МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 4. Кирило – Мефодіївське товариство (2 години)План 1. Створення і склад товариства. 2. Програмні документи і практична діяльність членів товариства. 3. Розгром товариства і його історичне значення. 4. Тарас Шевченко в українському національному русі.
Методичні рекомендації до теми Розглядаючи тему, треба, перш за все визначити причини й засади створення кирило – мефодіївського товариства, проаналізувати його склад, основні документи, наукову, публіцистичну, організаційну діяльність тощо. В 1830-1840-х рр. на суспільну арену вступило нове покоління українських діячів, які стали на чолі процесу вичленування української культурної ідентичності з загальноросійського потоку. Центральними фігурами цієї генерації були Микола Костомаров, Пантелеймон Куліш і Тарас Шевченко, які разом з Миколою Гулаком, Василем Білозерським та ін. (всього 12 чол.) становили ядро конспіративної організації – Кирило – Мефодіївського братства. Особливої уваги заслуговує розгляд питання формування ідеології братчиків – вихідців з різних соціальних верств суспільства. При цьому необхідно з акцентувати увагу на тому, що ідеологія братства була синтезом ідеї трьох рухів – українського автономістичного, польського демократичного і російського декабристського в Україні. Їх погляди знайшли відображення в програмовому документі – “Книзі буття українського народу”, де були поєднані християнська і національна ідеї, що перекликалось із творами польських інтелектуалів, зокрема Адама Міцкевича. Спираючись на останні історіографічні дослідження, дати сучасні оцінки щодо розбіжностей в поглядах братчиків, їх кількісний склад, характер та масштаби діяльності, ступінь покарання членів товариства, об’єктивно порівнюючи з наслідками декабристського руху. Значення Кирило – Мефодіївського братства слід розглянути в загальноєвропейському контексті і в контексті Російської імперії. Окремо необхідно зупинитись на постатті Т.Г.Шевченка в українському національно – визвольному русі. Довести, що ідеалом Кобзаря була незалежна гетьманська держава, а провідною її силою – козацтво.
|
||||||||
|