Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Заходи прокурорського реагування на виявлені порушення законів та складання довідок за результатами перевірок.

Завдання прокурорського нагляду за додержанням законів у слідчих ізоляторах.

Організаційне і правове забезпечення прокурорського нагляду за додержанням законів у слідчих ізоляторах центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань.

П Л А Н

К О Н С П Е К Т Л Е К Ц І Ї

Кафедра нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах та інших примусових заходів Інституту підвищення кваліфікації кадрів Національної академії прокуратури України

 

 

 

на тему: „Прокурорський нагляд за додержанням законів у слідчих ізоляторах центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань”

Київ – 2010

3. Підготовка до перевірок та їх проведення.

Відповідно до пункту 4 статті 121 Конституції України та пункту 4 статті 5 Закону України “Про прокуратуру” на органи прокуратури покладено функцію нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, у тому числі тримання таких осіб у слідчих ізоляторах. У статті 22 Закону України “Про попереднє ув’язнення” зазначено, що нагляд за додержанням законодавства у місцях попереднього ув’язнення здійснюють Генеральний прокурор України і підпорядковані йому прокурори.

Завдання прокурорів щодо здійснення нагляду за додержанням законів у слідчих ізоляторах, як установах для попереднього ув’язнення, регламентовані галузевим наказом Генерального прокурора України від 26.12.2005 року № 7 гн із змінами та доповненнями, внесеними наказами від 12.02.2007 року №7гн-2, від 10.01.2009 №7гн-3, „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян” і полягають у забезпеченні законності:

- при прийомі, триманні та звільненні осіб із СІЗО;

- щодо ізоляції та роздільного тримання різних категорій взятих під варту осіб;

- щодо прав осіб, взятих під варту, їх матеріально-побутового, медичного забезпечення, харчування та виконання покладених на них обов’язків;

- застосування дисциплінарних стягнень до осіб, взятих під варту;

- залучення до праці осіб, взятих під варту в порядку запобіжного заходу;

- визначення засудженим виду виправної колонії, своєчасність їх направлення із слідчих ізоляторів для відбування покарання;

- залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування;

- застосування умовно-дострокового звільнення від покарання або заміни невідбутої частини покарання до осіб, залишених для роботи з господарського обслуговування установи;

- наказів, розпоряджень та постанов начальника слідчого ізолятора;

- розгляду та вирішення адміністрацією СІЗО звернень взятих під варту та засуджених осіб. Організація їх особистого прийому, своєчасність направлення відповідним адресатам звернень та оголошення відповідей на них;

- застосування до ув’язнених фізичної сили та спеціальних засобів, а також запобігання злочинам та іншим правопорушенням.

Для виконання зазначених завдань прокурори наділені повноваженнями, передбаченими статтями 20, 44, 45 Закону України “Про прокуратуру”:

- у будь-який час відвідувати місця попереднього ув’язнення, ознайомлюватись з документами, на підставі яких осіб затримано, взято під варту або засуджено;

- перевіряти законність наказів, розпоряджень і постанов адміністрації цих установ, зупиняти виконання таких актів, опротестовувати або скасовувати їх у разі невідповідності законодавству, вимагати від посадових осіб пояснень з приводу допущених порушень;

- прокурор зобов’язаний негайно звільнити особу, яка незаконно перебуває в місцях попереднього ув’язнення.

Відповідно до п.6 галузевого наказу безпосередній нагляд за додержанням законів у СІЗО покладений на відділи (старших помічників і помічників прокурорів) обласного рівня. Згідно з п.10 наказу комплексні перевірки додержання законів у цих установах проводяться щомісячно.

На даний часу системі установ центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань функціонує 32 слідчі ізолятори, розраховані на 36,9 тис. місць за нормою 2.5 м кв. на особу, в яких тримається майже 32.0 тис. осіб, взятих під варту, та засуджених. Діяльність цих установ забезпечують близько 9 тис. персоналу.

Слідчі ізолятори розташовані в обласних центрах за винятком Тернопільської області (у м. Чорткові). Найбільше слідчих ізоляторів розміщено на території Донецької області (у містах Донецьку, Артемівську та Маріуполі), а у Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Одеській та Чернігівській - по два.

Найбільшими в Україні є Дніпропетровський СІЗО (3,3 тис. місць), Київський (2,8) та Харківський (2,8), найменшими - Новгород-Сіверський (323), Луцький (405) та Чортківський (406) місць. Більшість приміщень СІЗО збудовано 100 та 200 років тому (25 режимних корпусів), частина з них перебуває в аварійному стані і потребує капітального ремонту.

На виконання Державної програми боротьби із злочинністю, затвердженої Верховною Радою України 25червня 1993 року, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 26.01.1994 № 31 „Про затвердження Програми приведення умов тримання засуджених, які відбувають покарання у місцях позбавлення волі, а також осіб, що тримаються у слідчих ізоляторах і лікувально-трудових профілакторіях, у відповідність з міжнародними стандартами”. Якою, зокрема передбачено будівництво 9-ти нових СІЗО за рахунок обласних бюджетів (АР Крим, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Запорізька, Київська, Львівська, Полтавська та Хмельницька області). Проте з 1997 року роботи з будівництва припинені (на будівництві Керченського СІЗО роботи виконано на 14% від загального кошторису і не ведуться). На виконання постанов Кабінету Міністрів України від 18.01.2000 № 73 та від 15.02.2002 № 167, якими затверджено „Програму подальшого реформування та державної підтримки кримінально-виконавчої системи на 2002-2005 роки” за рахунок коштів Держдепартаменту у діючих СІЗО додатково облаштовано 549 місць для розміщення ув’язнених.

Крім цього, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 03.08.2006 № 1090 „Про затвердження Державної програми покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства та європейськими нормами і стандартами, забезпечення безумовного дотримання прав людини і громадянина в місцях позбавлення волі, стабільного функціонування органів і установ виконання покарань, слідчих ізоляторів”, якою, зокрема передбачено продовження будівництва СІЗО в АР Крим, Дніпропетровську, Донецьку, Києві та Полтаві, завершення проектування та будівництва режимних корпусів у Вільнянському, Луцькому, Маріупольському, Одеському, Харківському та Херсонському СІЗО.

У рамках реалізації програми Ради Європи „Підтримка юридичних реформ у Східній Європі” у співпраці з урядовими організаціями Швейцарської Конфедерації на базі Київського СІЗО з 2003 року впроваджено проект „слідчий ізолятор”, яким передбачено створення моделі СІЗО шляхом архітектурної та концептуальної перебудови відділень для молоді та ув’язнених жіночої статі відповідно до європейських норм і стандартів.

Статистичні дані свідчать, що минулого року із слідчих ізоляторів звільнено 23 особи, у зв’язку з припиненням справ на стадії досудового слідства, 2,5 тис. - із заміною запобіжного заходу на не непов’язані із взяттям під варту, 6,5 тис.- із засудженням до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, 60 осіб. – припиненням справ судами і постановленням виправдувальних вироків, що свідчить про не завжди виважене ставлення працівників правоохоронних органів до визначення запобіжного заходу. Майже половина ув’язнених у СІЗО рахується за судами, з них майже 1 тис. більше року


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. II. Загально-шкільні заходи
  3. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  4. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  5. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  6. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  7. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  8. Адміністративне правопорушення
  9. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  10. Адміністративне правопорушення.
  11. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  12. Адміністративні правопорушення та адміністративні стягнення.




Переглядів: 723

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Заходи забезпечення стійкої роботи у воєнний час. | Організація та проведення перевірок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.