МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції туристичного ринкуТуристський ринок -це сфера прояву економічних відносин між виробниками і споживачами туристського продукту, в якій скоюється процес перетворення туристських послуг в гроші і назад. Кожний виробник і споживач туристського продукту має свої економічні інтереси, які можуть не співпадати. При їх збігу відбувається акт купівлі-продажу туристського продукту. Тому ринок - це своєрідний інструмент узгодження інтересів виробництва і споживання. Центральне положення на ринку займає покупець (клієнт). Обов'язок доброго продавця - задоволення потреб своїх клієнтів. Туристський ринок досить складений, оскільки його товар частіше за все продається не напряму, а через посередників (господарюючий суб'єкт - туроператор - турагент - споживач). В широкому плані туристський ринок означає місце, де відбуваються операції купівлі-продажу туристського продукту (турів, окремих послуг або товарів для туристів). При цьому слід мати на увазі, що вказані операції не завжди здійснюються в одному і тому ж місці (наприклад, в місці прийому туристів в готелі або у туроператорів). Туристський ринок не обмежений специфічним місцем або географічною зоною, тому операції купівлі-продажу туристського продукту можуть відбутися і без прямого залучення продавця і покупця туристського продукту — за допомогою телекса, телеграми, факсу, телефонного дзвінка або по чеку. Прийнято вважати, що ринок ефективно функціонує в тому випадку, якщо дотримуються наступні основні умови: - вільна конкуренція, при якій всі учасники ринку прагнуть досягти своєї мети (продати товар з максимальним прибутком або купити товар з мінімальними витратами); - наявність основних правил в області якості і безпеки продукту і послуг, що надаються, що випускається; - можливість вільного вибору споживача. Сучасний туристський ринок виконує наступні специфічні функції: 1. Функція реалізації вартості і споживної вартості, ув'язнених в туристському продукті. Це означає рух вартості, який відображається за допомогою взаємообміну грошей і туристського продукту. В результаті цього забезпечується нормальний хід суспільного відтворювання, з'являються і нагромаджуються грошові кошти для розвитку туризму. 2. Функція організації процесу доведення туристського продукту до споживача (туриста). Реалізується за допомогою сіті турагентов і туроператорів. Турист, витративши грошові кошти на туристський продукт, задовольняє свої потреби в матеріальних і духовних благах. Отже, туристський ринок сприяє відшкодуванню витрат робочої сили і відтворюванню головної продуктивної сили суспільства. 3. Функція економічного забезпечення матеріальних стимулів до праці. Полягає в тому, що в процесі взаємообміну грошей і туристського продукту на ринку розподіл (як необхідна фаза відтворювання) предстає в завершеному віце. Туристський ринок має свої специфічні особливості: 1. Туристські послуги невідчутні. Важливе значення має надійність продукту, гарантії обіцяного рівня і якості, також вичерпна інформація про споживацькі властивості туру. Від цього залежить довір'я до фірми з боку клієнтів і її стійкість на ринку. 2. При реалізації туристського продукту є розрив в часі між придбанням продукту і його споживанням, тому важлива чіткість і надійність каналів просування туристського продукту і відповідальність фірми, що реалізовує продукт. 3. На туристський попит впливають сезонні коливання і нерівномірність туристського потоку. Зменшення цих негативних явищ можливо методом диференціації цін на елементи обслуговування по сезонах, а також через зниження місткості перевезень туристів. 4. Якість продукту більшою мірою залежить від конкретних виконавців, тому менеджмент усередині туристського підприємства повинен постійно розвиватися. 5. На туристському ринку є територіальна роз'єднаність між споживачем і виробником, тому важливим є встановлення оперативних зв'язків з видаленими партнерами. Як і всі інші ринки, туристський ринок функціонує відповідно до закону попиту і пропозиції. Туристський попит— підтверджені платоспроможністю туристські потреби населення, виражені в певній кількості туристського продукту, які воно може придбати при існуючих цінах. Відповідно до попиту на ринку виникає пропозиція в туризмі —різноманітна кількість послуг, які необхідні туристу під час відпочинку і подорожі. Пропозиція туристського продукту обумовлена наявністю виробників продукту, рівнем розвитку туристської індустрії, об'ємом туристських ресурсів. Між попитом і пропозицією спостерігається тісний взаємозв'язок: попит не тільки породжує пропозицію, але і пропозиція певним чином впливає на попит. На туристському ринку відбувається обмін грошових коштів туриста на послуги. При збалансованому обміні, з одного боку, відбувається задоволення інтересів виробника туристського продукту і його споживача, а з іншою — створюються умови для поступального розвитку туристської індустрії Туристський ринок характеризується такими показниками, як місткість, рівень збалансованості попиту і пропозиції, умови реалізації туристського продукту. Місткість туристського ринку— це здатність реалізувати певний об'єм туристського продукту при існуючих цінах і пропозиції. Залежно від рівня цін потреба в туристському продукті може скорочуватися або, навпаки, збільшуватися. На туристському ринку відбувається постійний рух потоків грошей і туристського продукту, які рухаються назустріч один одному, створюючи тим самим туристський кругообіг. Туристський кругообіг — це система економічних відносин, в рамках якої скоюється процес перетворення послуг в гроші і назад. Вона показує напрям руху потоків туристського продукту, інвестицій в розвиток сфери туризму і грошових надходжень до бюджету від доходів туристської діяльності. Туристський кругообігздійснюється по наступній схемі. 1. Турист купує путівку і платить туристському підприємству гроші. 2. В результаті турист задовольняє свої насущні потреби. 3. Туристське підприємство одержує гроші за проданий туристський продукт, проводить інвестиції в розвиток туристської індустрії, створює або купує нові види туристського продукту. 4. Туристське підприємство платить податки, різні збори до бюджету і виплачує заробітну платню своїм працівникам. Туристське підприємство повинне стійко працювати в постійно змінному конкурентному середовищі. Елементами цього середовища є декілька ринків, що визначають кон'юнктуру туристського ринку і надаючих дію на економіку туристського підприємства: - ринок праці; - фінансовий ринок; - ринок сировини; - ринок інвестицій; - ринок туристського продукту. Ринок праці— це сфера додатку робочих рук і інтелекту, необхідного для розвитку туристської діяльності. Ринок праці сприяє розвитку купівельної спроможності і накопиченню отриманої заробітної платні. Фінансовий ринокробить вплив на особисті заощадження, регульовані кредитною політикою держави, перерозподіляє зібрані засоби на споживацький кредит і інвестиції. Ринок інвестицій— це покупка підприємствами так званих «довгострокових матеріальних благ» (в основному нерухомого майна). Ринок інвестицій розвивається залежно від споживання і процентних ставок за кредитами. Інвестиції в розширення виробництва надають пряму і непряму дію на зайнятість: для обслуговування нового устаткування створюються нові робочі місця.
|
||||||||
|