Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи ефективного контролю

Контроль з боку керівника стосовно дій підлеглого, його ставлення до роботи і своїх обов’язків має відповідати наступним вимогам:

• об’єктивність в оцінці діяльності співробітників;

• гнучкість у ставленні до персоналу, знання їх індивідуальних та психологічних особливостей;

• дотримання норм законності, дії у межах наданих прав і повноважень;

• доступність і зрозумілість для тих, кого контролюють і перевіряють; забезпечення їх необхідною повною інформацією;

• дієвість, тобто не обмежуватися виявом фактичного стану об’єкта контролю, а супроводження відповідними рішеннями щодо надання своєчасної допомоги підлеглим;

• орієнтація на кінцеві результати, на досягнення поставленої мети;

• забезпечення зворотного зв’язку, тобто надходження інформації від виконавців;

• гуманне ставлення до співробітників під час контролю, врахування їх потреб, що сприяє розвитку інтересу до праці;

• перестановка акценту контролю з минулого на майбутнє, тобто контролю підлягає не те, що сталося, а те, що має статися. Адже краще з 75 % впевненістю знати про помилку, яка станеться, аніж з 100 % впевненістю виявити помилку, яка вже сталася (на майбутнє впливати можна, минуле переробити неможливо);

• забезпечення самоконтролю, тобто вміння керівника контролювати власні дії й емоції.

 

Питання для самоперевірки

1. В чому полягає зміст поняття “мотивація”?

2. Які основні складові мотивації?

3. В чому сутність змістових теорій мотивації?

4. Зміст процесуальних теорій мотивації.

5. Сутність і елементи управлінського контролю.

6. Попередній, поточний та заключний контроль, зворотний зв’язок.

7. Поведінкові аспекти контролю.

8. Принципи ефективного контролю.

9. Використання аналізу результатів контролю для коригування дій.

 

Використана література

1. Гірняк О.М., Лазановський П.П. Менеджмент: теоретичні основи і практикум: Навчальний посібник. – К.: Магнолія плюсс, Львів: Новий світ – 2000, 2003. – 336 с.
2. Ньюсторм Дж.В., Дэвис К. Организационное поведение / Перев. с англ. Под ред. Ю.Н.Каптуровского. – СПб: Питер, 2000. – 448 с.
3. Райт Глен. Державне управління / Пер. з англ. – К.: Основи, 1994. – 188 с.
4. Тарнавська Н.П., Пушкар P.M. Менеджмент: теорія та практика: Підручник для вузів. – Тернопіль: Карт-бланш, 1997. – 456 с.

Рекомендована література

1. Гірняк О.М., Лазановський П.П. Менеджмент: теоретичні основи і практикум: Навчальний посібник. – К.: Магнолія плюсс, Львів: Новий світ – 2000, 2003. – С. 88-121.
2. Організаційна поведінка / Д.Гелрігел, Дж.В. Слокум-молодший, Р.В. Вудмен, Н.С. Бренінг; Пер. з англ. І.Тарасюк, М.Зарицька, Н.Гайдукевич. – К.: Основи, 2001. – С.150-185.
3. Райт Глен. Державне управління / Пер. з англ. – К.: Основи, 1994. – С.171-188.
4. Тарнавська Н.П., Пушкар P.M. Менеджмент: теорія та практика: Підручник для вузів. – Тернопіль: Карт-бланш, 1997. – С.220-261.

 


Тема 6

КЕРІВНИЦТВО Й ЛІДЕРСТВО В КЕРУВАННІ ПЕРСОНАЛОМ

 

План викладу матеріалу:

6.1. Керівництво в організації. Засоби для реалізації владних відносин. Влада і сила, влада і відповідальність, влада і повноваження – їх співвідношення. Баланс влади. Характеристика типів влади (влада примусу, влада, заснована на винагороді, влада законна експертна, еталонна, інформаційна).

6.2. Теорії лідерства: розгляд особистих якостей, поведінковий та ситуаційний підходи. Стилі лідерства та керівництва: автократичне і демократичне керівництво, керівництво, зосереджене на результаті роботи й людині. Психологічні аспекти лідерства, особисті якості керівника та способи їх удосконалення.

 




Переглядів: 278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поведінкові аспекти контролю | Керівництво в організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.