним, що виявилось у схожості їх виражальних засобів і функцій (характеристичної, емоційної, логічно-змістовної, синтаксичної, формоутворювальної, жанрово-ситуативної).

Іншим джерелом формування музичної інтонації став руховий (кінетичний) досвід людини. Зв’язок внутрішнього переживання і зовнішнього вираження (міміка, жести, рухи тіла) почутого й побаченого визначив у музичній інтонації її виражально-пластичні властивості.

Із синкретичної єдності музичної інтонації виокремились висота і ритм, як її структурне ядро. Вони набули дискретної фіксації і високоорганізованих систем ладу, гармонії, метра.

Із розвитком музичних інструментів значно розширилися й інші виражальні сторони музичної інтонації: тембр, діапазон, динаміка, артикуляція, голосоведення тощо.

Упродовж історичної еволюції музики відбувається постійне оновлення й розширення її інтонаційного фонду („словника”), до якого належать інтонації-символи – узагальнені інтонаційні формули епохи. За невідповідності музичної інтонації новим тенденціям часу настає інтонаційна криза, подолання якої викликає до життя нові художні напрями, жанри, стилі, виражальні засоби, породжені зміною суспільного світогляду.

Закони музичної інтонації проймають усі види музичної діяльності: композиторську, виконавську, слухацьку. Тому розуміння інтонаційної природи музики допомагає відкрити її глибину й красу образного змісту музичного мистецтва.

 




Переглядів: 4296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОМПОЗИЦІЯ МУЗИЧНОГО ТВОРУ | ЛАД І ТОНАЛЬНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.