Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структурна блок-схема

«Характеристики слова як одиниці мовлення»

 

• Лінгвісти визначають вищеназвані обов'язкові невід'ємні одна від од­ної властивості слова та наполягають на необхідності опанування словом в єдності його лексичного та граматичного значень і звукової будови слова. Висловіть власні судження з вище окресленої проблеми.


 

Структурна блок-схема

«Напрями лексичної роботи з дітьми дошкільного віку»

• Етап дошкільного дитинства — єдиний період у житті людини, який характеризується такими швидкими темпами розвитку кількісного слов­ника та якісними змінами щодо його лексичного складу. Дослідники під­креслюють, що залежно від віку та умов виховання і розвитку дитини роз­виток словника проявляється по-різному. На основі аналізу щоденника спостережень за мовленнєвим розвитком дитини наведіть приклади кіль­кісних та якісних характеристик словника дитини.

• Проаналізуйте напрями лексичної роботи в залежності від віку дітей та визначте завдання задля їх реалізації у дошкільному навчальному закладі.


 

Блок-схема

«Піраміда динаміки розвитку словника дитини»

• У лексичному розвитку дітей визначають кількісну зміну лексичного запасу та оволодіння значенням слова (якісний розвиток словника). Про­аналізуйте на блок-схемі динаміку розвитку кількісного складу словника на основних етапах дошкільного дитинства та визначте його якісні харак­теристики.

• Які форми цілеспрямованої роботи з розвитку мовлення дошкільників сприяють поступовій заміні «дитячих слів» на соціально прийняті?


Структурна блок-схема

«Принципи словникової роботи»

 

• Є.Тихеєва виокремила основний принцип словникової роботи — прин­цип розвитку словника в процесі активного діяльнісного пізнання світу. Які Ваші міркування з цього приводу відповідно до сучасних освітніх тен­денцій у дошкільній освіті?

• Як реалізуються вищезазначені принципи словникової роботи під час виконання різних розділів програми та під час режимних моментів?


Структурно-опорна схема

«Завдання словникової роботи у дошкільному навчальному закладі»

Завдання словникової роботи
1.Збагачення кількісного складу лексики
2. Якісне засвоєння лексики(поглиблене розуміння значення й смислових відтінків слів та словосполучень)
3. Активізація словника(застосування лексичних засо­бів у різних мовленнєвих ситуаціях)
4. Усунення з мовлення дітей ненормативних слів(діалектичних, розмовних, жаргонних)

 

 


• У сучасній методиці, як зазначає професор А.Богуш, зазначені завдан­ня словникової роботи можна справедливо визначати як триєдину мету розвитку словника дитини, оскільки процеси збагачення-уточнення-активізації словникових одиниць відбувається постійно. Проаналізуйте пред­ставлені на блок-схемі завдання та дайте характеристику четвертому за­вданню, спрямованому не тільки на опанування мовною нормою, а й на підвищення рівня мовленнєвої культури дошкільника.

• Яким завданням словникової роботи надають перевагу вихователі у практиці роботи з розвитку мовлення в дошкільних навчальних закладах? Які недоліки Ви вбачаєте у перевазі кількісного накопичення та активіза­ції лексики дошкільника над роботою із семантикою слова?


Структурна блок-схема

«Лексичний запас дитини дошкільного віку»

• Проаналізуйте на блок-схемі кожну групу слів лексичного запасу ди­тини та дайте їм характеристику з врахуванням віку дітей.


Структурна блок схема

«Засоби ознайомлення з довкіллям»

Провідні принципи ознайомлення дітей з явищами навколишнього світу

1. Тематичне об'єднання, інформативне та емоційне насичення навчального ма­теріалу

2. Тісний взаємозв'язок з розвитком рідного мовлення і логічного мислення

3. Активна пізнавальна діяльність

4. Відповідність сучасності

5. Врахування культурно-етнографічних особливостей краю

6. Поєднання пізнавальних та виховних завдань


 

Структурна блок-схема

«Ознайомлення з довкіллям»


 

Структурна блок-схема

Лексична компетенція дошкільника

«Зміст лексичної роботи упродовж дошкільного дитинства»

· Проаналізуйте напрями змісту словникової роботи, зазначені на блок-схемі, наведіть до них відповідні приклади.

· Результати досліджень вчених підтверджують думку про те, що упро­довж дошкільного дитинства зміст лексичної роботи в різних вікових гру­пах постійно ускладнюється. На прикладі одного із зазначених напрямів змісту лексичної роботи та аналізу програмових завдань (вікова група на вибір) словникової роботи доведіть вищезазначені положення.


 

Структурна блок-схема

«Напрями лексичної роботи з дошкільниками»

Реалізація напрямів лексичної роботи з дошкільниками
Заняття
Мовленнєве спілкування Ознайомлення з довкіллям Заняття з інших розділів програми
  Вільний від занять час (у різних видах діяльності)  
Форми роботи
Індивідуальна Групова Індивідуально-групова
  Колективна  

 

• Для систематичної та планомірної лексичної роботи у дошкільному навчальному закладі вчені зазначають про необхідність створення розвивального мовленнєвого середовища, інтегрованого використання різнома­нітних форм роботи на заняттях та у вільний від занять час. На основі ана­лізу блок-схеми запропонуйте свій варіант тематики словника-мінімума для дітей певної (на вибір) вікової групи.


Структурна блок-схема

«Методи лексичної роботи з дошкільниками»

• Розгляньте блок-схему та проаналізуйте особливості використання ме­тодів та прийомів збагачення словникового запасу з дітьми молодшого та старшого дошкільного віку.

• Яка роль спілкування та активного пізнання дитиною довкілля для стимулювання її лексичного розвитку?

• Яке місце в лексичній роботі посідає наочність?


 

Структурна блок-схема

«Методи лексичної роботи з дошкільниками»

• Здійсніть порівняльний аналіз методів та прийомів лексичної роботи з дітьми дошкільного віку. У чому полягають особливості використання ме­тодів сприяння освоєнню дітьми смислу слова та активізації словника?

• Які умови в освітньому закладі і в родині необхідно забезпечити для реалізації завдань лексичного розвитку дітей дошкільного віку?

• Свою відповідь аргументуйте.


 

Структурна-опорна схема

«Вимоги до проведення занять з ознайомлення з властивостями і якостями предметів» (за Тихеєвою Є.І.)

  Вимоги до проведення занять  
           
• Діти мають активно діяти з предметами, мотивувати свій вибір; • керівництво пізнавальною і мовленнєвою діяльністю вихователь здійснює шля­хом вказівок     • Пізнавальна діяльність має ґрунтуватися на практичних завданнях, із домінуванням ігрових прийомів
   
       
• Додаткові предмети слід добирати так, щоб у них не вистачало певної деталі, що робить їх непридатними для діяльності; • спрямовувати увагу на те, якої частини не вистачає та спроби пояснити причини цього     • Предмети мають бути добре знайомі дітям (за призначенням та використанням)
 
           

• Яку мету переслідують заняття з ознайомлення з властивостями і якос­тями предметів?

• У чому вбачаєте актуальність вимог, сформованих Є.Тихеєвою, до цих занять?


 

Структурна блок-схема

«Види занять з ознайомлення дітей з предметним світом» (за Логіновою В.)

• Проаналізуйте на блок-схемі кожну групу занять із ознайомлення дітей з предметним світом. Визначте специфіку використання кожного виду за­няття у залежності від завдань словникової роботи та вікової групи, у якій вона проводиться.

• Які методи та прийоми навчання доцільно використовувати для кож­ного виду занять з ознайомлення з предметним світом?

• Назвіть приклади дидактичних ігор на формування узагальнень та по­нять для дітей середнього дошкільного віку.

Яке місце індивідуальних форм роботи у формуванні лексичної компе­тенції дошкільника? Наведіть приклади. Свою відповідь аргументуйте.


 

Структурна блок-схема

«Види занять на формування родових понять» (за А.М. Бородович)

 

 

• Проаналізуйте запропоновані групи занять на формування родових понять. Визначте специфіку їх використання у залежності від віку дітей. Свою відповідь аргументуйте.

 




Переглядів: 3941

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОБОТА З СХЕМАМИ, ТАБЛИЦЯМИ ТА МОДЕЛЯМИ | Заняття з словникової роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.