Патронатна служба (від лат. patronatuus – стан або права патрона) – в Україні складова частина загальної державної служби. У свою чергу вона може складатися з помічника, радника, керівника прес-служби або інших посад, передбачених штатним розписом. Залежно від складності та кваліфікованості виконуваних обов’язків патронатна служба складається з різних посад як за своєю назвою, так і за своєю суттю.
Наприклад, до обов’язків помічника входить:
• здійснення роботи з документами, що надходять на ім’я керівника та
виходять за його підписом;
• підготовка разом із керівниками підрозділів відповідного органу проектів
поточних та перспективних планів роботи, а також пропозиції щодо виконання
Указів та Розпоряджень Президента України, постанов Верховної Ради України
та Кабінету Міністрів України, доручень;
• підготовка інформаційних матеріалів, виступів, проектів доповідей,
співдоповідей, розпоряджень з питань роботи сфери (галузей) управління для
розгляду на сесіях, колегіях, нарадах відповідного органу виконавчої влади;
• супроводження керівника під час поїздок, а за результатами оформлення протокольних доручень, інформування керівника про їх виконання;
• узагальнення матеріалів про хід виконання документів, розпоряджень,
доручень керівника або органів вищого рівня;
• підготовка матеріалів для проведення прес-конференцій, брифінгів
керівника, його зустрічей з представниками засобів масової інформації;
• контроль своєчасного розгляду пропозицій, заяв та скарг, що надійшли на
ім’я керівника, а також виконання його вказівок та доручень.