Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функції туристичного ринку

Туристський ринок -це сфера прояву економічних відносин між виробниками і споживачами туристського продукту, в якій скоюється процес перетворення туристських послуг в гроші і назад. Кожний виробник і споживач туристського продукту має свої економічні інтереси, які можуть не співпадати. При їх збігу відбувається акт купівлі-продажу туристського продукту. Тому ринок - це своєрідний інструмент узгодження інтересів виробництва і споживання. Центральне положення на ринку займає покупець (клієнт). Обов'язок доброго продавця - задоволення потреб своїх клієнтів.

Туристський ринок досить складений, оскільки його товар частіше за все продається не напряму, а через посередників (господарюючий суб'єкт - туроператор - турагент - споживач).

В широкому плані туристський ринок означає місце, де відбуваються операції купівлі-продажу туристського продукту (турів, окремих послуг або товарів для туристів).

При цьому слід мати на увазі, що вказані операції не завжди здійснюються в одному і тому ж місці (наприклад, в місці прийому туристів в готелі або у туроператорів). Туристський ринок не обмежений специфічним місцем або географічною зоною, тому операції купівлі-продажу туристського продукту можуть відбутися і без прямого залучення продавця і покупця туристського продукту — за допомогою телекса, телеграми, факсу, телефонного дзвінка або по чеку.

Прийнято вважати, що ринок ефективно функціонує в тому випадку, якщо дотримуються наступні основні умови:

- вільна конкуренція, при якій всі учасники ринку прагнуть досягти своєї мети (продати товар з максимальним прибутком або купити товар з мінімальними витратами);

- наявність основних правил в області якості і безпеки продукту і послуг, що надаються, що випускається;

- можливість вільного вибору споживача.

Сучасний туристський ринок виконує наступні специфічні функції:

1. Функція реалізації вартості і споживної вартості, ув'язнених в туристському продукті. Це означає рух вартості, який відображається за допомогою взаємообміну грошей і туристського продукту. В результаті цього забезпечується нормальний хід суспільного відтворювання, з'являються і нагромаджуються грошові кошти для розвитку туризму.

2. Функція організації процесу доведення туристського продукту до споживача (туриста). Реалізується за допомогою сіті турагентов і туроператорів. Турист, витративши грошові кошти на туристський продукт, задовольняє свої потреби в матеріальних і духовних благах. Отже, туристський ринок сприяє відшкодуванню витрат робочої сили і відтворюванню головної продуктивної сили суспільства.

3. Функція економічного забезпечення матеріальних стимулів до праці. Полягає в тому, що в процесі взаємообміну грошей і туристського продукту на ринку розподіл (як необхідна фаза відтворювання) предстає в завершеному віце.

Туристський ринок має свої специфічні особливості:

1. Туристські послуги невідчутні. Важливе значення має надійність продукту, гарантії обіцяного рівня і якості, також вичерпна інформація про споживацькі властивості туру. Від цього залежить довір'я до фірми з боку клієнтів і її стійкість на ринку.

2. При реалізації туристського продукту є розрив в часі між придбанням продукту і його споживанням, тому важлива чіткість і надійність каналів просування туристського продукту і відповідальність фірми, що реалізовує продукт.

3. На туристський попит впливають сезонні коливання і нерівномірність туристського потоку. Зменшення цих негативних явищ можливо методом диференціації цін на елементи обслуговування по сезонах, а також через зниження місткості перевезень туристів.

4. Якість продукту більшою мірою залежить від конкретних виконавців, тому менеджмент усередині туристського підприємства повинен постійно розвиватися.

5. На туристському ринку є територіальна роз'єднаність між споживачем і виробником, тому важливим є встановлення оперативних зв'язків з видаленими партнерами.

Як і всі інші ринки, туристський ринок функціонує відповідно до закону попиту і пропозиції.

Туристський попит— підтверджені платоспроможністю туристські потреби населення, виражені в певній кількості туристського продукту, які воно може придбати при існуючих цінах.

Відповідно до попиту на ринку виникає пропозиція в туризмі —різноманітна кількість послуг, які необхідні туристу під час відпочинку і подорожі. Пропозиція туристського продукту обумовлена наявністю виробників продукту, рівнем розвитку туристської індустрії, об'ємом туристських ресурсів.

Між попитом і пропозицією спостерігається тісний взаємозв'язок: попит не тільки породжує пропозицію, але і пропозиція певним чином впливає на попит.

На туристському ринку відбувається обмін грошових коштів туриста на послуги. При збалансованому обміні, з одного боку, відбувається задоволення інтересів виробника туристського продукту і його споживача, а з іншою — створюються умови для поступального розвитку туристської індустрії

Туристський ринок характеризується такими показниками, як місткість, рівень збалансованості попиту і пропозиції, умови реалізації туристського продукту.

Місткість туристського ринку— це здатність реалізувати певний об'єм туристського продукту при існуючих цінах і пропозиції. Залежно від рівня цін потреба в туристському продукті може скорочуватися або, навпаки, збільшуватися.

На туристському ринку відбувається постійний рух потоків грошей і туристського продукту, які рухаються назустріч один одному, створюючи тим самим туристський кругообіг.

Туристський кругообіг — це система економічних відносин, в рамках якої скоюється процес перетворення послуг в гроші і назад. Вона показує напрям руху потоків туристського продукту, інвестицій в розвиток сфери туризму і грошових надходжень до бюджету від доходів туристської діяльності.

Туристський кругообігздійснюється по наступній схемі.

1. Турист купує путівку і платить туристському підприємству гроші.

2. В результаті турист задовольняє свої насущні потреби.

3. Туристське підприємство одержує гроші за проданий туристський продукт, проводить інвестиції в розвиток туристської індустрії, створює або купує нові види туристського продукту.

4. Туристське підприємство платить податки, різні збори до бюджету і виплачує заробітну платню своїм працівникам.

Туристське підприємство повинне стійко працювати в постійно змінному конкурентному середовищі. Елементами цього середовища є декілька ринків, що визначають кон'юнктуру туристського ринку і надаючих дію на економіку туристського підприємства:

- ринок праці;

- фінансовий ринок;

- ринок сировини;

- ринок інвестицій;

- ринок туристського продукту.

Ринок праці— це сфера додатку робочих рук і інтелекту, необхідного для розвитку туристської діяльності. Ринок праці сприяє розвитку купівельної спроможності і накопиченню отриманої заробітної платні.

Фінансовий ринокробить вплив на особисті заощадження, регульовані кредитною політикою держави, перерозподіляє зібрані засоби на споживацький кредит і інвестиції.

Ринок інвестицій— це покупка підприємствами так званих «довгострокових матеріальних благ» (в основному нерухомого майна). Ринок інвестицій розвивається залежно від споживання і процентних ставок за кредитами. Інвестиції в розширення виробництва надають пряму і непряму дію на зайнятість: для обслуговування нового устаткування створюються нові робочі місця.

 




Переглядів: 3045

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ | Структура туристичного ринку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.