Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 10. Навчання елементів грамоти

Поняття навчання грамоти. Теоретичні засади навчання грамоти (лінгвістичні, психолого-педагогічні).

Короткий історичний огляд методів навчання грамоти у вітчизняній та зарубіжній педагогіці (КД.Ушинський, М.Монтесорі, Макіндер, Жакото).

Сучасні варіанти методик навчання грамоти дітей дошкільного вису. Характерис­тика «Абеток» для дошкільників.

Підготовка дітей до навчання грамоти в дошкільному закладі освіти: формування звукового аналізу слій; ознайомлення зі звуком, складом, словом, реченням, наголо­сом.

Підготовка руки дитини до письма. Формування графічних навичок письма, їх від­мінність від навичок малювання. Завдання й зміст підготовки руки дитини до письма. Гігієнічні й педагогічні вимоги до організації занять. Ознайомлення дітей із зошитом. Специфіка занять з підготовки руки дитини до письма й методика їх проведення у випускній групі дошкільного закладу. Вправи в зошиті.

Види й характеристика наочних, дидактичних посібників, методика їх використан­ня в процесі навчання грамоти.

Наступність і перспективність з навчання дітей рідної мови в дошкільних закладах освіти та першому класі школи. Форми і методи забезпечення наступності і перспек­тивності з навчання дітей та учнів рідної мови.

Мовленнєва готовність дітей до школи. Діагностика мовленнєвої готовності даей до школи.

Теми семінарських та практичних занять

1. Теоретичні засади навчання грамоти — 2 год.

2. Підготовка до навчання грамоти в дошкільному закладі освіти — 2 год.

3. Підготовка руки дитини до письма — 2 год.

4. Планування й облік роботи з розвитку мовлення у дошкільному закладі — 2 год.

Теми лабораторних занять

1. Спостереження занять з навчання дітей елементів грамоти, з підготовки руки ди­тини до письма, аналіз їх — 2 год.

2. Моделювання ситуацій проведення занять з підготовки руки дитини до письма за складеними конспектами занять — 2 год.

3. Складання планів навчально-виховної роботи (планування роботи з розвитку мов­лення на заняттях і в повсякденному житті) — 2 год.

Завдання для самостійної роботи

• Випишіть 5 дидактичних ігор з розвитку звукового аналізу слів та на­вчання грамоти — 1 год.

• Складіть бібліографічний покажчик азбук для дітей 6-7 років, виданих за останні 5 років — 1 год.

• Розробіть конспекти занять:

а) з розвитку звукового аналізу слів для середньої та старшої груп;

б) на ознайомлення дітей з буквою;

в) з навчання дітей читання — 2 год.

• Розробіть зіставний аналіз змісту, навчання дітей грамоти в дошкіль­ному закладі і 1 класі школи — 2 год.




Переглядів: 1359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теми семінарських та практичних занять | Тема 11. Педагогічний менеджмент в організації навчально-мовленнєвої діяльності в дошкільному закладі освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.