1. Природовідповідності: врахування природи дитини, її «податливості» до навчання, вікових та індивідуальних особливостей.
2. Наочності: наочний характер мислення дитини ("Краще один раз побачити, ніж 100 раз почути").
3. Свідомості й активності ("Хто думає, той і розум має").
4. Доступності (віку і рівню розвитку дітей).
5. Міцності знань: свідоме засвоєння знань, включення їх у практичну діяльність, систематичне повторення.
6. Достовірність, науковість знань ("Той дає раду, хто знає правду").
7. Зв'язок навчання з життям ("Хто багато робив, той багато знає").
8. Виховуюче навчання: "Навчання – це могутній орган виховання" (К. Д. Ушинський).
9. Розвиваюче навчання (Л. Виготський, С. Рубінштейн) – орієнтація на "зону найближчого розвитку" (потенційні можливості дитини).
Проблеми дошкільної дидактики досліджували: Я. А. Коменський, Ф. Фребель, Л. А. Венгер, Д. Б. Ельконін, М. М. Подд’якова та ін. За результатами досліджень до основних понять дошкільної дидактики було віднесено: процес навчання, зміст освіти, знання, уміння, навички, методи навчання, форми організації навчання, учіння, научіння, навчальна діяльність, заняття, освітні технології.
Тема: Навчання в ДНЗ
План
1. Своєрідність та види навчання дошкільників.
2. Формування учбової (навчальної) діяльності в дошкільному віці.