МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості прокурорського нагляду за додержанням законів при використанні результатів ОРД у кримінальному судочинствіПрокурорський нагляд за додержанням законів при використанні результатів ОРД неможливо розглядати відокремлено від усього комплексу наглядових заходів за законністю оперативно-розшукової діяльності. Виходячи із спільності завдань оперативно-розшукової діяльності та кримінального судочинства прокурору завжди слід пам’ятати, що в переважній більшості випадків саме завдяки своєчасно та належно проведеним оперативно-розшуковим заходам виявляються, розкриваються та попереджаються злочини, встановлюється місце знаходження обвинувачених та підсудних, здобувається доказова інформація тощо. Тому забезпечення ефективного прокурорського нагляду за законністю оперативно-розшукової діяльності з моменту заведення оперативно-розшукової справи до прийняття рішення про її закриття – запорука належного виконання завдань кримінального судочинства. Адже, успішне розкриття злочинів, як правило залежить від тих заходів, які проводять органи, що здійснюють ОРД. Добре продумані оперативно-розшукові заходи допомагають віднайти знаряддя вчинення злочинів, інші речові докази, викрадені цінності тощо. Проте з практики відомо немало випадків, коли оперативні заходи проводяться поза рамками вимог закону. Це не тільки не сприяє розкриттю злочинів, але й приводить до того, що злочинці тривалий час не притягуються до відповідальності, а інколи взагалі її уникають. Аналіз прокурорсько слідчої практики свідчить, що порушення законів співробітниками оперативних служб по встановленню особи, яка вчинила злочин, переважають над всіма іншими порушеннями законів. У зв’язку з цим, зусилля прокурорів при здійсненні нагляду а законністю оперативно-розшукової діяльності повинні бути зосереджені в першу чергу на цьому напрямку. Низький рівень нагляду породжує тут втрату доказів, упускаються сприятливі тактичні можливості для їх збирання «по гарячих слідах». При організації і здійсненні нагляду за законністю ОРД при розкритті злочинів особливої уваги заслуговують питання: законності та своєчасності заведення оперативно-розшукових справ, додержання строків для їх заведення та ведення, законності проведення оперативно-розшукових заходів, їх повнота, виконання доручень слідчих. Під час перевірки законності оперативно-розшукових заходів, проведених за дорученням слідчого прокурору необхідно звертати увагу, по-перше, на повноту виконання доручення; по-друге, на використання всіх передбачених законом засобів; в-третіх, на своєчасність виконання доручення і направлення інформації слідчому; на кінець, перевіряти повноту, своєчасність і обґрунтованість доручень, які слідчий направив органам, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність. Нерідко допускаються порушення законності в результаті спільних зусиль слідчого і оперативних працівників при реалізації та використанні оперативно-розшукової інформації. В подібних ситуаціях прокурору необхідно слідкувати за тим, щоб оперативно-розшукова інформація була об’єктивною і повною; в повному обсязі використовувалась при розслідуванні злочинів; суворо розмежовувалась компетенція оперативних апаратів і органів досудового розслідування; не допускалось розшифровування негласних сил, засобів і методів. Наряду з зазначеними питаннями, при використанні результатів ОРД, прокурор має перевірити їх допустимість, з’ясувавши наступні питання: - чи було заведено оперативно-розшукову справу; - чи уповноваженим на те органом проводились оперативно-розшукові заходи; - чи передбачені законом оперативно-розшукові заходи, в ході яких було отримано відповідну інформацію; - чи були передбачені законом підстави для проведення оперативно-розшукових заходів; - чи додержано встановлений законом порядок їх проведення; - чи додержані вимоги закону про застосування в ході оперативно-розшукових заходів належних технічних засобів; - чи відповідно до встановленого порядку було здійснено передачу матеріалів ОРД від оперативного підрозділу органам слідства. У разі, якщо матеріали оперативно-розшукової діяльності одержані з порушенням перерахованих вимог закону, вони не можуть бути використанні як докази у кримінальних справах.
Читайте також:
|
||||||||
|