Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛАД І ТОНАЛЬНІСТЬ

Лад – це звуковисотна організація інтонаційного процесу, заснована на функціональній супідрядності тонів, доцільно впорядкована інтонаційна система висотних зв’язків музичних звуків, їх закономірна послідовність, а також структура взаємних зв’язків ступенів звукоряду. В понятті ладу відбиваються історичні та національні особливості розвитку музичного мистецтва, об’єктивні закономірності музичної акустики та сприймання музики.

Тональність– це звуковисотне положення ладу. Назва тональності визначається назвами тоніки і ладу (наприклад, домажор, лямінор тощо). Тональності притаманна неабияка виразова сила, хоча механізм її впливу до кінця не з’ясовано. Композитори зазвичай виявляють значну чутливість до „тонального забарвлення”. Внаслідок схильності їх до втілення певних образів і настроїв у конкретній тональності склалася навіть певна тональна семантика: сі мінор, сі-бемоль мінор слугують вираженню трагізму, настроїв приреченості, символізують образи смерті; соль мінор – елегійні, фа мажор – пасторальні образи; ре мажор передає життєрадісність, енергійну спрямованість, грайливість; ре мінор – ліричні почуття; до мінор – драматизм.

Тональність, таким чином, для музики нового часу є певним знаком, закріпленим у художній практиці, детермінованим стилем.

Класифікація існуючих музичних ладів надзвичайно складна, її визначальними факторами є генетична стадія розвитку ладового мислення, інтервальна складність звукової структури, етнічні, історичні, культурні, стильові особливості й традиції музичного мистецтва.

До найбільш важливих типів ладових систем належать: мажор, мінор, іонійський лад, дорійський, фригійський, лідійський, міксолідійський, хроматичний, пентатоніка тощо.

В різних країнах і в різні часи складалися різні ладові системи. Європейське середньовіччя оформило дволадову мажоромінорну систему. Пентатоніка притаманна негритянським, шотландським, китайським, татарським, монгольським мелодіям. Гармонічні лади найчастіше зустрічаються в мелодіях східного походження. Ладотональна перемінність – характерна риса російської народної пісні.

 

РИТМ

Ритмявище складне і багатогранне. Як взаємообумовлене співвідношення в часі і просторі, ритм по-різному виявляється в різних сферах життя і видах мистецтва.

Ритм – це співвідношення музичних тривалостей або інших музичних елементів, їх часова організація. Засобом вимірювання ритму є метр.

Метр – це система організації музичного ритму, що виявляється в упорядкуванні чергування сильних і слабких долей. Таким чином, метр – це співвідношення музично-часових акцентів. Метр є важливим засобом організації музичної мови і має величезне виражальне значення.

Залежно від структури, метр буває :

· простим – дводольним, тридольним, де акцент припадає на першу долю;

· складним – чотиридольним, шестидольним, дев’ятидольним, дванадцятидольним, що складається з однорідних простих метричних груп, з акцентом на першій долі кожної групи;

· мішаним – п’ятидольним, семидольним, що складається з неоднорідних метричних груп, з акцентом на першій долі кожної групи.

Метр виражається метричнимтактовим розміром, позначається дробом, чисельник якого показує кількість долей в такті, а знаменник – ритмічне значення долі, тривалість її звучання в одиницях сучасної нотації ( 2/4, 3/4, 4/4, 6/8, 12/8, 5/4).

Метроритм – спосіб організації всієї часової природи музики.




Переглядів: 1828

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МУЗИЧНА МОВА | ГАРМОНІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.