Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЕТАПИ РОБОТИ ХОРЕОГРАФА НАД МУЗИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ

Процес роботи балетмейстера над музичним матеріалом можна поділити на етапи:

1. На першому - здійснюється почуттєве поглиблення у сутність почутого музичного твору.

2. На другому - визначається звукове уявлення його художніх особливостей, виявляється його інтонаційно-драматургічна природа.

3. Третій етап, як підсумок двох попередніх, свідчить про формування у балетмейстера певного замислу та плану його реалізації.

Звуковий процес в музичному творі підпорядковано певним правилам. Щоб більш точно розібратися у звуковому потоці будь-якого музичного твору , виділити в ньому головне, визначити його план, зміст, драматургію, необхідно:

· почути в даному творі початкову інтонацію, відчути не тільки її межи, але й межи інших побудов;

· співвіднести й об’єднати почуті інтонації за ступенем подібності (або відмінності); визначити відносно самостійні, різні за масштабом музичні структури;

· зрозуміти взаємозв’язки між окремими елементами звукового процесу, а також між різними за масштабом і глибиною музичними структурами.

Хореографу, прослухавши музичний твір, необхідно визначити:

а) жанр, форму і характер твору;

б) поділ твору на драматургічні частини;

в) асоціативне сприйняття художніх образів окремих частин твору.

В музиці завжди є елементи активні, рішучі й елементи більш м’які, спокійні. Зіставлення ціх та іншіх елементів пронизують живу тканину будь-якого музичного твору , будь то рівень найдрібнішого утворення або ж рівень великої структури. Вони відчутні у всіх шарах музичної фактури (мелодичної, гармонічної, поліфонічної), як в середині кожного шару, так і між ними.

Зіставлення в музиці відбувається різними засобами. Ці засоби згруповано за звичаєм у пари. Таких засобів в музиці достатньо багато. Це такі:

· Артикуляційні або штриховізасоби, пов’язані з виконанням послідовного ряду звуків на інструменті або голосом. Основними є два протилежних способу виконання: legato ( легато) - слитне виконання; і staccato(стакато) - коротке, відривчасте виконання.

· Варіаційнізасоби базуються на двох основних способах розвитку звукового матеріалу. Перший спосіб – коли незмінно повторюється мелодія і варьюється гармонічний супровід, другий – коли повторюється гармонічний супровід.

· Засоби динаміки засновані на застосуванні різної сили звучання, їх раптової або поступової зміни, виділенні окремих звуків тощо. Основними динамічними засобами є : f(forte - форте ) - гучно, сильно і p (piano - піано) - тихо, слабо; crescendo (крещендо) - поступове зростання сили звучання і diminuendo (димінуендо) - поступове послаблення сили звучання.

· Інструментальні або оркестрові , а також темброві засоби зіставлення зпираються на якості музичних інструментів. Інструменти за своїми виразними якостями поділяються на групи ( мідні, духові, дерев’яні, струнно-смичкові, ударні, електричні ). Кожний музичний інструмент має особливий тембр. Протиставлюючи або сполучаючи тембри різних інструментів, автор музики намагається певного звукового, інформаційно-емоційного ефекту.

· Ладові засоби засновано на залежності нестійких звуків від стійких (опорних). Мажорний лад і мінорний лад мають різні виразні якості, що дають можливість для зіставлення. У виявленні крайніх емоційних станів (захоплення, радість і глибокий сум) завжди бере участь певний лад (мажор у першому випадку, мінор – у другому).

· Регістрові засоби дозволяють зіставляти мелодичний матеріал, що виконується у різних регістрах.

· Ритмічні засоби зіставляють слабі й короткі звуки з більш сильними й довгими звуками.

· Тематичні засоби. Крупні форми ( наприклад, соната), за звичаєм містятьу собі декілька музичних тем, які є контрастними. Це пов’язано з зіставленням і розвитком у творі різноманітних музичних образів.

· Циклічні засоби зіставлення використовуються в музичних формах, які об’єднують в художньому задумі декілька відносно самостійних частин, різних за образним змістом і структурі (наприклад, в сюїтах).

Всі перелічені вище засоби сприяють протиставленню енергійних, рішучих, сильних елементів з більш м’якими, спокійними, слабими елементами в музиці. А будь-яке протиставлення визиваає цікавість слухача.

При виборі музики для хореографічної постановки, при її аналізі балетмейстер не може пройти повз ціх протиставлень, не може не почути, не усвідомити їх змістовно-рухомої функції.

В музиці можливо аналізувати все: окремі засоби виразності (лад, ритм, поліфонічне або гармонічне багатоголосся, динаміку, тембр, мелодію, фактуру і т.і.), стиль окремого композитора або напрямку, музичні жанри тощо. Проте аналіз ніколи не існує сам по собі і для себе: він завжди має бути цілеспрямованим,тобто орієнтованим на досягнення певної мети, на вирішення конкретного завдання. Такою метою або завданням є пошук нового знання про цей об’єкт, збагачення уявлень про нього саме як про цілісне,відновлення його на новій основі із новими якостями.

 




Переглядів: 1135

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ МУЗИКИ | ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ МУЗИКИ І ТАНЦЮ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.