Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Результати революції 1905-1907рр.

Ø Завершилася поразкою і не привела до розв’язання основних суперечностей.

Ø Спонукала уряд до проведення низки реформ.

Ø Відіграла позитивну роль для українського руху. Було скасовано Емський указ, з’явилася українська преса.

Ø Скасовано викупні платежі селян за землю, запроваджені 1861р..

Домашнє завдання:

1.Бойко О.Д. Історія України. Навчальний посібник.-К.:2007. Ст.284-308.

2.Гісем О.В. Історія України.-Х.:2010.ст.252-271

3. Новий довідник: Історія України.-К.:2006. Ст.433-499, 461-464

 

Заняття 4

Вид заняття: лекція

Тема: Україна в роки першої світової війни

Мета заняття:

· Розкрити причини і визначити характер війни.

· Розкрити плани воюючих сторін щодо України.

· З’ясувати особливості національного руху на західноукраїнських землях у зв’язку з початком війни.

· Розглянути хід воєнних дій на території України.

Методи: розповідь-характеристика, аналітична бесіда.

Матеріально-технічне забезпечення: карта України.

Джерела та література:

1.Бойко О.Д. Історія України. Навчальний посібник.-К.:2007. Ст.308-313

2.Турченко Ф.Г. Історія України. 10 кл.-К.:2001.ст.4-36

3.Історія України http://www.uahistory.kiev.ua

4.Українська історична спілка http://spilka.cjb.net

5.Історія України http://history.franko.lviv.ua

6.Музейний простір України http://prostir.museum

 

План заняття:

1.Причини та характер війни. Плани щодо України воюючих сторін.

2.Ставлення до війни українських партій та організацій. Формування легіону Українських січових стрільців.

3.Воєнні дії на території України в 1914-1917рр.

Запитання та завдання:

1.Які плани мали воюючі сторони щодо українських земель?

2.Як вплинула війна на визвольний рух в Україні.

3.Охарактеризуйте хід воєнних дій на території України в 1915р.

4.Які наслідки цивільного населення України мав контрнаступ німецько-австрійських військ у Галичині й відступ російської армії?

5.Розкажіть про вплив Брусиловського прориву на становище на російсько-німецькому фронті в 1916р.

6.Який був статус УСС у складі австрійської армії?

7.Назвіть найважливіші воєнні операції, в яких брали участь «усуси».

 

Причини та характер війни. Плани щодо України воюючих сторін.

Наростання політичної кризи у світі, загострення капіталістичних протиріч наприкінці 19 ст. і особливо на початку 20 ст., призвели до створення в Європі двох ворожих воєнно-політичних союзів: Антанти, що об’єднувала Англію, Францію, Росію та «Троїстого союзу», до складу якого входили Німеччина, Австро-Угорщина та Італія. Вони й зіткнулись у першій світовій війні.

На початку 20 ст. ситуація на Балканах стала вкрай напруженою. Балканські народи вели боротьбу за визволення з-під османського гніту. Їх підтримували держави Антанти, сподіваючись використати у боротьбі проти австро-німецького блоку. Влітку 1914 р. протиріччя між двома воєнно-політичними блоками європейських держав - Троїстим союзом і Антантою загострилися до краю. «Пороховою бочкою Європи» став Балканський півострів. За підтримки Німеччини Австро-Угорщина почала відкрито готуватися до війни проти Сербії. Поблизу сербського кордону австрійські війська проводили маневри. Наслідник австрійського престолу, войовничий Франц Фердінанд прибув з візитом до столиці Боснії Сараєво. Франц Фердінанд був крайнім мілітаристом, керівником "воєнної партії" в Австрії, одним з головних підпалювачів війни. За три тижні до своєї загибелі він приймав у своїй літній резиденції Конопиште німецького імператора Вільгельма ІІ. Там вони домовлялись про плани війни. Патріотичні кола Сербії розцінили приїзд принца до Сараєво як виклик. 28 червня 1914 року Франц Фердінанд був убитий членом сербської націоналістичної організації "Млада Босна" Г.Принципом. Заручившись підтримкою Берліна, Відень пред’явив 23 липня Сербії ультиматум. Союзниця Сербії Росія спробувала владнати конфлікт мирним шляхом, запропонувавши проект дипломатичного демаршу країн Антанти. Однак союзники відмовились, а президент Франції Р.Пуанкаре наполягав на проведенні "твердої" політики щодо австро-німецького блоку. Незважаючи на те, що Сербія погодилася майже з усіма вимогами ультиматуму, 28 липня Австро-Угорщина оголосила їй війну.

Першого серпня Німеччина оголосила війну Росії і відповідно до свого стратегічного плану концентрувала війська на західних кордонах. Росія почала загальну мобілізацію. 3 серпня Німеччина оголосила війну Франції, а перед Бельгією висунула вимогу пропустити свої війська через її територію. З вимогою поважати нейтралітет Бельгії виступила Англія. Порушення нейтралітету Бельгії стало приводом для оголошення Англією 4 серпня війни Німеччині. Так почалася перша світова війна.

1 серпня 1914р.Початок Першої світової війни.

Характер війни:загарбницька, несправедлива з боку всіх воюючих держав як Троїстого союзу (Німеччини, Австро-Угорщини, Італії), так і Антанти (Великої Британії, Франції,Росії).

Причини війни:

· Загострення протиріч між провідними державами світу в економічній, військовій і політичній сферах внаслідок нерівномірності їхнього розвитку.

· Прагнення провідних держав світу загарбати чужі території, встановити контроль на ринками збуту і джерелами сировини, домогтися світового панування.

· Розвиток науково-технічного прогресу, який привів до модернізації систем озброєння, гонки озброєння, появи новітніх засобів винищення людей, мілітаризація економіки.

· Прагнення правлячих кіл провідних країн світу подолати внутрішньополітичні кризи, наростання революційного та національно-визвольного рухів, знешкодити опозиційні політичні сили, перенести увагу народів із внутрішніх проблем на зовнішню загрозу.




Переглядів: 1318

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Жовтневий страйк. Маніфест 17 жовтня 1905р та його наслідки. Селянський рух. | Привід до війни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.