Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



За концептуальними засадами

Традиційні програми – базуються на усталених. загальновизнаних, перевірених часом підходах до організації та змісту освітнього процесу. Вони зрозумілі і доступні кожному педагогу.

Альтернативні програми – розробляються на інших, порівняно із загальноприйнятими, вже відомими, філософсько-концептуальних засадах організації, змістового наповнення освітнього процесу, створення умов розвитку, виховання і навчання дітей (Вальдорфська педагогіка, система М. Монтессорі).

Інноваційні програми – базуються на нових прогресивних концептуальних підходів, новому погляді на роль дитини і педагога в освітньому процесі (Державна базова програма «Я у Світі»).

За пріоритетністю використання

Основні програми конкретизують вимоги Базового компонента дошкільної освіти як державного освітнього стандарту для всіх форм здобуття дошкільної освіти.

У них визначено основні концептуальні засади освітнього впливу на дітей, подано вікові психофізіологічні характеристики вихованців, пріоритетні завдання (розвивальні, навчальні, виховні), змістові складові освітньої діяльності з дітьми, орієнтовні обсяги змісту дошкільної освіти; наведено критерії розвиненості, вихованості й навченості дітей, що базуються на науково обґрунтованих нормативних показниках їхнього фізичного і психічного розвитку на кожному віковому етапі дошкільного дитинства, у тому числі дітей з особливими потребами.

Основна програма може складатися з однієї частини – інваріантної, обов’язкової для реалізації у дошкільній освіти, або з двох частин – поєднувати інваріантну і варіативну, необов’язкову для широкої практики складову змісту дошкільної освіти.

Додаткові програми можуть бути різної спрямованості, різнитися повнотою охоплення освітніх функцій і компонентів змісту дошкільної освіти. Вони базуються на основній програмі та доповнюють уточнюють, поглиблюють, розширюють її зміст в інваріантній та/чи варіативній частинах.




Переглядів: 834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Програма виховання і навчання (розвитку) дітей дошкільного віку | За особливостями спрямування й змістового наповнення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.