Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МУЗИКА -- ЗМІСТОВНА ОСНОВА ТАНЦЮ

Зміст музичного твору повинен співпадати зі змістом хореографічного твору. Музика в будь-якому своєму прояві створює змістовну основу танцю, надавши розвиток емоційному стану образів. Порівнюючи різні йог стадії, музика пропонує танцю дійову лінію для пластичних характеристик діючих осіб і подій.

Для досягнення успіху у створенні хореографічного номеру необхідні знання хореографом музичного тексту у всіх тонкощах. Освоєння всіх компонентів, що формоутворюють музичний твір, дозволить в почутому й індивідуально сприйнятому побачити ті особливості, ту образність, без яких неможливо створити єдність танцю і музики.

Музика і танець можуть збігатися в кожному русі та звуці, утворювати своєрідну гетерофонію або підголоскову поліфонію (збігаючись в одних місцях і розходячись в інших), поєднуватися за принципом контрапункту (збігатися лише в основних опорних місцях з відносно незалежною течією мелодії і танцю).

Аналізуючи музику і танець, як два незалежних види мистецтва, можна відмітити, що рух в музиці не має напряму і пластичного характеру, а має тільки темп та ритм, в хореографічному творі рух має напрям, швидкість, ритм та пластичну виразність. В танці темпоритм не тільки художньо організовує рух, а й передає емоційні характеристики хореографічних образів.

Дуже важливим моментом при створенні хореографічної композиції є детальний аналіз музичної форми, особливостей гармонічної структури, мелодичної лінії, побудови кожного музичного речення, фрази, виявлення тих засобів виразності, які використовує композитор для створення музичного твору. Ці знання допоможуть глибше, а іноді і по-іншому сприйняти музичний твір, співвідносити з музикою обрані балетмейстером виразні засоби хореографії, а також танцювальні рухи.

На основі аналізу музичного матеріалу балетмейстер повинен відчути єдність музичної та хореографічної форми. Взаємовплив драматургій хореографічного та музичного рішення образу через текст та малюнок танцю є гарантом успіху в постановчій роботі. Музика народжує образ в уяві, хореографічний текст оживляє його.

Створення танцю – процес складний і тривалий. Хореограф–автор повинен володіти даром, здатністю “народити” й “виростити” задум майбутньої постановки, а також уміло використовувати принципи музично-хореографічної драматургії, прийоми твору, композиції тощо.

Балетмейстер зобов'язаний йти за музикою, підкоряючись її структурі в розробці й уточненні хореографічної драматургії.




Переглядів: 1402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЖАНРОВИЙ КОМПЛЕКС | МУЗИЧНО – ХОРЕОГРАФІЧНА ФОРМА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.