Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Заняття з словникової роботи

Комплексні (словникова робота є складовою частиною заняття) - два рази на місяць

Тематичні (повністю присвячені словниковій роботі) - один раз у квартал

Контрольні (перевірка рівня розвитку лексичних навичок) - у кінці кварталу


 

Структурна блок-схема

«Методи ознайомлення дітей з довкіллям й словникової роботи»

· Дайте порівняльну характеристику методам безпосереднього та опосе­редкованого ознайомлення дітей з довкіллям і словникової роботи. На кон­кретному прикладі продемонструйте комплексне їх використання.

Структурна блок-схема

«Тематика екскурсій-оглядів і номенклатурних занять на розглядання предметів і бесід про них» (за А.М. Богуш)

Молодша група (4-й рік життя) Групова кімната Умивальна кімната Роздягальна кімната Ідальня Спальня Наша ділянка
Середня група (5-й рік життя) Книжкова шафа Вікно Буфет Куточок природи Постіль Іграшки Музична зала Кабінет лікаря Кухня
Старша група (6—7 роки життя) Опалення Кабінет завідувача Піаніно Радіо Електропраска Квітник Педкабінет Дошкільний навчальний заклад Пилосмок Пральна машина Телефон Холодильник Газова плитка Мисник Предмети хатнього вжитку
Практичні методи ознайомлення дітей з довкіллям
Метод вправ
Метод проектів
Малювання
Досліди
Наслідувальні
Конструктивні
Творчі

 

 


Види моделей:

1. предметна модель - аналогічна предмету конструкція

2. предметно-схематична модель (суттєві компоненти і зв'язки між ними позначаються за допомогою предметів-замінників і графічних знаків)

3. графічна модель — графіки, формули, схеми та ін.


 

Структурна блок-схема

«Методика розглядання та обстеження предметів» (за А.М. Богуш)

• Проаналізуйте на блок-схемі послідовність етапів розглядання та об­стеження предметів. Наведіть тематику розглядання предметів для однієї вікової групи (на вибір).

• Здійсніть порівняльний аналіз у варіативних програмах програмових завдань та визначте розділи програми, з яких проводяться заняття зі слов­никової роботи у дошкільному навчальному закладі. У чому полягає їх специфіка? Свою відповідь аргументуйте прикладами Із педагогічної прак­тики.

 

Структурна блок-схема

«Методика словникової роботи» (за А.М. Богуш)

u eG1sUEsBAi0AFAAGAAgAAAAhAI2oY3F0BQAAfxgAABgAAAAAAAAAAAAAAAAARBgAAGRycy9kaWFn cmFtcy9sYXlvdXQxLnhtbFBLAQItABQABgAIAAAAIQCBv/q84wUAAJ0dAAAZAAAAAAAAAAAAAAAA AO4dAABkcnMvZGlhZ3JhbXMvZHJhd2luZzEueG1sUEsFBgAAAAAKAAoAmwIAAAgkAAAAAA== ">

• Кожен із зазначених напрямів лексичної роботи з дітьми має свою специфіку. Програма «Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку», розроблена А.Богуш, орієнтує на виконання таких завдань, почи­наючи із молодшої групи.

•На основі аналізу програмових завдань словникової роботи та напрямів методичної роботи, визначених на блок-схемі, дайте їм характеристику.

• У чому полягає особливість методики лексичної роботи у молодшому та старшому дошкільному віці?

 

Завдання для самостійної роботи

Тематика ІНДЗ

1. Особливості засвоєння слова у молодшому дошкільному віці.

2. Особливості засвоєння слова у старшому дошкільному віці.

3. Реалізація завдань словникової роботи згідно базового компоненту дошкільної освіти.

4. Особливості лексичної роботи з дітьми молодшого дошкільного віку.

5. Специфіка словникової роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

6. Формування лексичної компетенції дошкільника відповідно до сучасних вимог дошкільної освіти.

7. Порівняльний аналіз програмових завдань лексичної роботи (за варіантами програм) у молодшому дошкільному віці

8. Порівняльний аналіз програмових завдань лексичної роботи у старшому дошкіль­ному віці.

9. Формування мовленнєвої культури дитини як завдання сучасної дошкільноїлінгводидактики.

10. Напрями ускладнення змісту лексичної роботи з дошкільниками.

11. Зміст та критерії словника-мінімуму за темами для дітей різних вікових груп.

12. Є.Тихеєва про розвиток словника дошкільника.

13. Сучасні дослідження про лексичну роботу з дітьми дошкільного віку.

14. Реалізація принципів словникової роботи на етапі дошкільного дитинства.

15. Роль активної пізнавальної діяльності дітей у засвоєнні слова.

16. Національна спрямованість словникової роботи у сучасному дошкільному закладі.

17. Реалізація принципу сенсорно-лінгвістичного розвитку у роботі з дошкільниками.

18. Лексична робота з дітьми дошкільного віку під час режимних моментів.

19. Формування словника дитини дошкільного віку у повсякденному житті.

20. Особливості використання методів стимулювання лексичного розвитку дошкільників.

21. Збагачення лексичного запасу дитини в організованій навчальній діяльності.

22. Характеристика методів і прийомів збагачення словникового запасу дітей.

23. Методи і прийоми сприяння освоєнню дітьми смислу слова та активізації словника.

24. Особливості методів і прийоми? роботи з дошкільниками над смислом слова.

25. Методика ознайомлення дітей з багатозначними словами, синонімами й анто­німами.

26. Методика лексичної роботи в процесі ознайомлення з художнім словом.

27. Особливості ознайомлення старших дошкільників з прислів'ями та приказками.




Переглядів: 4980

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структурна блок-схема | Практичний вимір на педагогічну практику

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.