Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Акти прокурорського нагляду.

До актів прокурорського реагування в порядку загального нагляду відносяться: протест, подання, припис та постанова прокурора.

«Протест - це документ прокурора (його заступника), що містить звернене до компетентного органу чи посадовій особі обов'язкову для розгляду вимога про скасування суперечить закону акту, рішення або про приведення їх у відповідність із законом, або про припинення незаконно дії посадової особи, поновлення порушеного права . »

Прокурор приносить протест органу чи посадовій особі, який видав незаконний акт або вчинила незаконна дія, або до вищестоящого органу або вищій посадовій особі. Необхідність принесення протесту до вищестоящого органу або вищій посадовій особі виникає у випадках, коли у прокурора є підстави вважати, що орган або посадова особа відхилить протест чи затримає його розгляд, або видання акту було погоджено з вищестоящим органом або посадовою особою або затверджено ім. При необхідності протест приноситься двом або більше органам або посадовим особам на спільно виданий ними акт (наприклад, на рішення адміністрації і профспілкового комітету підприємства).

При виявленні декількох незаконних актів, виданих одним і тим же органом або посадовою особою з однакові мі порушеннями закону, може бути принесений один протест.
Принесення протесту до вищестоящого органу або вищій посадовій особі прокурором, якому вони не піднаглядні, проводиться через вищестоящого прокурора. У такому самому порядку надсилаються подання, приписі та постанови. Самостійне звернення прокурора в не піднаглядний йому орган або до не піднаглядній посадовій особі є перевищенням компетенції. «У протесті прокурор ставить питання про скасування акта або введення його у відповідність з законом, а також припинення незаконної дії посадової особи, поновлення порушеного права»
У протесті прокурор вимагає скасування акту, коли він повністю не відповідає закону, або внесення до нього змін, доповнень, що усувають протиправність. Задоволення протесту тягне за собою видання іншого акту скасовує, змінює або доповнює опротестований, чи припинення незаконної дії, що носить про ¬ довжували характер.
Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом або посадовою особою у десятиденний строк після його надходження. Про результати розгляду протесту в цей же строк повідомляється прокурору.
При ухиленні від розгляду протесту протягом десяти днів або повне або часткове його відхиленні прокурор або його заступник, незгодний з цим, може звернутися протягом п'ятнадцяти днів з моменту одержання повідомлення про відхилення протесту або закінчення передбаченого законом строку для його розгляду в суд із заявою визнання акта незаконним.

Заява розглядається судом у десятиденний строк за участю прокурора і представника органу або посадової особи, що прийняла акт. Їх неявка в судове засідання не перешкоджає розгляду заяви, якщо суд не визнає явку обов'язковою.

Одним з актів прокурорського реагування в порядку загального нагляду є припис прокурора.
«Припис - це документ прокурора (його заступника), що містить звернене до органу або посадовій особі і підмет негайному виконанню вимога про усунення очевидного порушення закону, щоб уникнути можливого заподіяння істотної шкоди інтересам держави, підприємства, установи, організації або громадянам»

1.Вимоги припису носять імперативний характер:

-скасувати правовий акт;

-привести акт у відповідність із законом;

-відновити порушене право;

-вчинити дії, необхідні для запобігання істотного збитку;

-утриматися від вчинення дій і т. п.

Припис підлягає негайному виконанню, про що повідомляється прокурору. Вимога негайного виконання приписи означає, що порушення закону має бути усунуто невідкладно або у строк, встановлений прокурором. Письмове повідомлення про це повинно направлятися прокурору відразу після вжиття належних заходів.

«Подання - це звернений до полномочно державному органу, громадській організації або посадовій особі документ прокурора (його заступника), який містить аналіз порушень закону, причин цих порушень і умов, що їм умов, а також вимога про їх усунення» 1. У поданні наводяться дані про поширеність порушень закону та найбільш характерні факти. У ньому не повинно бути декларативних тверджень, загальних закликів, припущень та застережень. Подання з вимогами усунення порушень закону, причин цих порушень і умов, що їм умов вноситься прокурором, його заступником у державний орган, громадську організацію або посадовій особі, які наділені повноваженням усунути порушення закону, і підлягає невідкладному розгляду. Невідкладність припускає розгляд подання відразу ж по його надходженні. «Не пізніш як у місячний строк має бути вжито відповідних заходів до усунення порушень закону, причин та умов, що їм сприяють, і про наслідки повідомлено прокурору».

При необгрунтованому відхиленні подання воно може бути внесено до вищого органу (громадську організацію, посадовій особі), а при неповноті повідомлення прокурор має право витребувати додаткові відомості. При наявності сумнівів у достовірності повідомлення про вжиті заходи прокурор може провести контрольну перевірку або вимагати її проведення від органу управління або контролю.

«Уявлення по малозначним фактами, коли усунення правопорушення можна добитися шляхом усного вимоги та роз'яснення закону, не вносяться»

Усна вимога можна також використовувати замість протесту для скасування або приведення у відповідність із законом правового акта або припинення незаконної дії посадової особи. У разі порушення закону посадовою особою або громадянином прокурор, його заступник, залежно від характеру порушення закону, виносить мотивовану постанову про дисциплінарне провадження, провадження про адміністративне правопорушення або про порушення кримінальної справи щодо цих осіб. Таким чином можна сказати, що постанова прокурора (його заступника), що виноситься при здійсненні загального нагляду, - це документ, яким відносно посадової особи або громадянина збуджується дисциплінарне провадження, провадження про адміністративне правопорушення або кримінальну справу.

Якщо орган чи посадова особа приходить до висновку про необгрунтованість постанови прокурора, то приймається рішення про відмову в притягненні до дисциплінарної відповідальності (ст.147 КЗпП) або про закриття справи про адміністративне правопорушення (ч.1 ст.284 КпАП). При розгляді постанови орган або посадова особа вправі замість накладення дисциплінарного стягнення передати матеріали трудовому колективу або його органу для застосування заходів громадського впливу (ст.152 КЗпП), а замість накладення адміністративного стягнення - передати матеріали за місцем роботи на розгляд товариського суду, комісії по боротьбі з пияцтвом, громадської організації або трудовому колективу (ч.1 ст.187 КпАП). При незгоді з результатами розгляду постанови прокурор у межах строку давності притягнення до відповідальності (ст.148 КЗпП, ст.38 КпАП) направляє постанову про порушення дисциплінарного провадження вищому органу або посадовій особі (ч.2 ст.147 КЗпП) або опротестовує постанову про припинення справи про адміністративне правопорушення (ст.290 КпАП).
У документах прокурорського реагування належить вказувати:

а) ким допущено порушення закону;

б) яке його положення порушено;

в) в чому полягає порушення;

г) що слід зробити для його усунення;

д) у який термін порушення має бути усунуто.

 


Читайте також:

  1. Держгірпромнагляд. Права і відповідальність посадових осіб Держгірпромнагляду.
  2. Держгірпромнагляду.
  3. Заходи прокурорського реагування на виявлені порушення законів та складання довідок за результатами перевірок.
  4. Мета і завдання прокурорського нагляду
  5. Особливості прокурорського нагляду за додержанням законів при використанні результатів ОРД у кримінальному судочинстві
  6. Поняття прокурорського нагляду в Україні.
  7. Проблеми здійснення прокурорського нагляду за проведенням оперативно-розшукової діяльності
  8. Роль санітарно-епідеміологічного нагляду.
  9. Співвідношення прокурорського нагляду з іншими формами державної діяльності.
  10. Сутність прокурорського нагляду.




Переглядів: 1663

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повноваження прокурора при здійсненні нагляду за розслідуванням злочинів. Їх характер і класифікація | Нагляд прокурора за проведенням слідчих дій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.044 сек.