Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні ланки системи освіти

1. Дошкільна освіта.

2. Загальна середня освіта.

3. Позашкільна освіта.

4. Професійно-технічна освіта.

5. Вища освіта.

6. Післядипломна освіта.

7. Аспірантура.

8. Докторантура.

9. Самоосвіта.

1. Дошкільна освіта :дитячі садки, дитячі ясла-садки, будинки дитини, дитячі будинки, спеціальні та санаторні ДНЗ, ДНЗ сімейного типу.

2. Загальна середня освіта – забезпечує всебічний розвиток дитини як особистості, її нахилів, здібностей, талантів,трудову підготовку, професійне самовизначення, формування загальнолюдської моралі, засвоєння визначеного суспільними, мовними, національно-культурними потребами обсягу знань про

природу, людину, суспільство і виробництво, екологічне виховання, фізичне вдосконалення.

Середні навчальні заклади

1. Середня загальноосвітня школа трьох ступенів:

- перший – початкова школа;

- другий – основна школа (базова середня освіта);

- третій – старша школа (повна загальна середня освіта).

2. Навчально-виховні комплекси «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад».

3. Спеціалізовані школи, гімназії, ліцеї, колегіуми (розвиток здібностей, обдарувань і талантів).

4. Вечірні (змінні) школи, групи з очною, заочною формами навчання.

5. Загальноосвітні школи-інтернати.

6. Школи-інтернати, дитячі будинки (для дітей-сиріт).

7. Санаторні школи-інтернати, дитячі будинки (для дітей, які потребують тривалого лікування).

8. Спеціальні загальноосвітні школи, інтернати (для осіб, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку).

9. Загальноосвітні школи і професійно-технічні училища соціальної реабілітації.

3. Позашкільна освіта і виховання – спрямовуються на розвиток здібностей, талантів дітей і молоді, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.

Позашкільні навчальні заклади

- Палаци, будинки, центри, станції дитячої, юнацької творчості.

- Учнівські та студентські клуби.

- Дитячо-юнацькі спортивні школи.

- Школи мистецтв.

- Студії, бібліотеки, спеціалізовані мистецькі навчальні заклади.

4.Професійно-технічна освіта – забезпечує здобуття громадянами професії відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей, а також допрофесійну підготовку, перепідготовку, підвищення їх кваліфікації.

Професійно-технічні навчальні заклади (денні, вечірні)

1. Професійно-технічне училище відповідного профілю.

2. Професійне училище соціальної реабілітації.

3. Вище професійне училище.

4. Професійний ліцей.

5. Професійно-художнє училище.

6. Художнє професійно-технічне училище.

7. Вище художнє професійно-технічне училище.

8. Училище-агрофірма.

9. Вище училище-агрофірма.

10. Центр професійно-технічної освіти.

11. Навчально-виробничий центр.

12. Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів та ін..

5. Вища освіта – забезпечує фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації. Вища освіта здійснюється на базі повної загальної середньої освіти (денна, вечірня, заочна форми).

Вищі навчальні заклади

1. Технікум (училище) – перший рівень.

2. Коледж – другий рівень.

3. Інститут – третій - четвертий рівень.

4. Консерваторія – третій – четвертий рівень.

5. Академія і університет – третій – четвертий рівень.

Освітньо-кваліфікаційні рівні

- Молодший спеціаліст (технікуми, училища, коледжі).

- Бакалавр – коледжі, інститути, університети.

- Спеціаліст, магістр – інститути, університети,академії.

6. Післядипломна освіта (спеціалізація, стажування, клінічна орденатура, підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів) – спеціалізоване вдосконалення освіти та професійної підготовки особи шляхом поглиблення, розширення й оновлення її професійних знань, умінь та навичок або отримання іншої професії, спеціальності на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду.

9. Самоосвіта громадян:

- Відкриті та народні університети.

- Лекторії, бібліотеки, центри, клуби.

- Теле-, радіо-навчальні програми.

Права вихованців, учнів, студентів, курсантів, слухачів та ін.

1. Навчання для здобуття певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів.

2. Вибір навчального закладу, форми навчання, освітньо-професійних та індивідуальних програм, позакласних занять.

3. Додаткову відпустку за місцем роботи, скорочений робочий час та інші пільги, передбачені законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням.

4. Продовження освіти за професією, спеціальністю на основі одержаного освітньо-кваліфікаційного рівня, здобуття додаткової освіти відповідно до угоди із навчальним закладом.

5. Одержання направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому числі за кордон.

6. Користування навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу.

7. Доступ до інформації в усіх галузях знань.

8. Участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах.

9. Особисту або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні, вирішенні питань удосконалення навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту тощо.

10. Участь в об’єднаннях громадян.

11. Безпечні і нешкідливі умови навчання та праці.

12. Забезпечення стипендіями, гуртожитками, інтернатами в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

13. Трудову діяльність у встановленому порядку в позаурочний час.

14. Перерву в навчанні у вищих та професійно-технічних навчальних закладах.

15. Користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я.

16. Захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дії педагогічних, інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність.

 




Переглядів: 10709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Система освіти в Україні | Тема: Програма виховання і навчання (розвитку) дітей дошкільного віку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.