МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Керівництво в організаціїОсобистісні якості лідера, звичайно ж, відіграють велику роль у його практичній діяльності. Однак в остаточному підсумку важливіше не те, що являє собою лідер як особистість, а те, що ця особистість робить і як поводиться. Тому дослідниками лідерства було запропоновано кілька підходів до опису поводження лідера, яке можна охарактеризувати як стиль лідерства. Одним з перших опис стилів лідерства дав К.Левін, що виділив авторитарний, демократичний і пасивний стилі. Хоча висновки Левіна ґрунтувалися на даних польових досліджень, його класифікація не одержала широкого поширення, оскільки стилі лідерства не погоджувалися з природою завдання, що виконувала група, і слабко враховувалися відносини між її членами. Тому були початі спроби удосконалити підхід, заснований на аналізі поводження лідерів. Пізніше Р.Танненбаум і У.Шмідт запропонували схему, що одержала назву континуума лідерського поводження (мал. 7.1), яка показує, що лідер має широкий вибір форм поводження стосовно своїх послідовників. Важливою особливістю підходу Танненбаума-Шмідта була влада – можливість діяти чи впливати на ситуацію та поводження інших людей [4].
Мал. 6.1. Континуум лідерської поведінки Танненбаума-Шмідта При цьому стиль лідерства повинен вибиратися в залежності від того, яке джерело повноважень лідера: формальна влада (тобто влада, якою володіє лідер унаслідок свого формального становища в організації) чи особистісні якості. Якщо влада лідера ґрунтується переважно на його особистісних якостях, то поводження лідера в більшій мірі демократичне й орієнтоване на відносини; лідер при цьому надає послідовникам велике поле дій. При русі до протилежного кінця континуума поводження лідера стає більш авторитарним і орієнтованим на розв’язання задачі, причому послідовникам надається усе менше поле дій. Можливість “переключення швидкостей” лідерства визначається багато в чому тим, якою владою і впливом володіє менеджер. Нестача владних повноважень може різко знижувати ефективність індивідуальної діяльності керівника, у той час як їхній надлишок може приводити до зловживання владою, як показує мал. 6.2.
Мал. 6.2. Вплив влади на ефективність діяльності керівника
Дослідники давно цікавилися джерелами особистої влади. Американські науковці Дж.Френч і Б.Рейвен запропонували класифікацію, засновану на виділенні п’яти основних джерел влади. Короткий опис цих джерел наведено в табл. 6.1. Таблиця 6.1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|