МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості прокурорського нагляду за додержанням законів при використанні результатів ОРД у кримінальному судочинствіПрокурорський нагляд за додержанням законів при використанні результатів ОРД неможливо розглядати відокремлено від усього комплексу наглядових заходів за законністю оперативно-розшукової діяльності. Виходячи із спільності завдань оперативно-розшукової діяльності та кримінального судочинства прокурору завжди слід пам’ятати, що в переважній більшості випадків саме завдяки своєчасно та належно проведеним оперативно-розшуковим заходам виявляються, розкриваються та попереджаються злочини, встановлюється місце знаходження обвинувачених та підсудних, здобувається доказова інформація тощо. Тому забезпечення ефективного прокурорського нагляду за законністю оперативно-розшукової діяльності з моменту заведення оперативно-розшукової справи до прийняття рішення про її закриття – запорука належного виконання завдань кримінального судочинства. Адже, успішне розкриття злочинів, як правило залежить від тих заходів, які проводять органи, що здійснюють ОРД. Добре продумані оперативно-розшукові заходи допомагають віднайти знаряддя вчинення злочинів, інші речові докази, викрадені цінності тощо. Проте з практики відомо немало випадків, коли оперативні заходи проводяться поза рамками вимог закону. Це не тільки не сприяє розкриттю злочинів, але й приводить до того, що злочинці тривалий час не притягуються до відповідальності, а інколи взагалі її уникають. Аналіз прокурорсько слідчої практики свідчить, що порушення законів співробітниками оперативних служб по встановленню особи, яка вчинила злочин, переважають над всіма іншими порушеннями законів. У зв’язку з цим, зусилля прокурорів при здійсненні нагляду а законністю оперативно-розшукової діяльності повинні бути зосереджені в першу чергу на цьому напрямку. Низький рівень нагляду породжує тут втрату доказів, упускаються сприятливі тактичні можливості для їх збирання «по гарячих слідах». При організації і здійсненні нагляду за законністю ОРД при розкритті злочинів особливої уваги заслуговують питання: законності та своєчасності заведення оперативно-розшукових справ, додержання строків для їх заведення та ведення, законності проведення оперативно-розшукових заходів, їх повнота, виконання доручень слідчих. Під час перевірки законності оперативно-розшукових заходів, проведених за дорученням слідчого прокурору необхідно звертати увагу, по-перше, на повноту виконання доручення; по-друге, на використання всіх передбачених законом засобів; в-третіх, на своєчасність виконання доручення і направлення інформації слідчому; на кінець, перевіряти повноту, своєчасність і обґрунтованість доручень, які слідчий направив органам, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність. Нерідко допускаються порушення законності в результаті спільних зусиль слідчого і оперативних працівників при реалізації та використанні оперативно-розшукової інформації. В подібних ситуаціях прокурору необхідно слідкувати за тим, щоб оперативно-розшукова інформація була об’єктивною і повною; в повному обсязі використовувалась при розслідуванні злочинів; суворо розмежовувалась компетенція оперативних апаратів і органів досудового розслідування; не допускалось розшифровування негласних сил, засобів і методів. Наряду з зазначеними питаннями, при використанні результатів ОРД, прокурор має перевірити їх допустимість, з’ясувавши наступні питання: - чи було заведено оперативно-розшукову справу; - чи уповноваженим на те органом проводились оперативно-розшукові заходи; - чи передбачені законом оперативно-розшукові заходи, в ході яких було отримано відповідну інформацію; - чи були передбачені законом підстави для проведення оперативно-розшукових заходів; - чи додержано встановлений законом порядок їх проведення; - чи додержані вимоги закону про застосування в ході оперативно-розшукових заходів належних технічних засобів; - чи відповідно до встановленого порядку було здійснено передачу матеріалів ОРД від оперативного підрозділу органам слідства. У разі, якщо матеріали оперативно-розшукової діяльності одержані з порушенням перерахованих вимог закону, вони не можуть бути використанні як докази у кримінальних справах.
Читайте також:
|
||||||||
|