МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Структурна блок-схема«Характеристики слова як одиниці мовлення»
• Лінгвісти визначають вищеназвані обов'язкові невід'ємні одна від одної властивості слова та наполягають на необхідності опанування словом в єдності його лексичного та граматичного значень і звукової будови слова. Висловіть власні судження з вище окресленої проблеми.
Структурна блок-схема «Напрями лексичної роботи з дітьми дошкільного віку» • Етап дошкільного дитинства — єдиний період у житті людини, який характеризується такими швидкими темпами розвитку кількісного словника та якісними змінами щодо його лексичного складу. Дослідники підкреслюють, що залежно від віку та умов виховання і розвитку дитини розвиток словника проявляється по-різному. На основі аналізу щоденника спостережень за мовленнєвим розвитком дитини наведіть приклади кількісних та якісних характеристик словника дитини. • Проаналізуйте напрями лексичної роботи в залежності від віку дітей та визначте завдання задля їх реалізації у дошкільному навчальному закладі.
Блок-схема «Піраміда динаміки розвитку словника дитини» • У лексичному розвитку дітей визначають кількісну зміну лексичного запасу та оволодіння значенням слова (якісний розвиток словника). Проаналізуйте на блок-схемі динаміку розвитку кількісного складу словника на основних етапах дошкільного дитинства та визначте його якісні характеристики. • Які форми цілеспрямованої роботи з розвитку мовлення дошкільників сприяють поступовій заміні «дитячих слів» на соціально прийняті? • Структурна блок-схема «Принципи словникової роботи»
• Є.Тихеєва виокремила основний принцип словникової роботи — принцип розвитку словника в процесі активного діяльнісного пізнання світу. Які Ваші міркування з цього приводу відповідно до сучасних освітніх тенденцій у дошкільній освіті? • Як реалізуються вищезазначені принципи словникової роботи під час виконання різних розділів програми та під час режимних моментів? Структурно-опорна схема «Завдання словникової роботи у дошкільному навчальному закладі»
• У сучасній методиці, як зазначає професор А.Богуш, зазначені завдання словникової роботи можна справедливо визначати як триєдину мету розвитку словника дитини, оскільки процеси збагачення-уточнення-активізації словникових одиниць відбувається постійно. Проаналізуйте представлені на блок-схемі завдання та дайте характеристику четвертому завданню, спрямованому не тільки на опанування мовною нормою, а й на підвищення рівня мовленнєвої культури дошкільника. • Яким завданням словникової роботи надають перевагу вихователі у практиці роботи з розвитку мовлення в дошкільних навчальних закладах? Які недоліки Ви вбачаєте у перевазі кількісного накопичення та активізації лексики дошкільника над роботою із семантикою слова? Структурна блок-схема «Лексичний запас дитини дошкільного віку» • Проаналізуйте на блок-схемі кожну групу слів лексичного запасу дитини та дайте їм характеристику з врахуванням віку дітей. Структурна блок схема «Засоби ознайомлення з довкіллям»
Провідні принципи ознайомлення дітей з явищами навколишнього світу 1. Тематичне об'єднання, інформативне та емоційне насичення навчального матеріалу 2. Тісний взаємозв'язок з розвитком рідного мовлення і логічного мислення 3. Активна пізнавальна діяльність 4. Відповідність сучасності 5. Врахування культурно-етнографічних особливостей краю 6. Поєднання пізнавальних та виховних завдань
Структурна блок-схема «Ознайомлення з довкіллям»
Структурна блок-схема Лексична компетенція дошкільника «Зміст лексичної роботи упродовж дошкільного дитинства» · Проаналізуйте напрями змісту словникової роботи, зазначені на блок-схемі, наведіть до них відповідні приклади. · Результати досліджень вчених підтверджують думку про те, що упродовж дошкільного дитинства зміст лексичної роботи в різних вікових групах постійно ускладнюється. На прикладі одного із зазначених напрямів змісту лексичної роботи та аналізу програмових завдань (вікова група на вибір) словникової роботи доведіть вищезазначені положення.
Структурна блок-схема «Напрями лексичної роботи з дошкільниками»
• Для систематичної та планомірної лексичної роботи у дошкільному навчальному закладі вчені зазначають про необхідність створення розвивального мовленнєвого середовища, інтегрованого використання різноманітних форм роботи на заняттях та у вільний від занять час. На основі аналізу блок-схеми запропонуйте свій варіант тематики словника-мінімума для дітей певної (на вибір) вікової групи. Структурна блок-схема «Методи лексичної роботи з дошкільниками» • Розгляньте блок-схему та проаналізуйте особливості використання методів та прийомів збагачення словникового запасу з дітьми молодшого та старшого дошкільного віку. • Яка роль спілкування та активного пізнання дитиною довкілля для стимулювання її лексичного розвитку? • Яке місце в лексичній роботі посідає наочність?
Структурна блок-схема «Методи лексичної роботи з дошкільниками» • Здійсніть порівняльний аналіз методів та прийомів лексичної роботи з дітьми дошкільного віку. У чому полягають особливості використання методів сприяння освоєнню дітьми смислу слова та активізації словника? • Які умови в освітньому закладі і в родині необхідно забезпечити для реалізації завдань лексичного розвитку дітей дошкільного віку? • Свою відповідь аргументуйте.
Структурна-опорна схема «Вимоги до проведення занять з ознайомлення з властивостями і якостями предметів» (за Тихеєвою Є.І.)
• Яку мету переслідують заняття з ознайомлення з властивостями і якостями предметів? • У чому вбачаєте актуальність вимог, сформованих Є.Тихеєвою, до цих занять?
Структурна блок-схема «Види занять з ознайомлення дітей з предметним світом» (за Логіновою В.) • Проаналізуйте на блок-схемі кожну групу занять із ознайомлення дітей з предметним світом. Визначте специфіку використання кожного виду заняття у залежності від завдань словникової роботи та вікової групи, у якій вона проводиться. • Які методи та прийоми навчання доцільно використовувати для кожного виду занять з ознайомлення з предметним світом? • Назвіть приклади дидактичних ігор на формування узагальнень та понять для дітей середнього дошкільного віку. Яке місце індивідуальних форм роботи у формуванні лексичної компетенції дошкільника? Наведіть приклади. Свою відповідь аргументуйте.
Структурна блок-схема «Види занять на формування родових понять» (за А.М. Бородович)
• Проаналізуйте запропоновані групи занять на формування родових понять. Визначте специфіку їх використання у залежності від віку дітей. Свою відповідь аргументуйте.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|