МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Які ж завдання розв'язує методика фізики?Фактично методика навчання фізики розв'язує три основних завдання і шукає відповіді на три основні запитання: Відповідь на перше питання передбачає формулювання цілей навчання. Як відомо, школа виконує соціальне замовлення суспільства. Розвиток його призводить до зміни мети навчання. Наприклад, інтеграція України в загальноєвропейський освітній простір більш явно ставить у центр системи освіти пріоритет людської особистості. Тому кардинально необхідно змінити функції навчального процесу, основними серед яких мають стати виховна, розвивальна і функція самовдосконалення, а не освітня - як у традиційній системі. У прямій залежності від мети освіти знаходиться зміст навчання (чому навчати). Наприклад, якщо ставиться мета формування у учнів наукового світогляду, то у зміст курсу фізики необхідно включати матеріал світоглядного характеру; якщо ставиться мета формування у учнів уявлень про основні напрямки науково-технічного прогресу, то відповідний матеріал повинен увійти в курс фізики. Крім того, на зміст курсу фізики впливають і рівень розвитку фізики, психолого-педагогічні особливості учнів, рівень розвитку інформативного середовища. Відповідаючи на питання, як навчати фізиці, вибирають методи, засоби і організаційні форми навчання. Наприклад, якщо ставиться мета формування у учнів дослідницьких експериментальних умінь, то у зміст курсу повинні бути включені відповідні експериментальні роботи, використані дослідницькі методи навчання, засоби навчання (прилади, дидактичні матеріали) і індивідуальна форма організації навчальної діяльності. Методи, засоби і форми навчанняу їх взаємозв'язку складають технологіюнавчання. Поєднання різних методів, засобів і форм навчання для розв'язання педагогічних задач являє собою відповідні педагогічні технології. Так, існують технології формування фізичних понять, експериментальних вмінь, навчання роботі з літературою і т.і. Таким чином, мета, зміст, методи, форми і засоби навчання утворюють методичну систему, в якій ведучу роль відіграють цілі навчання, визначаючи стратегію педагогічної діяльності. 2. Зміст методики фізики складають: - загальні питання (теоретичні основи); - питання вивчення окремих тем (частинна методика); - методика і техніка шкільного фізичного експерименту. До загальних питань методики відносяться цілі і задачі викладання фізики в школі, зміст і структура курсу, методологія і психологічні основи навчання фізики, розвиток мислення і формування світогляду, методи навчання і форми організації занять з фізики. У частинній методиці розглядають зміст кожної теми курсу фізики, послідовність вивчення матеріалу, шляхи формування понять, методи розкриття змісту законів і теорій, використання фізичного експерименту, способи розвитку умінь і навичок, політехнічне значення матеріалу і т.і. Щоб дати учням глибокі знання, сформувати у них важливі практичні уміння і навички, необхідна координація у використанні різноманітних видів навчального експерименту. Він слугує джерелом знань, методом навчання та засобом наочності.
|
||||||||
|