![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 13Диференціал функції, його геометричний зміст. Властивості. Застосування диференціала в наближених обчисленнях Мета заняття Засвоєння поняття диференціалу функції в точці; формування уміння знаходити диференціали та застосовувати їх при наближених обчисленнях. Виховувати розумову культуру, культуру усного і писемного мовлення; розвивати логічне мислення. Студенти повинні знати: поняття диференціалу функції, його геометричний зміст, властивості. Студенти повинні вміти: знаходити диференціал функції, застосовувати його в наближених обчисленнях.
Основні питання теми Ми знаємо, що процес знаходження похідних називається диференціюванням. Але в математичному аналізі є поняття диференціала функції в точці як самостійне. Що це таке і для чого, ви повинні вивчити в цій темі 1.Поняття диференціала функції в точці; позначення; 2.Властивості диференціала; 3.Геометричний зміст диференціала; 4.Застосування диференціала в наближених обчисленнях; 5.Приклади Завдання для самоперевірки Закінчте вирази: 1. Похідною функції 2. Дотичною до графіка функції 3. Геометричний зміст похідної функції полягає в тому, що … 4. Фізичний зміст похідної функції полягає в тому, що … 5. Економічний зміст похідної функції полягає в тому, що … 6. Функція 7. Вказати правильне твердження: а) якщо функція б) якщо функція 8. Диференціалом функції 9. Геометричний зміст диференціала полягає в тому, що … 10. Якщо існують похідні функцій а) б) в) 11. Сформулювати і довести теорему про похідну складної функції. 12. Сформулювати і довести теорему про похідну оберненої функції. 13. Еластичністю функції називається … 14. Якщо існують еластичності а) б) 15. Попит називається еластичним, якщо … 16. Попит називається нееластичним, якщо … 17. Знайти відношення 1) 2) 3) 18. Використовуючи означення похідної як 1) 3) 5) 7) 19. Нехай витрати виробництва є функцією кількості випущеної продукції: 20. Обсяг виготовленої продукції у (ум. од.) цеху протягом робочого дня виражається такою функцією 21. У якій точці дотична до параболи 22.Знайти диференціал функції у = lnsin 2х: а)при довільних значеннях х і Δх; б)при х = π/8; в) при х = π/8 і Δх = 0,1. 23.Обчислити наближено arсtg 1,05. 24.Знайти диференціал функції у = lnsin 2х: а)при довільних значеннях х і Δх; б)при х = π/8; в) при х = π/8 і Δх = 0,1. 25.Обчислити наближено arсtg 1,05. Література : В.П.Дубовик, І.І.Юрик „Вища математика”, К.,”АСК”,2001, гл.5, стор. 218 – 222. Лекція „диференціал” Нехай функція у = f(x) диференційовна в інтервалі Звідси можна записати:
де функція Із (1) для приросту функції дістаємо: Покладемо, що Означення. Величина f¢(x)Dх називається диференціалом функції f(x) за приростом Dх. Позначення: Геометрична інтерпретація: Диференціал
Приклад. Нехай
1)
2)
Правила обчислення диференціала Правило 1. Нехай Тоді або Правило 2. Дано Тоді Правило 3. Маємо Тоді Правило 4. Якщо Правило 5. Якщо функція
Правило 6. Якщо функції задані у параметричному вигляді
то
Зауваження. Такі перетворення застосовують, виконуючи інтегрування функцій. Інваріантність форми Важлива властивість диференціала функції полягає в тому, що його вигляд лишається незмінним навіть у тому разі, коли переходять до іншої незалежної змінної. ¨ Справді, нехай у = f(x). Тоді диференціал цієї функції записується у вигляді
Виконаємо заміну змінних u = j(x). Тоді функція у = f(u) буде функцією від змінної х:
Обчислюючи диференціал цієї функції, дістаємо:
або
Вираз
Отже, ми повернулися до вигляду диференціала (1), який був записаний за припущення, що змінна u є незалежною. Маємо властивість диференціала, яка називається його інваріантністю:
|
||||||||
|