МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поведінкові аспекти контролюКонтроль передбачає стеження за процесом управління, оцінку фактичних результатів, співставлення їх із поставленою метою. Психологічний бік контролю – це особливий вид діяльності, спрямований на надання своєчасної допомоги (схвалення, заохочення тощо) співробітникам і вжиття, у разі необхідності, відповідних заходів з метою ефективного виконання управлінської цілі всіма членами організації. Звичайно, говорити про глобальний характер попередження майбутніх помилок, якщо мова йде про людський чинник, неможливо. В той же час, знаючи добре працівників, їх особистісні якості та властивості, можливості професійного росту та інше, можна передбачити ступінь і особливості помилок, які вони можуть здійснити. У зв’язку з цим важливо застосовувати попереджувальні дії для того, щоб помилки не були допущені. Аналіз теорії й практики управлінської діяльності показує, що якість контролю залежить від поінформованості керівника. Керівник має можливість ефективно виконувати функцію контролю, якщо володіє чіткою, значущою, необхідною і своєчасною інформацією, яка, у свою чергу, допомагає контролювати загальний стан справ в організації, забезпечує стійкий взаємозв’язок керівника й співробітників. Досвід діяльності тих керівників, котрі вміють добре управляти інформаційними системами, показує, що багато проблем вирішується одночасно. А головне – враховуються потреби і запити людей (підлеглих, відвідувачів тощо). Серед загального пласту інформації, яка має бути в організації, великого значення з точки зору психології управління набуває соціальна інформація і вміння керівників нею користуватися для оцінки діяльності підлеглих: дані про кадровий склад організації, загальнокультурну й професійну підготовку персоналу, про лідерський потенціал керівників підрозділів, зони “соціального напруження”, стан і причини плинності кадрів тощо. Найбільш вдалий спосіб збору такого роду інформації – це безпосереднє спілкування керівника із співробітниками. До традиційних методів також належать спостереження, вивчення ділової документації, індивідуальні бесіди тощо. З точки зору психології управління контроль передбачає виявлення психологічних та соціально-психологічних чинників досягнення (недосягнення) наміченої цілі, їх аналіз, визначення значущості цих чинників і на цій основі розробку програми коригувальних дій та її впровадження з метою досягнення бажаного результату. Цей елемент контролю (психологічний аспект) наскрізь пронизує всю контрольну функцію управління, головна мета якої сприяти зближенню фактичних і бажаних результатів виконуваних робіт. Загалом, урахування психологічного аспекту контролю й оцінки результатів роботи – це постійний обов’язок керівників. З погляду підлеглого, контроль дає йому змогу порівняти фактичний результат із бажаним, поспілкуватися з керівником, поділитися з ним своїми думками щодо подальшої кар’єри, краще побачити свої потенційні можливості, формує чіткі орієнтири для поліпшення роботи. З погляду керівника, контроль забезпечує зворотний зв’язок від працівника до нього; дає більш глибоке уявлення про індивідуальні, особистісні особливості та професійні можливості працівника; створює можливості для розв’язання певних проблем психологічного й соціально-психологічного характеру; дає змогу побачити, як робота підлеглого впливає на досягнення загальної мети. Одночасно контроль допомагає підлеглому виправити недоліки, скоректувати подальші дії, визначитися із самовдосконаленням, подальшим навчанням. Термін “контроль”, як і термін “влада”, викликає, перш за все, негативні емоції у виконавців. Для них контроль пов’язаний з певними обмеженнями, відсутністю самостійності та виявів ініціативи у прийнятті рішень, примусовим виконанням визначених дій, застосуванням штрафних санкцій за порушення встановлених правил і процедур. Для пом’якшення такого явища керівнику необхідно знати механізми забезпечення ефективного контролю.
|
||||||||
|