МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підготовка студентів до самостійних занять фізичними вправамиСподіватися на успіх упровадження самостійних занять у побут учнів можна, озброївши їх спеціальними знаннями та вміннями. Вміння поряд зі знаннями мають формуватися на кожному занятті. Учені вважають самостійною таку діяльність, у процесі якої студент, знаючи її кінцеву мету, сам ставить перед собою завдання, розв’язання яких веде до досягнення цієї мети, сам добирає необхідні засоби і способи дій, сам контролює їх правильність. На таку повноцінну самостійну діяльність здатні тільки старшокурсники. Проте, щоб випускники вміли самостійно займатися фізичними вправами, вчитель має розпочати відповідну роботу якомога раніше. Це спонукає його розплановувати належним чином навчання (у напрямі посилення інструктивної функції заняття). Для цього необхідно розкривати технологію навчального процесу, роблячи її доступною кожному студенту. Розв’язання завдань фізичного виховання на сучасному етапі потребує постійного звернення уваги студентів на те, які завдання розв’язуються за допомогою того чи іншого прийому. Тут треба активізувати і думки, і дії студентів. Доцільно підводити дітей до усвідомлення мети будь-якої вправи, визначати шляхи її опанування, спонукати до порівняння й узагальнення. І робити це не час від часу, а систематично. Студенти мають навчитися самостійно підбирати вправи чи їх комплекси для розв’язання того чи іншого завдання, самостійно визначати дозування. Доцільно навчити студентів готувати себе до наступної фізичної роботи (розминатися). Для цього в підготовчій частині заняття визначається спрямування вправ, що пропонуються до виконання, як вони впливають на організм. Обговорюється питання і про те, що різними вправами можна досягти одного і того ж ефекту. Такий аналіз здійснюється поки що в найзагальніших рисах і в старших курсах деталізується. Може скластися враження, що за такої методики навчання, коли студентам поставлені завдання, які потребують творчої думки й осмислення власних дій, знижується рухова щільність занять. Як правило, цього не відбувається, бо на велику частину завдань викладача студенти відповідають не стільки словами, скільки діями. Предмет «Фізична культура» — не тільки робота над фізичним удосконаленням особи, а й над її інтелектуальним розвитком. Це діяльна сфера формування особи, де їй дається повний простір для самостійної роботи, створюються умови для самовиховання, що має велике значення в розвитку позитивних якостей студентів. Адже самовиховання — це свідома, систематична праця особи над собою, спрямована на формування й удосконалення позитивних та усунення негативних якостей. Серед завдань у сфері залучення студентів до самостійних занять головними є два: 1) навчити дітей визначати рівень своєї фізичної підготовленості та планувати й виконувати необхідні комплекси фізичних вправ для її вдосконалення; 2) виховувати мотивацію дітей до занять фізичними вправами. Дотримуючись поступовості у формуванні вмінь самостійно займатися фізичними вправами, викладач має звернути увагу на низку моментів. 1. Пропонувати вправи для самостійного виконання можна лише після засвоєння їх на занятті у присутності викладача. До свідомості студентів треба довести, що досягти помітних результатів вони можуть лише за умови тривалих і наполегливих тренувань. Підтримати інтерес до виконання вправ допоможе постановка проміжних завдань. 2. Щоб самостійно виконувати вправи з метою вдосконалення або розвитку фізичних якостей, студент повинен уміти контролювати власні дії та оцінювати правильність їх виконання. Треба навчитися оцінювати результати своєї самостійної роботи шляхом зіставлення досягнутого результату і запропонованого завдання. Низька оцінка діяльності має націлити студента на пошук (із допомогою викладача) причин невдачі і внесення коректив у подальшу роботу. 3. Центральним моментом навчання самостійно займатися фізичними вправами треба вважати набуття вмінь і навичок в організації та методиці самостійної діяльності. Студенти вчаться самостійно добирати вправи. Вже на перших курсах викладачі дають кожному завдання: підібрати оптимальну для себе вагу обтяження для силової підготовки. Час від часу ці завдання повторюються, виходячи з нового рівня розвитку сили дитини. Далі студенти визначають оптимальну кількість повторень вправи, темп рухів, довжину відрізків, тривалість виконання завдань. 4. Час від часу перевіряється вміння студентів визначати й оцінювати показники пульсу, а також інших прийомів самоконтролю. Самоконтроль — систематичні самостійні спостереження за зміною стану свого здоров’я, фізичного розвитку та функціональної готовності організму в процесі занять фізичними вправами. Дані самоконтролю використовуються з метою регулювання тренувальних навантажень, а також об’єктивної оцінки змін фізичного розвитку. Дані самоконтролю поділяються на суб’єктивні (самопочуття, сон, апетит, працездатність, бажання займатися фізичними вправами, болі тощо) та об’єктивні (зміст тренування, вага, ріст, ЖЄЛ, динамометрія, ЧСС тощо). Бажано вести щоденник самоконтролю. Дані самоконтролю дають змогу оцінити ефективність самостійної роботи і, за необхідності, внести в неї відповідні корективи. Формування у студентів звички самостійно займатися фізкультурою включає: • виховання інтересу до занять; • озброєння їх знаннями з фізичної культури, фізіології, гігієни людини і вироблення на їх основі переконань у необхідності систематично займатися фізкультурою; • практичне навчання студентів щодня самостійно займатися фізичними вправами в режимі навчання і вільного часу. Переглядів: 805
|
||||||||
|