МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історичний розвиток.Починаючи від XII ст., помітно в Західній Церкві намагання, щоб Пресвяту Євхаристію і поза Службою Божою робити предметом осібного культу. Основою для того були різні мотиви. Найперше, в тому часі постають богословські контроверсії щодо способу перебування Ісуса Христа під видами хліба і вина. Ще в XI ст. єретик Беренгарій з Тур (+1088) заперечував дійсну присутність Христа в Пресвятій Євхаристії, а визнавав тільки духовну присутність. За ним у пізніших століттях пішли інші: Лютер, Цвінглі і Кальвін. Всі ті єрисі осудив Тридентський Собор. Крім того в XIII ст. була сильно впала участь вірних у Святому Причасті, тому адорація Св. Тайн мала це частково замінити. Безпосередній мотив до встановлення окремого свята Пресвятої Євхаристії - «Божого Тіла» подала монахиня августіанка, блаженна Юліана з Льєж (+ 5 червня 1258). Приблизно 1209 р. вона декілька разів мала видіння, де бачила повний місяць у блиску, який одначе мав на собі пляму. Блаженна Юліана зрозуміла видіння в тому сенсі, що місяць означав Церкву, а темна пляма на ньому означала брак празника в честь Євхаристійного Христа. Своє видіння вона подала церковній владі. В наслідок чого єпископ Роберт з Льєж 1246 р. встановив у своїй діє цезії празник в честь Найсвятіших Тайн. Це свято було відсвятковано першого разу в 1247 р. у церкві Святого Мартина в Льєж. Празник Пресвятої Євхаристії поширився і на інші країни Європи. Папа Урбан IV буллою з 1264 р. наказав святкувати це свято в усій Католицькій Церкві, під назвою «Свято Христового Тіла». Але введення цього свята на початку в багатьох місцевостях натрапляло на спротив духовенства. Тому Пала Климент V на Соборі в Відні (1311-12 рр.) заново потвердив рішення свого попередника щодо празника Христового Тіла. Від XIV ст. головною частиною свята Божого Тіла стають прилюдні процесії зі Святими Тайнами по дорогах і публічних місцях. Видається, що перша така процесія відбулася в місті Кельні, Німеччина (1279 р). В період після Тридентійського Собору пишність свята та його процесій мала приваблювати іновірців. Після Собору в багатьох місцевостях від поцесії відмовилися або замість неї ввели євхаристійну відправу.
|
||||||||
|