Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. Кирило – Мефодіївське товариство (2 години)

План

1. Створення і склад товариства.

2. Програмні документи і практична діяльність членів товариства.

3. Розгром товариства і його історичне значення.

4. Тарас Шевченко в українському національному русі.

 

Методичні рекомендації до теми

Розглядаючи тему, треба, перш за все визначити причини й засади створення кирило – мефодіївського товариства, проаналізувати його склад, основні документи, наукову, публіцистичну, організаційну діяльність тощо. В 1830-1840-х рр. на суспільну арену вступило нове покоління українських діячів, які стали на чолі процесу вичленування української культурної ідентичності з загальноросійського потоку. Центральними фігурами цієї генерації були Микола Костомаров, Пантелеймон Куліш і Тарас Шевченко, які разом з Миколою Гулаком, Василем Білозерським та ін. (всього 12 чол.) становили ядро конспіративної організації – Кирило – Мефодіївського братства. Особливої уваги заслуговує розгляд питання формування ідеології братчиків – вихідців з різних соціальних верств суспільства. При цьому необхідно з акцентувати увагу на тому, що ідеологія братства була синтезом ідеї трьох рухів – українського автономістичного, польського демократичного і російського декабристського в Україні. Їх погляди знайшли відображення в програмовому документі – “Книзі буття українського народу”, де були поєднані християнська і національна ідеї, що перекликалось із творами польських інтелектуалів, зокрема Адама Міцкевича.

Спираючись на останні історіографічні дослідження, дати сучасні оцінки щодо розбіжностей в поглядах братчиків, їх кількісний склад, характер та масштаби діяльності, ступінь покарання членів товариства, об’єктивно порівнюючи з наслідками декабристського руху. Значення Кирило – Мефодіївського братства слід розглянути в загальноєвропейському контексті і в контексті Російської імперії.

Окремо необхідно зупинитись на постатті Т.Г.Шевченка в українському національно – визвольному русі. Довести, що ідеалом Кобзаря була незалежна гетьманська держава, а провідною її силою – козацтво.

 




Переглядів: 321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації до вивчення теми | Методичні рекомендації до теми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.