МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Місячний (нерухомий) цикл: свята святихСпомин чуда архистратига Михаїла в Колоссах. Переставлення святого апостола і євангелиста Йоана Богослова. Неділя святих Отців Сьомого Вселенського Собору. Собор архистратига Михаїла. Святого Миколая Чудотворця. Святого первомученика Стефана. Різдво святого Йоана Хрестителя. Святих апостолів Петра й Павла. Усікновення чесної голови святого Йоана Хрестителя.
КОРОТКА ІСТОРІЯ. Почитания святих зароджується зі смертю перших мучеників християнської ери. Культ мучеників у пізні віки охоплює ще культ апостолів, єрархів і аскетів, тобто монахів і монахинь. Цісар Костянтин Великий (+337) збудував у Царгороді церкву в честь дванадцяти апостолів. До культу новозавітних святих долучається також культ старозавітніх святих. Святий Кирило Єрусалимський (+ 386) у своїй П'ятій містагогічній катехизі говорить, що в часі святої Літургії після освячення «ми згадуємо тих, що уснули перед нами, найперше, патріярхів, пророків, апостолів, мучеників, щоб за їхніми молитвами і заступництвом Бог прийняв наші молитви, а відтак святих отців і святителів, що уснули перед нами». У нашій католицькій церкві маємо багато святих, але і серед них є ті, які є величніші, більш почитані, це зразки ідеалу-християнина. Великі святі є для нас великим прикладом праведного життя. Кожний із них мав на меті прославити Бога. Таких людей почитаємо дуже урочисто, святково, піднесено. Дуже часто віддаємо під їхній покров наше життя у Тайні Хрещення, коли вибираємо ім’я, віддаємо під покров наші храми та каплиці. Вони стали знаряддям Бога для навернення не тільки тих людей, котрі жили у час святого, але й і нас, у сьогоденні, за їхніми молитвами, які ми возносимо до Господа через них. Навертаємося і ми через чуда, які Великі святі творили в ім’я Христа. Свою святість вони здобували через плідну працю як і духовну так і фізичну. Свята, які встановлені на честь того чи іншого святого мають на меті показати, що кожна людина може стати святою, прагнути до святості і таким чином зближуватись з Господом. Вони є для нас зразком. ЩО ТАКЕ СВЯТІСТЬ? Наслідування Христа - це подорож до Неба дорогою святості. Що ж це є «святість»? Чи це - ідеальність? Бездоганність? А може «кращість серед усіх» чи «захоплююча незвичайність, чудотворність, дивовижність»? Багато релігій по- різному визначають цей термін, але всі об’єднуються у тому, що святість - це доброта, це протилежність злому. Шкода, що святість стала розумітися також як відмінна від звичайної людськості, що вона стала незвичайний, ненормальним явищем. У задумі Бога так не було і так не є. Святість це не є привілей для деяких, до святості покликані всі, без виключення. Призначеність Богу Твоє від Твоїх Тобі приносимо. В єврейській традиції, а згодом і в християнстві, слово святий (кедош) означає призначеність Богу. Тобто, що особа або річ є призначена для служіння Богові. Людина від моменту присвячення заявляла, що тільки Бог мав право відносно долі і використання того чи іншого. Богопосвячені особи - це ті, що посвятилися на служіння Богу і, навіть, якщо здійснюють не релігійні обряди, то творять всі діяння на славу Божу. Освячені предмети, святі діяння - це ті, що посвячені Богу і на Боже служіння, звідси Богослужіння, тобто святі обряди служіння. Також святі місця це вияв особливої присутності Бога. Покликання наше - це освячувати наше життя і все, що наповняє його, є невід’ємною його частиною. Колись все було святим і освяченим, але через гріх прийшло осквернення, що не знищило святість, яка є вічною, але затьмарило її, ось тому наше завдання відновлювати те, що було загублено. Святість - це дар, що сходить від Бога. У християнстві святість - це не є елемент особистий, який людина здобуває своїми силами, це не ознака характеру чи самовдосконалення. Наша віра - це діалог між Богом і людиною. А в цьому діалозі є дарування святості Богом і прийняття її людиною. Нам належить бути відкритими на цей дар і його утримувати особливо в часі спокус. Святість - це наслідування Христа, яке починається від святого Хрещення в ім’я Пресвятої Трійці. Саме тоді наші батьки вирішили нам дарувати початок духовного життя і ми освятилися. Що сталось із нашою святістю ми вже знаємо із історії нашого життя. Знаємо також, що її можна відновити через щире розкаяння і відпущення гріхів. Наповнюючи наше видиме життя невидимим, матеріальність - духовністю, відновлюємо первісний образ і подобу Божу - відновлюємо Лик Божий у нас, а отже повертаємо і Святість. Духовне життя - це наповнення духом Христа. Ми вже належимо тільки до себе чи є рабами противника святості, але вертаємося до Бога. Це повернення є відновлення єдності із Ним. Цей вибір ми маємо підтвердити кожного дня, у кожній ситуації. Деколи ми спокушаємось і деколи падаємо в гріх. Тому повернення до святості називається: навернення! Навернутися - це означає повернутися у сторону Бога, щоб далі наслідувати Його і бути з Ним. І коли ми не живемо життям достойним, християнським, коли підпадаємо під вплив світу, кажучи, що тепер святих немає, що всі чинять гріхи і ми чинимо - це означає, що ми втрачаємо діалог із Богом, від якого і походить святість. «Бо Ти єси освячення наше!» Дехто зневірюється в святості, бо падає дуже часто під спокусами. Чи часом це не причина в тому, що дуже покладається на власні сили і мало на Божі? Боротьба з пристрастями чи злими звичками має бути в з допомогою Божою і Божою силою. Коли будемо в єдності із Ним, то злі сили самі відступлять, боячись Творця Вседержителя. А коли ми виправдовуємо свою слабкість і дивимось на інших, то найперше виявляємо свою маловіру, а часом і безвір’я в Бога. Так поповнюємо гріх і вчиняємо навіть святотатство, адже знищуємо в собі образ і подобу Божу, нашу святість.
|
||||||||
|