Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Програма виховання і навчання (розвитку) дітей дошкільного віку

План

1. Історія створення програми виховання і навчання дітей дошкільного віку.

2. Класифікація сучасних програм.

Література

1. Т.І.Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник .- К., 2004. – с. 125-129.

 

Програма виховання і навчання дітей дошкільною віку – це державний документ, який визначає цілі, завдання і зміст роботи з дітьми, враховуючи їх вікові та індивідуальні особливості.

В своєму становленні програма пройшла ряд етапів.

Перший документ – Інструкція по веденню осередку і дитячого садка – в 1919 р. (зроблена спроба визначити завдання, зміст і методи роботи в дошкільному закладі).

В 1929 р. Є.І.Тихеєва видала книгу, яка була, власне, першою програмою для дитячого садка при Ленінградському педінституті (цінні розділи з розвитку мови, ознайомлення з природою).

В 1932 р. – перший проект програми для дитячого садка (з двох частин: за видами діяльності і за «організуючими моментами» – суспільно-політичне виховання, трудове, фізичне, музично-рухове, о6разотворча діяльність, математика, грамота, природа, живе слово, гра). Але організуючі моменти гальмували виховну роботу: діти діставали недостатній запас знань про тварин, рослини, життя людей.

В 1934 р затверджена вдосконалена програма (включені розділи «Ігри», "Розвиток мовлення і заняття з книжкою та картинкою». Вперше включений внутрішній розпорядок дитсадка з орієнтацією на кожен рік).

Недоліки – трудові навички перетворені на трудові процеси, слабкий розділ з розвитку мови, перевантаження пізнавальним матеріалом, недооцінювалась керівна роль педагога.

В 1938 р. – вийшло «Керівництво для вихователів» – не врахована проблема навчання дошкільників.

У 1953 р. – в зв’язку з введенням навчання в дитячому садку «Керівництво» перероблене.

В 1962 р. – затверджена єдина програма виховання дітей раннього і дошкільного віку. В ній ліквідовано міжвікову роз’єднаність у виховному процесі, краще відображена системність у навчанні, визначено режим занять, відпочинку, сну, харчування.

У 1969 р. ця програма вдосконалена. Перевидавалась вона в 1975, 1978 рр.

В зв’язку з переходом до навчання з 6-ти років, у 1985 р. вийшла нова програма «Типова програма виховання і навчання в дитячому садку» і «Програма виховання і навчання в підготовчій групі».

Значні зміни в суспільстві покликали педагогів, психологів шукати нові шляхи у вихованні та навчанні малят. Це такі зміни:

- відродження національної культури;

- очищення джерел історичної пам’яті;

- відновлення принципів демократизації, гуманізації.

Концепція дошкільного виховання (1993р.) визначила основні напрямки оновлення дитячого садка:

1. Охорона і зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей.

2. Гуманізація навчально-виховного процесу.

3. Розкріпачення умов життя дітей і педагогів.

Тому в 1992-93рр. створено декілька варіантів програм («Малятко»,

«Дитина»).

Основні принципи побудови цих програм: зв'язок знань з життям (ознайомлення дітей з широким колом об’єктів і явищ дійсності); принцип науковості знань (показати достовірні факти і явища в їх розвитку, взаємозв’язках, системі).

В освітньому просторі України процес розроблення і затвердження програм для дошкільної освіти регламентується такими законодавчими І нормативними документами:

* Закон України «Про дошкільну освіту».

* Порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 № 537, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.07.2008 за № 628/15319).

* Лист Міністерства освіти і науки України від 27.05.2010 № 1/9-369 «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів».

Подаємо класифікацію програм за різними критеріями.




Переглядів: 4328

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні ланки системи освіти | За концептуальними засадами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.