МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Адміністративна відповідальність за порушення митних правилДізнання у справах про контрабанду провадиться митними органами. В останні роки вельми актуальною стала контрабанда людей, особливо жінок, органів людини, що призначені для імплантації.
Метою адміністративної відповідальності є охорона та захист суспільних відносин у сфері правового регулювання митної діяльності, а також виховання громадян та посадових осіб у дусі поваги до норм митного права. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил виконує такі функції: — превентивну(попереджувальну), реалізація якої спрямована на спонукання суб'єктів митно-правових відносин до дотримання вимог митного законодавства, запобігання вчиненню правопорушень в подальшому особою, яка раніше вже вчинила порушення митних правил (спеціальна превенція) та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню правопорушень, й запобігання вчиненню митних правопорушень іншими особами (загальна превенція); — охоронну, яка полягає у витісненні та ліквідації суспільних відносин, що не відповідають митно-правовим нормам; — репресивну (каральну), яка дістає свій вияв у тих несприятливих наслідках, які відображені у санкції норм митного права і які повинна зазнавати особа внаслідок скоєного ним порушення митних правил тощо. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил — це специфічна форма реагування держави в особі митних органів або суду на вчинення правопорушень у сфері митної діяльності, згідно з якою особи, що скоїли ці проступки, повинні відповісти за свої протиправні діяння і понести за це покарання у встановлених митним законодавством формах і порядку.
Адміністративну відповідальність, як правило пов’язують із застосуванням заходів адміністративного примусу. Проте серед численних заходів адміністративно-примусового характеру (митний контроль, адміністративне затримання; вилучення товарів і документів тощо) тільки адміністративне стягнення виконують функцію покарання і тільки їх застосування тягне настання адміністративної відповідальності. Адміністративне стягнення — це міра покарання, що призначається керівником (заступником) митного органу або суддею особі, винній у вчиненні порушення митних правил. Стаття 322 МК містить перелік стягнень, які можуть бути накладені за порушення митних правил. Це: — попередження; — штраф; — конфіскація товарів — безпосередніх предметів порушення митних правил, товарів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортних засобів, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України (далі — конфіскація). Попередження (ст. 324 МК) — це вид адміністративного стягнення, що полягає в офіційному осудженні особи, визнаної винною у вчиненні порушення митних правил, і застереженні її від вчинення подібних протиправних діянь в подальшому. Штраф (ст. 325 МК) — це адміністративне стягнення майнового характеру, що полягає у стягненні з правопорушника митно-правової норми певної суми грошових коштів у дохід держави. Юридичний зміст штрафу полягає у такому: — штраф є основним видом адміністративного покарання; — є видом стягнення грошового характеру, яке виконує каральну функцію, на відміну від цивільно-правового штрафу, який має компенсаційну природу; — нараховується у відносно визначених одиницях — неоподатковуваних мінімумах доходів громадян, що дозволяє йому бути величиною змінною, яка повинна залежати від умов розвитку економіки держави, автоматично коригуватись з урахуванням росту темпів інфляції та змін економічної ситуації, залишаючись при цьому дієвим засобом адміністративного покарання; — застосовується як в позасудрвому, так і в судовому порядку; — сума штрафу у повному обсязі підлягає зарахуванню до державного бюджету. Конфіскація (ст. 326 МК) як вид адміністративного стягнення — це примусове, безоплатне звернення у власність держави предметів. До обставин що звільняють від відповідальності за порушення митних правил, належать умови і фактори, за наявності яких особа, хоча й визнається винною У вчиненні правопорушення передбаченого МК, але звільняється від реального виконання покарання за свої протиправні діяння. Треба зазначити, що за цих умов особа вважається правопорушником Звільняються від відповідальності: - іноземці які згідно з чинним законодавством та міжнародними договорами України користується імунітетом від адміністративної юрисдикції України (ст. 16 КпАП), - особи які вчинили правопорушення, яке уповноважена посадова особа визнала як малозначуще, тобто таке, що не має значної суспільної небезпеки, не спричинило або нездатне завдати бодай найменшої шкоди суспільним інтересам, правам свободам громадян, установленому порядку управління в сфері Адміністративна відповідальність може бути замінена на: — заходи виховного впливу, що можуть бути застосовані до неповнолітніх у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років (ст. 24-1 КпАП); — кримінальну відповідальність у разі порушення кримінальної справи за матеріалами, отриманими при провадженні справи про порушення митних правил (ст. 391 МК). Обставини, що пом 'якшують відповідальність за порушення митних правил. У ст. 34 КпАП встановлено фактори і умови, за наявності яких посадова особа митних органів чи суіщя можуть призначити менш суворі міри адміністративної відповідальності з тих, що передбачені статтею МК. На відміну від кримінального закону, пом'якшення адміністративного покарання можливе лише в межах санкції застосовуваної статті. Такими пом'якшуючими обставинами визнаються: 1) щире каяття винного; 2) відвернення винним шкідливих наслідків правопорушення, добровільне відшкодування збитків або усунення заподіяної шкоди; 3) вчинення правопорушення під впливом сильного душевного хвилювання або при збігу тяжких особистих чи сімейних обставин; 4) вчинення правопорушення неповнолітнім; 5) вчинення правопорушення вагітною жінкою або жінкою, яка має дитину віком до одного року. Перелік цих обставин є відкритим, що означає, що уповноважена посадова особа, яка приймає рішення у справі про порушення митних правил, може визнати пом'якшуючими й обставини, не зазначені в законодавстві, але які, на її думку, мають значення при накладенні стягнення. Обставинами, що обтяжують відповідальність за порушення митних правил (ст. 35 КпАП),визнаються фактори і умови, за наявності яких уповноважена особа може призначити більш суворе покарання з тих, що передбачені статтею МК, за якою було кваліфіковано протиправне діяння. Вчинення правопорушення за даних обставин, як правило, свідчить про підвищений ступінь суспільної шкідливості конкретного діяння та про сталу антигромадську позицію правопорушника і його схильність до протиправної поведінки. Обставини, зазначені в ст. 35 КпАП, є підставою для посилення стягнення лише за умови, що вони не передбачені як кваліфікуюча ознака конкретним юридичним складом порушення митних правил. Перелік даних обставин є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає. До обставин, що обтяжують відповідальність, належать: 1) продовження протиправної поведінки, незважаючи на вимогу посадових осіб митних органів припинити її; 2) повторне протягом року вчинення однорідного порушення митних правил, за яке особу вже було піддано стягненню; 3) вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила злочин; 4) втягнення неповнолітнього в правопорушення; 5) вчинення правопорушення групою осіб; 6) вчинення правопорушення в умовах стихійного лиха або за інших надзвичайних обставин; 7) вчинення правопорушення в стані сп'яніння. Остання обставина може бути визнана обтяжуючою залежно від характеру порушення митних правил.
Читайте також:
|
||||||||
|