МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тести до змістового модуля«Формування діамонологічної і лексичної компетенції дітей» 1. Раннє дитинство Щодо розвитку мовлення дітей, за твердженням Г.Розенгар-Пупко, поділяється на тріоди: 1) 1—2 роки (ранній вік); 2) 1 місяць — 1,5—2 роки (підготовчий), 1,5—2—3 роки (період оформлення самостійного мовлення); 3) 1—3 роки (підготовчий період). 2. Крик немовляти: 1) умовно-рефлекторна реакція організму; 2) природжена безумовно-рефлекторна реакція, що викликається сильними органічними відчуттями негативного характеру; 3) природжена безумовно-рефлекторна реакція, що викликається позитивними емоціями; 4) сигнал нездорового стану організму дитини. 3. Гукання з'являється у: 1) 2 місяці; 2) 3 місяці; 3) 4 місяці. 4. У 6 місяців з'являється: 1) гукання; 2) гудіння; 3) белькіт; 4) складовий контур слова. 5. У словнику однорічної дитини налічується: 1) 1—5 слів; 2) 5—10 слів; 3) 10-15 слів; 4) до 50 слів. 6. Розвиток мовлення дітей на другому році життя проходить етапи: 1) перший — від 1 року до 1 року 5—6 місяців, другий — від 1 року 5—6 місяців до 2 років; 2) перший — від 1 року 2 місяців до 1 року 6 місяців, другий — від 1 року 6 місяців до 2 років; 3) від 1 року до 2 років. 7. Напрями розвитку мовлення на другому році життя: 1) розвиток зв'язного мовлення; 2) розвиток розуміння мовлення дорослих; 3) формування функції узагальнення; 4) розвиток здібності наслідування; 5) розвиток звуковимови; 6) розвиток діалогічного мовлення; 7) формування граматичної будови мовлення; 8) збагачення та активізація словникового запасу. 8. Найпершими й найлегшими в розрізненні на слух є: 1) сонорні; 2) шиплячі-свистячі; 3) тверді-м'які; 4) глухі. 9. Найлегшими для сприймання є: 1) тверді і м'які; 2) сонорні й шумні; 3) глухі — дзвінкі; 4) шиплячі — свистячі. 10. Н.Аксаріна стверджує, що періодом найінтенсивнішого мовленнєвого розвитку дитини є: 1) перший рік життя; 2) другий рік життя; 3) третій рік життя. 11. У кінці другого року життя словник дитини налічує: 1) до 10 слів; 2) до 200 слів; 3) до 300 слів. 12. Панівною формою мовлення дітей третього року життя, за даними С.Рубінштейна і Г.Леушиної, є: 1) монологічне мовлення; 2) діалогічне мовлення; 3) внутрішнє мовлення; 4) контекстове мовлення; 5) ситуативне мовлення. 13. Словник трирічної дитини налічує: 1) 300 слів; 2) 500 слів; 3) 1000 слів; 4) 1200-1500 слів. 14. Стимулювати розвиток дрібних м'язів пальців руки потрібно: 1) з раннього віку; 2) у старшій групі; 3) у дошкільному віці. 15. Провідними прийомами розвитку голосових реакцій дитини на першому році життя виступає: 1) показ картинки; 2) мовчазна присутність дорослого; 3) емоційне спілкування дорослого з дитиною; 4) показ іграшки. 16. Перші усвідомлені слова з'являються: 1) на кінець першого року життя; 2) на кінець другого року життя; 3) на третьому році життя. 17. Провідний методичний прийом у роботі з дітьми 5—6 місяців є: 1) зразок мовлення дорослого; 2) доручення; 3) показ з називанням. 18. Види групових занять з дітьми IIпівріччя першого року життя: 1) спостереження; 2) дидактичні ігри; 3) показ і називання предметів та іграшок; 4) ігри-заняття; 5) ігри-забавлянки; 6) рухливі ігри; 7) показ і називання рухів і дій. 19. Картинка для дитини є могутнім засобом -«розв'язування язика» вважав: 1) Я.Коменський; 2) К.Ушинський; 3) В.Сухомлинський. 20. Заняття з картинками потрібно починати: 1) з перших років життя дитини; 2) з 5—6 місяців; 3) з 11—12 місяців; 4) з 1,5—2 років. 21. Заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з навколишнім на другому році життя проводяться: 1) з усією віковою групою; 2) з двома віковими підгрупами (від 1 року до 1 року 5 місяців; від 1 року 5 місяців до 2 років); 3) з трьома віковими підгрупами (від 1 року до 1 року 4 місяців; від 1 року 4 місяців до і року 8 місяців; від 1 року 8 місяців до 2 років 2 місяців). 22. Види занять з дітьми другого року життя: 1) мовленнєві заняття; 2) показ предметів з називанням; 3) показ предметів у дії; 4) екскурсії; 5) заняття з картинками; 6) організовані спостереження за живими об'єктами і транспортом; 7) звуконаслідувальні ігри; 8) показ інсценівок; 9) показ театру; 10) читання забавлянок, віршів. 23. На другому році життя заняття з картинками поділяються на вікові періоди: 1) два періоди (від 1 року до 1 року 5—6 місяців; від 1 року 5—6 місяців до 2 років); 2) три періоди (від 1 року до 1 року 3—б місяців; від 1 року 3—6 місяців до 1 року 6—8 місяців; від 1 року 6—8 місяців до 2 років). 24. Тривалість заняття з дітьми третього року життя: 1) 5 хвилин; 2) 12—15 хвилин; 3) 20 хвилин. 25. Специфікою занять з дітьми другого—третього року життя є: 1) мовленнєва спрямованість; 2) повторність програмного матеріалу; 3) максимальна мовленнєва активність дітей. 26. Провідними методичними прийомами на заняттях з розвитку мовлення на третьому році життя виступають: 1) моделювання; 2) показ з називанням; 3) показ у дії; 4) запитання; 5) пояснення; 6) розповідь; 7) багаторазове повторення фраз слів у їх різноманітних варіантах і комбінаціях; 8) дидактичні вправи; 9) читання; 10) розповідання і бесіди; 11) переказ; 12 словесні доручення; 13) ігри та ігрові вправи. 27. Екскурсії огляди проводять з дітьми: 1) першого року життя; 2) другого року життя; 3) з дітьми другої половини третього року життя; 4) з дітьми 4—5 року життя. 28. «Живі картинки» — це: 1) показ інсценівки; 2) розповіді вихователя у супроводі картинної наочності; 3) показ театру. 29. Типи зв'язного мовлення: 1) переказ; 2) діалог; 3) розповідь; 4) монолог; 5) бесіда. 30. Результатом, продуктом зв'язного мовлення є: 1) розповідь; 2) текст; 3) діалог. 31. Лінгвістичні характеристики діалогу: 1) розгорнутість висловлювання; 2) розмовна лексика, фразеологія; 3) застосування переважно літературної лексики; 4) уривчастість, недомовленість, скороченість; 5) імпровізаційний, реактивний характер висловлювань; 6) певна завершеність. 32. Особливості монологу: 1) не потребує розгорнутих речень; 2) прагнення до чіткого, граматичного оформлення зв'язності на основі розгортання системи елементів зв'язку; 3) не дуже емоційний; 4) не підтримується ситуацією; 5) активне застосування шаблонів; 6) потребує тривалішої внутрішньої підготовки; 7) супроводжується активною й виразною інтонацією, мімікою, жестами. 33. До основних форм діалогічного мовлення належать: 1) розповідь; 2) розмова; 3) полілог; 4) бесіда; 5) міркування. 34. Основний метод розвитку діалогічного мовлення у дошкільників на заняттях: 1) розмова; 2) розповідь; 3) бесіда. 35. Систематизація, узагальнення, уточнення та розширення знань і досвіду дітей з певної теми є метою: 1) вступної бесіди; 2) етичної бесіди; 3) узагальнювальної бесіди. 36. Класифікація бесіди залежно від мети і методу: 1) пізнавальна; 2) вступна; 3) етична; 4) супроводжувальна; 5) заключна. 37. Форми монологу: 1) розповідь; 2) бесіда; 3) переказ; 4) розмова. 38. Типи монологічного мовлення: 1) розповідь; 2) повідомлення; 3) переказ; 4) розмова; 5) опис; 6) міркування. 39. Види розповідей за формою: 1) фактичні; 2) творчі; 3) на наочній основі; 4) на словесній основі; 5) описові; 6) сюжетні. 40. Види розповідей за змістом: 1) на наочній основі; 2) на словесній основі; 3) фактичні; 4) творчі; 5) описові; 6) сюжетні. 41. Прийоми навчання розповіді: 1) розмова; 2) показ картинки; 3) зразок розповіді вихователя; 4) план розповіді; 5) колективне складання розповіді; 6) запитання; 7) оцінка; 8) ігрові вправи. 42. Види занять з навчання розповіді по пам'яті: 1) складання описової розповіді за картинкою (предметом, іграшкою); 2) переказ літературних творів; 3) складання сюжетної розповіді за картинкою; 4) складання розповіді з власного чи колективного досвіду; 5) складання розповіді-опису предмета (картинки, іграшки) по пам'яті; 6) порівняльний опис двох іграшок. 43. Види занять з навчання творчої розповіді на основі уяви: 1) складання розповіді за поданим початком (закінченням); 2) складання описової розповіді за змістом пейзажної картини; 3) складання розповіді на запропоновану вихователем тему; 4) складання розповіді (казки) за опорними словами; 5) складання листа; 6) складання сценарію на основі короткого літературного тексту. 44. Основний метод роботи з картиною: 1) розповідь вихователя; 2) розмова; 3) розглядання у супроводі бесіди; 4) переказ. 45. Способи організації переказу: 1) повний (цілісний); 2) творчий; 3) колективний; 4) за частинами (командами); 5) за опорними словами; 6) за пейзажною картиною; 7) інсценування за ролями. 46. Розповіді з власного досвіду поділяють на: 1) розповіді, в яких відображено колективний досвід; 2) описові; 3) сюжетні; 4) розповіді, що відображають індивідуальний досвід дітей. 47. Види творчих розповідей на словесній основі: і) самостійне складання дітьми казок; 2) придумування кінця до початку розповіді чи казки вихователя; 3) розповідь за ігровою обстановкою; 4) розповідь на тему, запропоновану вихователями; 5) складання листів. 48. Розповідь-етюд це: 1) описова розповідь про природу; 2) невелика розповідь на запропоновану тему, своєрідна словесна замальовка; 3) складання розповіді за змістом пейзажної картини. 49. Мовленнєва творчість дітей в умовах навчання: 1) завжди відбувається за ініціативою дитини; 2) орієнтована на кінцевий результат; 3) багатоваріантність творчого рішення; 4) обов'язкове дотримання літературно-мовленнєвих норм; 5) самостійно застосовує у творчій діяльності отримані раніше знання, вміння, навички; 6) без прохання дитини про допомогу вихователь не втручається у творчий процес; 7) вихователь виконує функцію організатора, коректора, режисера; 8) відбувається переважно за ініціативою педагога. 50. Первинною формою літературної творчості дітей виступає: 1) мовленнєво-творча діяльність; 2) словотворення; 3) словесна творчість. 51. До форм ініціативної словесної творчості належать: 1) мовні ігри (дражнилки, лічилки, заклички); 2) римовки; 3) загадки, лічилки, заклички; 4) сюжетно-рольова гра (сюжетоскладання, діалоги); 5) художньо-мовленнєва діяльність (складання віршів, казок); 6) колективні етюди; 7) створення індивідуальної казки; 8) спілкування (самопрезентація, фантазування). 52. Основні завдання розвитку лексики: 1) збагачення кількісного складу лексики; 2) розвиток навичок словотворення; 3) заміна діалектизмів словами літературної мови; 4) активізація словника; 5) уточнення словника; 6) розвиток образного мовлення. 53. Принципи словникової роботи: 1) взаємозв'язок усіх завдань словникової роботи; 2) тематичний; 3) збагачення словника; 4) принцип взаємозв'язку слова і попереднього уявлення; 5) комунікативна спрямованість навчання. 54. Методи і прийоми словникової роботи і ознайомлення дітей з довкіллям: 1) наочні; 2) безпосереднього ознайомлення з довкіллям; 3) практичні; 4) опосередкованого ознайомлення з довкіллям; 5) елементарні досліди. 55. До опосередкованих методів ознайомлення дітей з довкіллям належить: 1) екскурсії; 2) усна народна творчість; 3) комп'ютерні ігри; 4) словесні дидактичні ігри; 5) розповідь вихователя; 6) метод проектів; 7) читання художніх творів пізнавальної спрямованості. 56. Метод вправ: 1) метод дослідження об'єктів на їх моделях; 2) метод, за допомогою якого діти самостійно вирішують пізнавальні й практичні завдання шляхом дослідів та експериментування при керівній ролі педагога; 3) багаторазове повторення дитиною дій (розумових чи практичних) певного змісту. 57. Організація навчання, за якого діти набувають знань і навичок у процесі планування і виконання практичних завдань: 1) дослідницький метод навчання; 2) моделювання; 3) метод проектів. 58. Екскурсії-огляди проводяться: 1) за межами дошкільного закладу; 2) на підприємствах; 3) в межах дошкільного закладу. 59. У процесі ознайомлення дітей з репродукціями художніх картин звертають увагу на: 1) відтворення у мовленні змісту картини; 2) розвиток вміння сприймати зміст картини й засоби художньої виразності; 3) збагачення словника образними виразами, епітетами, метафорами. 60. Бесіда — це: 1) розмова з дітьми у повсякденному житті; 2) словесний метод навчання, який використовується на заняттях і в повсякденному житті; 3) організована цілеспрямована розмова вихователя з дітьми з певної теми, що складається із запитань і відповідей. 61. Усі заняття з ознайомлення дітей з предметним світом та явищами довкілля В.Логінова поділяє на групи: 1) тематичні; 2) ознайомлення дітей з предметами та явищами, введення у словник дітей нових слів; уточнення і закріплення знань про довкілля, активізація й уточнення словника; 3) читання й розповідання художніх творів; 4) ознайомлення дітей з якостями і властивостями предметів, збагачення й уточнення словника, зіставлення, порівняння якостей, властивостей, ознак предметів та розвиток мислення; 5) заняття на формування узагальнень та понять. 62. Дидактичні ігри за метою класифікують: 1) словесні; 2) на уточнення і закріплення назв предметів; 3) настільно-друковані; 4) на закріплення якостей, властивостей, ознак предметів та іграшок; 5) ігри на закріплення матеріалу; 6) ігри на закріплення професій дорослих; 7) ігри з картинками; 8) ігри на зіставлення і порівняння предметів.
|
||||||||
|