МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ГАРМОНІЯГармонія –виражальний засіб музики, що базується на об’єднанні звуків у співзвуччя і на закономірній послідовності їх. Основу гармонії складають музичні інтервали, на використанні яких грунтується розвиток музичного мистецтва. Інтервал – висотне співвідношення двох музичних звуків у послідовному (мелодичний тип) або одночасному (гармонічний тип) їх сполученні. Співзвуччя– одночасне звучання двох або більше тонів. Акорд – сукупність кількох (не менше трьох) різних за висотою звуків, що звучать одночасно. Консонанс – милозвучне, узгоджене поєднання звуків. Дисонанс – звучання тонів, що викликає відчуття незлагодженого звучання. У системі мажору та мінору консонанс та дисонанс є альтернативними поняттями. В сучасній музиці зростає значення дисонансу, і це значною мірою робить умовною різницю між ними.
МЕЛОДІЯ Мелодія – головний виражальний засіб музики, що найяскравіше відтворює її інтонаційну і часову природу. Мелодія є комплексним засобом, який вбирає в себе різні елементи музичної мови. Вона може існувати як самостійне художнє ціле. Мелодією називається одноголосна музична думка, наділена індивідуальною образною виразністю і структурною цілісністю. Не будь-яку лінію можна вважати мелодією, а лише ту, що має самостійну образну виразність і структурну завершеність, цілісність. Мелодія може побутувати в одноголоссі, в поєднанні з іншими голосами ( поліфонія) або з супроводом ( гомофонія). Через мелодію виявляються можливості ладу, ритму, метру, музичної форми, інших елементів музики. У мелодії можна виділити як структурне ядро висоту і ритм. Обидві сторони є каркасом, який скріплює, фіксує головні індивідуальні властивості мелодії і сприяє її запам’ятовуванню. На цей каркас нанизується решта елементів цілісного мелодичного організму: темп, динаміка, артикуляція, регістр, теситура, тембр, фразування, голосоведення, манера інтонування тощо. Комплексний характер мелодії становить особливі труднощі для її аналізу. Основний принцип його – від цілісного сприйняття мелодії до деталізованого аналізу мелодичних елементів і нового їх синтезу в багатомірності інтонаційно-образного боку мелодії, що дає змогу вийти на рівень широких художньо-естетичних і стильових узагальнень.
|
||||||||
|