МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вікові властивості індивідаВік – якісно своєрідний етап психічного розвитку, що характеризується рядом особливостей, сукупність яких визначає неповторність структури особистості людини на певному етапі її розвитку. Вікові особливості зумовлені конкретно-історичними умовами розвитку, спадковістю, до певної міри характером виховання, особливостями спілкування і діяльності людини, причому останні впливають передусім на терміни переходу від однієї вікової стадії до іншої. Особливості вікового розвитку: 1. Розвиток людини відбувається нерівномірно; 2. В різних етносах, народах – розвиток відбувається по-різному; 3. Кожна людина проходить свій життєвий цикл, що охоплює процес індивідуального розвитку від народження до смерті, який являє собою послідовну зміну фаз: становлення; еволюції (розвитку); інволюції (старіння). Основні вікові властивості: 1. Загальна тривалість життя людини. 2. Зміна фаз індивідного розвитку. 3. Тривалість кожної з окремих вікових фаз. Вікові періодизації розрізняють за тим, наскільки широко та детально подані в них вікові зміни різноманітних сторін психіки й у якому ступені виражені метричні і топологічні властивості вікового розвитку людини. Вікові стадії розвитку людини (за Д.Бромлеєм): – утробний (складається з 4 стадій до моменту народження), – дитинство: дитинство, дошкільне дитинство і раннє шкільне дитинство; охоплюють від народження до 11-13 років, – юність: статеве дозрівання 11-13-15 років; пізня юність 16-21 рр., – дорослість: рання дорослість (21-25 років); середня дорослість (26-40 років); пізня дорослість (41-55 років); передпенсійний вік (56-65 років), – старіння: видалення від справ (66-70 років); старість (71 і більш років); хвороблива старість і дряхлість. Віковий розвиток невід’ємно пов’язаний із такими факторами: – соціальна ситуація розвитку особистості– особливе поєднання внутрішніх процесів розвитку та зовнішніх умов, які є типовими для кожного вікового етапу, що зумовлює динаміку психічного розвитку протягом відповідного вікового періоду та нові якісно своєрідні психічні утворення, що виникають наприкінці його; – соціалізація – історично зумовлений, здійснюваний в діяльності та спілкуванні процес та результат засвоєння та активного відтворення індивідом соціального досвіду (відбувається розширення поведінкового та діяльнісного діапазону особистості, розширення та поглиблення спілкування, розвиток свідомості та самосвідомості); – час: фізичний (паспортний вік), біологічний (біологічний вік – зумовлений особливостями життєдіяльності організму та його біоритмами), історичний (суспільно-економічна формація, епоха, період часу, в якому живе людина), психологічний (психологічний вік; людина здатна “мандрувати в часі” в своїй пам’яті; психологічний час може “розгортатись” або “згортатись” в залежності від стану та зайнятості особистості).
|
||||||||
|