МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Соціологія як наука, її предмет та об'єкт. Закони і категорії соціологіїФункції соціології та її зв'язок з іншими суспільними науками Структура соціологічного знання Соціологія як наука, її предмет та об'єкт. Закони і категорії соціології Вступ Зміст
До змісту Соціологія є наукою про соціальне буття, соціальні виміри суспільства, особливості взаємодії індивідів, їх груп, спільнот. Соціологія покликана формувати уявлення про процеси суспільного життя і виробляти відповідні їм стилі і види поведінки у всіх сферах суспільної життєдіяльності. Вивчення соціології повинно сформувати у майбутніх спеціалістів розуміння специфіки і особливостей предмета соціології, реалізувати такі завдання: - дати уявлення про суспільство; - озброїти знаннями щодо основних соціальних систем та інститутів, спільнот людей, процесу соціалізації і його впливу на поведінку особистості, законів функціонування і розвитку суспільства; - навчити використовувати в професійній діяльності і повсякденному житті основні теоретичні і практичні положення соціології, дані конкретно – соціологічних досліджень; - формувати загальну і соціологічну культуру, соціологічне мислення майбутніх спеціалістів, розвивати у них потреби в здобутті наукових знань про явища суспільного життя. Тема 1 Соціологія як наука Основні питання теми
Термін соціологія(від латинського «societas» – суспільство і від грецького «logos» - вчення) буквально означає «вчення про суспільство». У науковий обіг поняття «соціологія» було введено в середині ХІХ ст. французьким соціологом Огюстом Контом (1798-1857). Але таке визначення є надто загальним, воно не вказує на специфіку соціологічного знання і тому ще не відрізняє соціологію від багатьох інших гуманітарних дисциплін, які в тому чи іншому аспекті досліджують суспільство: соціальної філософії, політекономії, демографії, соціальної психології, політології тощо. Тобто в такому найабстрактнішому значенні соціологія мала б бути тотожною суспільствознавству загалом. Однак поява терміну «соціологія» була пов'язана саме з утвердження соціології як самостійної наукової дисципліни. Щоб розуміти особливості соціології як науки, потрібно чітко розрізняти предмет та об'єкт соціології. Предмет та об'єкт соціології, як і будь-якої іншої науки не тотожні. Об'єктом є все, на що спрямоване дослідження. Предмет завжди чітко окреслює сферу й мету дослідження. Об’єктом соціологічного пізнання є суспільство, як цілісна соціальна реальність, а також такі об’єктивні явища суспільства, як соціальні відносини, соціальні зв’язки, соціальні організації, соціальні інститути. Предметомсоціології є загальні і специфічні закони та закономірності розвитку і функціонування соціальних систем, механізми дії та форми вияву цих законів, і закономірності у діяльності особистостей, соціальних груп, класів, народів.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|