Домогтися визнання ідеї або інновації - це не значить просто передати її аудиторії за допомогою засобів масової інформації або публікації. Щоб виконувати просвітительські функції, інформаційна кампанія повинна бути націлена, як лазерний промінь, а не поширювати ці промені безсистемно в різні сторони на зразок електричної лампочки.
Незважаючи на багаторічні дослідження, поки що не існує єдиної моделі процесу поширення ідеї серед людей. Элмо Роупер сформулював теорію, на яку кожний фахівець з паблик рилейшнз може опиратися у своїй роботі.
ТЕОРІЯ «КОНЦЕНТРИЧНИХ КІЛ» РОУПЕРА ГОВОРИТЬ:
ідеї проникають в усі шари суспільства дуже повільно; процес їхнього поширення нагадує осмос. Поширення ідей відбувається концентричними колами:
у центрі кола — великий мислитель; від нього ідеї поширюються до найбільших послідовників, від тих — до великих популяризаторів, від тих — до рядових популяризаторів, від тих — до політично активних, від тих — до політично інертних. Ця теорія припускає, що суспільство можна стратифицировать по тому ж зразку; вона також підкреслює важливість використання лідерів думки в процесах ПР.
Швидкість інформаційного потоку в процесі передачі й сприйняття ідей, однак, піддається впливу багатьох факторів і залежить не тільки від характеристик учасників процесу. Сюди можна віднести «ліппманівські бар'єри на шляху поширення інформації" і "регулятори швидкості Прийняття" Джорджа Геллапа, показані на рис 1.
Винахід, розробка й поширення інновацій досягли величезної швидкості, тому для коммуникатора життєво важлива можливість якнайшвидше передати інформацію тому, хто в ній бідує.