МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Т.І. Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник. – К., 2004. – с. 409-422.
Сім'я - мала соціально-психологічна група, члени якої пов’язані шлюбними або родинними стосунками, спільністю побуту і взаємною моральною відповідальністю. Переваги сімейного виховання 1. Емоційний характер сімейного виховання. Відносини батьків і дітей базуються на почутті любові. 2. Широта діапазону впливу: 1) сім’я має більші виховні можливості, ніж дитячий садок (в сім'ї об'єднуються люди різного віку, статі, роду занять); 2) її дорослі члени можуть впливати на дитину в різних життєвих ситуаціях, (в гостях, кінотеатрі, магазині); 3) в сім’ї висока питома вага дорослих яка припадає на одну дитину, а це дає можливість частіше спілкуватися з нею. 3. Тривалість впливу сім'ї на розвиток дитини. Дитина більше часу перебуває в сім'ї (вихідні, хвороба, відпустки). Негативний вплив сім’ї на дитину: 1. Дитина займає в сім’ї привілейоване становище найменшої, тому в неї формується звичка до постійної уваги, егоїстичні риси. 2. В сім'ї дитина не має можливості порівняти себе з ровесниками, а отже, об'єктивно оцінити свої вміння, моральні якості. 3. Тільки в дитячому садку проходить єднання особистісного і колективного. Недоліки виховання в ДНЗ 1. З раннього віку дитина може позбутися індивідуальності. 2. Тривале перебування в колективі стомлює дитину, може викликати агресивність, дратівливість. Висновок: слід об'єднати зусилля сім’ї і дитячого садка, використати сильні сторони сімейного і суспільного виховання. Дитячий садок і сім’я — два взаємозв’язані соціальні інститути які коректують роботу один одного. Основний принцип їх роботи — єдність і наступність. Працівники дитячого садка не повинні бути ні над, ні поряд з батьками. Їх завдання - оволодіти мистецтвом спільної дії. В спілкуванні вихователів і батьків повинне переважати ділове і сердечне співробітництво. Батьки - активні учасники виховного процесу. Головні функції сім’ї: 1) соціальна (зокрема, виховна); 2) економічна (господарська); 3) терапевтична (емоційна); 4) рекреативна (функція духовного, культурного); 5) репродуктивна; 6) побутова (турбота про домівку). Виховна функція реалізується в трьох головних аспектах: 1) становлення, розвиток, виховання дитини як особистості, сприяння розвитку її здібностей; 2) здійснення виховного впливу сім’ї на кожного індивіда впродовж усього його життя; 3) спонукання дітьми саморозвитку, самовдосконалення своїх батьків та інших членів сім’ї.
|
||||||||
|