Тема: Особливості побудови і організації режиму дня в ДНЗ.
План
1. Поняття режиму, його значення.
2. Педагогічні вимоги до режиму.
3. Показники вірно організованого режиму.
Література
1. Організація режимних процесів у дошкільному навчальному закладі /упор. І.Ф. Кірсанова. – Х., 2010. - с. 5-11.
2. Т.І. Поніманська. Дошкільна педагогіка. – К., 2004. – с. 175-178.
Режим – науково обґрунтований розпорядок життя, який передбачає раціональний розподіл в часі і послідовність різних видів діяльності та відпочинку.
Значення режиму:
- охороняє нервову систему від перевтоми;
- сприяє закріпленню культурно – гігієнічних навичок;
- формується «чуття часу»;
- утворюється «рефлекс на час» (покращується апетит, сон);
- сприяє вихованню організованості, дисциплінованості.
Педагогічні вимоги до режиму:
- відповідність природному ритму фізіологічних процесів дитячого організму;
- чергування активної діяльності і відпочинку;
- постійність, стійкість і визначеність головних елементів (сон, гімнастика, харчування, прогулянка, заняття).
- гнучкість (врахування сезону, віку, стану здоров’я).
«Гнучкий режим» це:
- динамічний режим для дітей;
- гнучкий графік роботи працівників;
- різна тривалість перебування дітей у групі.
Варіанти гнучкого режиму
1. «Рухоме в нерухомому».
2. Вільне відвідування дітьми ДНЗ за бажанням батьків.
3. «Мені добре» (комфортний режим).
4. «Увага! Небезпека!» (карантин).
5. «Ми самі» (відсутній помічник).
6. «Канікули» та ін.
Показники вірно організованого режиму:
- висока активність і працездатність дітей;
- хороше самопочуття, врівноважений стан;
- хороший апетит;
- міцний сон.
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|