МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Література1. Т.І. Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник. – К., 2004. – с. 210-236. Мораль– форма суспільної свідомості, що охоплює моральні поняття, принципи, норми і правила, якими люди керуються в своїй поведінці. Моральне виховання – цілеспрямований вплив дорослого на формування у дітей моральних почуттів і якостей, засвоєння ними певних норм і правил, розвиток відповідних мотивів і звичок поведінки. Зміст морального виховання Ø виховання любові до рідних і близьких, до Батьківщини, свого народу, поваги до інших народів; Ø виховання працьовитості, колективізму, гуманізму; Ø виховання дисциплінованості і культури поведінки; Ø виховання вольових рис характеру і позитивних моральних якостей. Завдання морального виховання: Формування моральної свідомості (уявлень про моральні норми). Виховання моральних почуттів: любов до близьких, Батьківщини, власної гідності, обов’язку , справедливості. Розвиток навичок моральної поведінки: дисциплінованість, культура поведінки, спілкування, самостійність. Принцип морального виховання – основне положення, яке визначає зміст, методи і форми організації всієї системи морального виховання. Принципи морального виховання 1. Гуманно-особистісний. 2. Народознавчий. 3. Природовідповідності. 4. Виховання в колективі. 5. Зв’язок морального виховання з життям і працею народу. 6. Єдність і цілісність виховного процесу. 7. Врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей. Результатом морального виховання є соціальна компетентність дитини – відкритість до світу людей як потреба особистості, навички соціальної поведінки, готовність до сприймання соціальної інформації, бажання пізнати людей, робити добрі вчинки. Метод морального виховання – шлях або спосіб реалізації завдань морального виховання. Методи формування моральної поведінки 1. Привчання до форм суспільної поведінки – практичне вироблення в дітей певних умінь і навичок, звичок. Прийоми: ü вказівка, що робити; ü показ і пояснення способу поведінки; ü повторність (організація вправ); ü контроль і оцінка. 2. Вправи в моральній поведінці: ü доручення – спеціально організовані ситуації для багаторазового вправляння; ü ігрові вправи – діти «навчають» ведмедика правилам поведінки. 3. Керівництво різноманітною діяльністю дітей, як метод виховання поведінки (грою, працею, спілкуванням, навчанням). Методи формування моральної свідомості 1. Переконання – метод впливу на свідомість, почуття і волю за допомогою словесних доказів. 2. Роз’яснення – коротка розповідь, чітка, без зайвого моралізування: сидіти треба спокійно, щоб не заважати іншим. 3. Навіювання – впевненість у тому, що діти можуть бути сміливими, чемними, добрішими (пряме і непряме). 4. Морально-етична бесіда – метод узагальнення моральних уявлень і понять, на основі яких формується переконаність (індивідуальна і колективна). 5. Художнє слово, музика, живопис. Методи стимулювання почуттів і відносин 1. Приклад (дорослого і дітей) – зразок моральної поведінки. 2. Заохочення і покарання – педагог чи колектив дітей приймають рішення, які виділяють дитину із загальної маси, здійснюють певну зміну в її правах чи обов’язках. Вимога – справедливість і об’єктивність. При заохоченні – дотримуватись міри, не перехвалювати дитину. Мірою покарання може бути: - громадська оцінка поведінки дитини колективом групи; - позбавлення задоволення під час розваг; - тимчасове позбавлення улюбленої іграшки або бажаної ролі в грі. Категорично не допускаються: - фізичні покарання; - покарання, які принижують людську гідність (грубі слова, клички, стояння в кутку). 3.Етична оцінка поведінки дітей: схвалення і засудження. При підборі методів враховують: ü особливості віку; ü індивідуальні прояви дитини; ü рівень вихованості кожної дитини і групи в цілому.
|
||||||||
|