Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль санітарно-епідеміологічного нагляду.

У нашій країні проходить організований державний санітарно-епідеміологічний нагляд.

Органи санітарно-епідеміологічної служби відіграють важливу роль в забезпеченні санітарного та епідемічного благополуччя населення, адже саме від їх діяльності залежить стан здоров’я населення та середовища життєдіяльності людини. Тому нагляд за додержанням вимог санітарного та адміністративного законодавства органами санітарно-епідеміологічної служби є одним із пріоритетних напрямків прокурорської діяльності.

Перш за все, він має забезпечувати відповідність актів органів санітарно-епідеміологічної служби вимогам закону, а також виконання цими органами наданих їм повноважень щодо здійснення контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров’я людей та по застосуванню заходів правового характеру щодо правопорушників.

Готуючись до перевірки додержання органами санітарно-епідеміологічної служби санітарного та адміністративного законодавства, прокурор повинен знати, що їх повноваження регламентуються Законом України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, „Про відходи”, „Про пестициди і агрохімікати”, „Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини”, „Про захист населення від інфекційних хвороб” та ін. Розглянемо ті основні питання, відповіді на які слід з’ясувати під час перевірки.

Головне завдання Державної санітарно-епідеміологічної служби — контроль за проведенням заходів, направлених на оздоровлення природи, умов праці і побуту населення, на попередження і ліквідацію професійних і інфекційних захворювань.

Практичними установами в державній санітарно-епідеміологічній службі є центри Державного санітарно-епідеміологічного нагляду (ЦГСЕН), в штати яких входять санітарні лікарі і санітарні фельдшери всіх гігієнічних спеціальностей (гігієни праці, гігієни підлітків, комунальної гігієни, гігієни живлення, лікарі-епідеміологи, лікарі-паразитологи і інші фахівці).

Державна санітарно-епідеміологічна служба України відповідно до покладених на неї завдань забезпечує охорону території України від занесення та поширення особливо небезпечних (у тому числі карантинних) і небезпечних інфекційних хвороб, здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд і контроль в пунктах пропуску через державний кордон.

У відповідності до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" розділ 1, ст.16, Постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.99р № 1109 "Про затвердження положення про державний санітарно-епідемічний нагляд в Україні" р.10 п.10 –підприємства, установи та громадяни можуть завозити із-за кордону сировину, продукцію (вироби, обладнання, технологічні лінії тощо) і реалізувати чи використовувати їх в Україні лише за наявності даних щодо безпеки для здоров'я населення. У разі відсутності зазначених даних ввезення, реалізація та використання продукції закордонного виробництва дозволяється лише після отримання позитивного висновку державної санітарно-епідемічної експертизи.

Згідно Митного Кодексу України, що вступив в силу з початку 2004 року ст.27 та ст.97 товари, що переміщуються через митний кордон України, крім митного контролю поряд з іншими видами контролю підлягають і санітарно-епідемічному.

Відповідно до висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи від 22/12/2006 №05.03.02-03/63000 встановлений Перелік об'єктів зовнішньоекономічної діяльності відповідно до Кодів УКТ ЗЕД, а також пестицидів і агрохімікатів (згідно свідоцтва про державну реєстрацію). Продукція, вказана в даному Переліку, може бути ввезена і реалізована в Україні без проведення додаткової санітарно - епідеміологічної експертизи.

Продукція, яка не вказана в даному переліку, повинна пройти державну санітарно-епідеміологічну експертизу. Ця продукція повинна отримати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи МОЗ. Висновок видається на підставі перевірок зразків продукції на відповідність вимогам санітарних правил і норм. Перевірки проводяться на уповноважених підприємствах МОЗ (територіальні санітарно-епідеміологічні служби) і оформляються у вигляді протоколів. Для проведення перевірок необхідно надати технічну документацію на украинській/російській мові, що має відношення до санітарно - епідеміологічних показників продукції (наприклад, властивості фарби, показники шуму, вібрації, освітленості, параметри води і інших рідин після контакту з продукцією і т.п.).

У разі потреби проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи конкретної продукції зарубіжного виробництва Заявник або уповноважена ним особа подає в МОЗ заявку встановленої форми. Рішення про уповноважений підрозділ МОЗ (територіальна санітарно-епідеміологічна служба), яка проводитиме експертизу, ухвалюється головним державним санітарним лікарем або його представником.

Подальший поточний санітарно-епідеміологічний нагляд при поводженні з об'єктами на території України дійснюється згідно санітарним правилам, що діють, і нормам.


Читайте також:

  1. Акти прокурорського нагляду.
  2. Держгірпромнагляд. Права і відповідальність посадових осіб Держгірпромнагляду.
  3. Держгірпромнагляду.
  4. Сутність прокурорського нагляду.




Переглядів: 2742

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове забезпечення екологічної безпеки. Екологічна експертиза. | Юридична відповідальність у галузі екології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.