Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціальний захист громадян від безробіття

Безробіття, його показники та види.

Безробіття відображає невідповідність на ринку праці між пропозицією праці та попитом на неї. Причому, ця невідповідність може бути як у кількісному, так і в якісному відношенні.

Згідно ЗУ «Про зайнятість населення» безробітні – це громадяни працездатного віку, які:

· не мають роботи і заробітку;

· зареєстровані в органах служби зайнятості;

· шукають роботу і готові до неї приступити.

Основні абсолютні і відносні показники економічної активності, зайнятості і безробіття населення:

· чисельність економічно активного населення – це абсолютний показник економічної активності, що відображає її розміри;

· рівень економічної активності населення – це відносний показник, що показує її популярність порівняно з іншими видами активності. Розраховується як відношення чисельності ЕАН до загальної чисельності населення (%);

· чисельність зайнятих – це абсолютний показник зайнятості населення економічною діяльністю, що показує її розміри;

· рівень зайнятості - це відносний показник, який показує її поширеність серед дорослих людей. Розраховується як відношення чисельності зайнятого населення до загальної чисельності населення віком 1-70 років (%);

· чисельність безробітних – це абсолютний показник, що відображає його розміри;

· рівень безробіття - це відносний показник, що показує його поширеність серед ЕАН. Розраховується як відношення чисельності безробітного населення до ЕАН (%).

Виділяють такі види безробіття:

· структурне – виникає у звязку зі зміною структури споживання, певні професіїї застарівають і не знаходять попиту на ринку. Структура пропозиції праці не відповідає структурі попиту;

· фрикційне – зумовлене зміною місця роботи у звязку з переїздом на нове місце проживання, пошуками роботи після закінченян навчання чи терміну контракту;

· циклічне – безробіття, яке зумовлює спад виробництва (кризовою фазою економічного циклу);

· сезонне – зумовлене сезонними коливаннями в обсягах виробництва та споживання продукції (послуг).

 

Визнання громадянина безробітним здійснюється державною службою зайнятості за місцем його проживання шляхом реєстрації в день звернення.

Зареєстровані безробітні мають право на:

· одержання інформації, консультацій;

· участь в оплачуваних громадських роботах (оплата праці здійснюється за фактично виконану роботу відповідно до тарифів на аналогічні види робіт і не може бути меншою ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановлений законодавством; виплата по безробіттю зберігається);

· безоплатну професійну підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації;

· матеріальне забезпечення на випадок безробіття.

Громадяни України, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну службу, підлягають страхуванню на випадок безробіття (згідно ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»).

Особа набуває статусу застрахованої особи з дня укладання трудового договору. З цього ж дня починається сплата страхових внесків до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Сплата цих внесків припиняється з дня розірвання трудового договору.

Страхові внески до Фонду сплачують як наймані працівники, так і роботодавці один раз на місяць (в день одержання роботодавцями в банках коштів на оплату праці).

Розмір страхових внесків щорічно встановлюється ВР за поданням КМУ одночасно із затвердженням Державного бюджету на поточний рік:

· для роботодавців – у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці (основна і додаткова зарплатня, заохочувальні та компенсаційні виплати);

· для найманих працівників – у відсотках до сум оплати праці.

Безробітні мають право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття, а саме:

· допомога з безробіття, у тому числі одноразова її виплата для організації підприємницької діяльності;

· допомога з часткового безробіття;

· матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;

· одноразова матеріальна допомога безробітному та непрацездатним особам, які перебувають на його утриманні;

· допомога на поховання у разі смерті безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні.

Право на допомогу з безробіття мають застраховані особи, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески.

Допомога з безробіття виплачується з 8-го дня після реєстрації.

У випадку, коли працівник звільнився за власним бажанням або за згодою сторін, він має право отримувати допомогу з безробіття лише на 91-й день.

Загальна тривалість виплати допомоги з безробіття не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) тривалість виплати допомоги з безробіття не може перевищувати 720 календарних днів.

Розмір допомоги з безробіття визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу) залежно від страхового стажу: до 2 років — 50 відсотків; від 2 до 6 років — 55; від 6 до 10 років — 60; понад 10 років — 70 відсотків.

Допомога з безробіття виплачується залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: перші 90 календарних днів — 100 відсотків; протягом наступних 90 календарних днів — 80; у подальшому — 70 відсотків.

Фонд може надавати дотацію роботодавцям на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних у розмірі витрат на зарплату осіб, прийнятих за направленням державної служби зайнятості (в розрахунку на рік).

Можливості та обсяги надання дотацій визначаються правлінням Фонду виходячи з фінансового стану Фонду.

Порядок надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних встановлюється Міністерством праці та соціальної політики України за погодженням з правлінням Фонду.

 


Читайте також:

  1. III. Захист інтересів клієнта
  2. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  3. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  7. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  8. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  9. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  10. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  11. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  12. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян




Переглядів: 490

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зайнятість як елемент соціально-економічної політики держави. | Міжнародний досвід регулювання зайнятості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.