Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекційний матеріал (2 години)

Поняття та судження як різні форми мислення. Субєкт та предикат.

Різновиди понять. Пусте та непусте поняття як відображення його сенсу. Загальне та одиночне поняття як кількісні різновиди понять. Поняття та слово – збіжності та відмінності, можливість висловлювати поняття більш, ніж одним словом. Зміст та обсяг поняття, як основні його характеристики. Коло Ейлера, як показник обсягу поняття. Операції обмеження та узагальнення поняття. Поняття “буття”, у якому можливо узагальнення всіх непустих понять, обмеження у практичному застосуванні поняття “буття”. Видові та родові поняття, як найбільш зручна характеристика близьких понять.

 

 

Тематика самостійного вивчення (4 години)

Відношення між поняттями. Сумісні поняття, як такі, обсяги яких можуть перетинатись. Тотожні поняття з ідентичним змістом. Поняття, що знаходяться у відношенні підпорядкованості як родовидові поняття. Перехресні поняття, з обсягом, що частково збігаються. Несумісні поняття. Співпідпорядковані поняття такі, що входять до складу більшого поняття. Протилежні поняття, видові ознаки яких взаємно виключаються. Суперечні поняття, як така пара понять, в одному з яких мисляться предмети з певними ознаками, а в другому – предмети тієї ж предметної сфери, але без ознак.

Застосування кол Ейлера для відображення відношень понять у схемах.

 

Література (основна)

[1, С.34-37], [3, С.121-131], [5, С.135-148] [6, С.9-16], [7], [8, С.40-57], [9, С.30-43.], [10, С.127-152], [11, С.53-66], [12, С.52-72 ], [13, С.20-36]

 

 

Тема 3. Операції з поняттями ( 6годин)

Лекційний матеріал (2 години)

Заперечення поняття. Універсум як основа можливості заперечення поняття.

Помноження понять як операція, в наслідок якої утворюється нове поняття, до обсягу якого входять лише елементи, що до цього одночасно належали до обсягу усіх вихідних понять. Складення (додавання) понять – операція над обсягами понять, яка полягає в об’єднанні двох або кількох множин, що становлять обсяги відповідних понять в одну множину. Віднімання понять – операція над поняттями, коли утворюється нове поняття, обсяг якого складають елементи обсягу одного вхідного поняття, яке не входять до обсягу іншого вихідного поняття.

Розподіл понять. Види поділу понять: поділ за видотвірною ознакою та дихотомічний поділ. Чотири правила поділу: одноосновність, співмірність, взаємовиключення членів поділу, безперервність. Класифікація як складний, багатоступінчастий поділ, який проводиться з метою систематизації знань.

 




Переглядів: 611

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
інформаційній технології АРМ-Р. | Тематика самостійного вивчення (6 годин)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.