Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вікові властивості індивіда

Вік – якісно своєрідний етап психічного розвитку, що характеризується рядом особливостей, сукупність яких визначає неповторність структури особистості людини на певному етапі її розвитку. Вікові особливості зумовлені конкретно-історичними умовами розвитку, спадковістю, до певної міри характером виховання, особливостями спілкування і діяльності людини, причому останні впливають передусім на терміни переходу від однієї вікової стадії до іншої.

Особливості вікового розвитку:

1. Розвиток людини відбувається нерівномірно;

2. В різних етносах, народах – розвиток відбувається по-різному;

3. Кожна людина проходить свій життєвий цикл, що охоплює процес індивідуального розвитку від народження до смерті, який являє собою послідовну зміну фаз: становлення; еволюції (розвитку); інволюції (старіння).

Основні вікові властивості:

1. Загальна тривалість життя людини.

2. Зміна фаз індивідного розвитку.

3. Тривалість кожної з окремих вікових фаз.

Вікові періодизації розрізняють за тим, наскільки широко та детально подані в них вікові зміни різноманітних сторін психіки й у якому ступені виражені метричні і топологічні властивості вікового розвитку людини.

Вікові стадії розвитку людини (за Д.Бромлеєм):

утробний (складається з 4 стадій до моменту народження),

дитинство: дитинство, дошкільне дитинство і раннє шкільне дитинство; охоплюють від народження до 11-13 років,

юність: статеве дозрівання 11-13-15 років; пізня юність 16-21 рр.,

дорослість: рання дорослість (21-25 років); середня дорослість (26-40 років); пізня дорослість (41-55 років); передпенсійний вік (56-65 років),

старіння: видалення від справ (66-70 років); старість (71 і більш років); хвороблива старість і дряхлість.

Віковий розвиток невід’ємно пов’язаний із такими факторами:

соціальна ситуація розвитку особистості– особливе поєднання внутрішніх процесів розвитку та зовнішніх умов, які є типовими для кожного вікового етапу, що зумовлює динаміку психічного розвитку протягом відповідного вікового періоду та нові якісно своєрідні психічні утворення, що виникають наприкінці його;

соціалізація – історично зумовлений, здійснюваний в діяльності та спілкуванні процес та результат засвоєння та активного відтворення індивідом соціального досвіду (відбувається розширення поведінкового та діяльнісного діапазону особистості, розширення та поглиблення спілкування, розвиток свідомості та самосвідомості);

час: фізичний (паспортний вік), біологічний (біологічний вік – зумовлений особливостями життєдіяльності організму та його біоритмами), історичний (суспільно-економічна формація, епоха, період часу, в якому живе людина), психологічний (психологічний вік; людина здатна “мандрувати в часі” в своїй пам’яті; психологічний час може “розгортатись” або “згортатись” в залежності від стану та зайнятості особистості).

 




Переглядів: 412

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічні характеристики особистості | Статеві (гендерні) властивості індивіда

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.