Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Т.І. Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник. – К., 2004. – с. 409-422.

 

Сім'я - мала соціально-психологічна група, члени якої пов’язані шлюбними або родинними стосунками, спільністю побуту і взаємною моральною відповідальністю.

Переваги сімейного виховання

1. Емоційний характер сімейного виховання.

Відносини батьків і дітей базуються на почутті любові.

2. Широта діапазону впливу:

1) сім’я має більші виховні можливості, ніж дитячий садок (в сім'ї об'єднуються люди різного віку, статі, роду занять);

2) її дорослі члени можуть впливати на дитину в різних життєвих ситуаціях, (в гостях, кінотеатрі, магазині);

3) в сім’ї висока питома вага дорослих яка припадає на одну дитину, а це дає можливість частіше спілкуватися з нею.

3. Тривалість впливу сім'ї на розвиток дитини. Дитина більше часу перебуває в сім'ї (вихідні, хвороба, відпустки).

Негативний вплив сім’ї на дитину:

1. Дитина займає в сім’ї привілейоване становище найменшої, тому в неї формується звичка до постійної уваги, егоїстичні риси.

2. В сім'ї дитина не має можливості порівняти себе з ровесниками, а отже, об'єктивно оцінити свої вміння, моральні якості.

3. Тільки в дитячому садку проходить єднання особистісного і колективного.

Недоліки виховання в ДНЗ

1. З раннього віку дитина може позбутися індивідуальності.

2. Тривале перебування в колективі стомлює дитину, може викликати агресивність, дратівливість.

Висновок: слід об'єднати зусилля сім’ї і дитячого садка, використати сильні сторони сімейного і суспільного виховання.

Дитячий садок і сім’я — два взаємозв’язані соціальні інститути які коректують роботу один одного.

Основний принцип їх роботи — єдність і наступність. Працівники дитячого садка не повинні бути ні над, ні поряд з батьками. Їх завдання - оволодіти мистецтвом спільної дії. В спілкуванні вихователів і батьків повинне переважати ділове і сердечне співробітництво. Батьки - активні учасники виховного процесу.

Головні функції сім’ї:

1) соціальна (зокрема, виховна);

2) економічна (господарська);

3) терапевтична (емоційна);

4) рекреативна (функція духовного, культурного);

5) репродуктивна;

6) побутова (турбота про домівку).

Виховна функція реалізується в трьох головних аспектах:

1) становлення, розвиток, виховання дитини як особистості, сприяння розвитку її здібностей;

2) здійснення виховного впливу сім’ї на кожного індивіда впродовж усього його життя;

3) спонукання дітьми саморозвитку, самовдосконалення своїх батьків та інших членів сім’ї.




Переглядів: 2814

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги до іграшок. | Типи взаємин в сім’ї

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.