Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціологія як наука, її предмет та об'єкт. Закони і категорії соціології

Функції соціології та її зв'язок з іншими суспільними науками

Структура соціологічного знання

Соціологія як наука, її предмет та об'єкт. Закони і категорії соціології

Вступ

Зміст

  с.
Тема 1. Вступ. Соціологія як наука.................................................................
Тема 2. Історія розвитку соціології.................................................................
Тема 3. Суспільство як соціальна система, його соціальна структура........
Тема 4. Соціальні інститути суспільства і соціальні організації.................
Тема 5. Особистість у системі соціальних зв’язків.......................................
Тема 6. Етносоціологія.....................................................................................
Тема 7. Соціологія конфлікту.........................................................................
Тема 8. Соціологія молоді................................................................................
Тема 9. Соціологія сім’ї і шлюбу....................................................................
Тема 10. Соціологія праці і управління..........................................................
Тема 11. Методика і техніка соціологічних досліджень...............................
Термінологічний словник................................................................................
Література основна...........................................................................................
Література додаткова. .....................................................................................

 

До змісту

Соціологія є наукою про соціальне буття, соціальні виміри суспільства, особливості взаємодії індивідів, їх груп, спільнот.

Соціологія покликана формувати уявлення про процеси суспільного життя і виробляти відповідні їм стилі і види поведінки у всіх сферах суспільної життєдіяльності.

Вивчення соціології повинно сформувати у майбутніх спеціалістів розуміння специфіки і особливостей предмета соціології, реалізувати такі завдання:

- дати уявлення про суспільство;

- озброїти знаннями щодо основних соціальних систем та інститутів, спільнот людей, процесу соціалізації і його впливу на поведінку особистості, законів функціонування і розвитку суспільства;

- навчити використовувати в професійній діяльності і повсякденному житті основні теоретичні і практичні положення соціології, дані конкретно – соціологічних досліджень;

- формувати загальну і соціологічну культуру, соціологічне мислення майбутніх спеціалістів, розвивати у них потреби в здобутті наукових знань про явища суспільного життя.

Тема 1 Соціологія як наука

Основні питання теми

 

Термін соціологія(від латинського «societas» – суспільство і від грецького «logos» - вчення) буквально означає «вчення про суспільство».

У науковий обіг поняття «соціологія» було введено в середині ХІХ ст. французьким соціологом Огюстом Контом (1798-1857). Але таке визначення є надто загальним, воно не вказує на специфіку соціологічного знання і тому ще не відрізняє соціологію від багатьох інших гуманітарних дисциплін, які в тому чи іншому аспекті досліджують суспільство: соціальної філософії, політекономії, демографії, соціальної психології, політології тощо. Тобто в такому найабстрактнішому значенні соціологія мала б бути тотожною суспільствознавству загалом.

Однак поява терміну «соціологія» була пов'язана саме з утвердження соціології як самостійної наукової дисципліни. Щоб розуміти особливості соціології як науки, потрібно чітко розрізняти предмет та об'єкт соціології.

Предмет та об'єкт соціології, як і будь-якої іншої науки не тотожні. Об'єктом є все, на що спрямоване дослідження. Предмет завжди чітко окреслює сферу й мету дослідження.

Об’єктом соціологічного пізнання є суспільство, як цілісна соціальна реальність, а також такі об’єктивні явища суспільства, як соціальні відносини, соціальні зв’язки, соціальні організації, соціальні інститути.

Предметомсоціології є загальні і специфічні закони та закономірності розвитку і функціонування соціальних систем, механізми дії та форми вияву цих законів, і закономірності у діяльності особистостей, соціальних груп, класів, народів.




Переглядів: 703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Термопари | Соціальний закон - об'єктивний і повторюваний причинний зв'язок між соціальними явищами та процесами, які виникають внаслідок масової діяльності людей або їх дій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.