МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
За динамічною і статичною вантажностямиОсновні причини втрати роботоздатності вальницями котіння. Це втомне руйнування робочих поверхонь тіл котіння та бігових доріжок кілець внаслідок циклічного контактного навантаження; цей основний вид пошкоджень вальниць спостерігається після тривалої роботи і супроводжується підвищенням шуму та вібрації; з досвіду експлуатації встановлено, що найчастіше пошкоджується бігова доріжка внутрішнього кільця. Спостерігаються пластичні деформації у вигляді вм’ятин, ямок на доріжках котіння. Особливо у важконавантажених тихохідних вальницях при дії великих навантаг без обертання або ударних навантаг. Має місце абразивне спрацьовування як результат недостатнього захисту від абразивних часток (пилу та бруду), яке є основною причиною виходу з ладу вальниць авт, тракторів, будівельних та гірничих машин і т. ін.; застосування досконалих конструкцій ущільнювачів вальницевих вузлів значно зменшує спрацювання. Можуть бути задúрки робочих поверхонь як результат недостатнього змащення, дуже малих проміжків через неправильний монтаж, а ще – розколювання кілець і тіл котіння через перекоси при монтажі або при великих динамічних навантагах (при нормальній експлуатації цей вид руйнувань не спостерігається). У швидкохідних вальницях можуть бути руйнування сепараторів від дії відцентрових сил і тиску тіл котіння на них через значний розкид діаметрів тіл котіння в одній вальниці. Критерії роботоздатності і розрахунок вальниць котіння. Сучасний розрахунок вальниць ґрунтується тільки на двох критеріях: 1) розрахунок на статичну вантажність за залишковими деформаціями; 2) розрахунок на ресурс (довговічність) за втомним викришуванням. Розрахунки за іншими критеріями не розроблені, оскільки ці критерії пов’язані з низкою випадкових факторів, які важко піддаються обліку. Стандартом обмежені кількість типів та розмірів вальниць. Це дозволило розрахувати і експериментально встановити вантажність (роботоздатність) кожного типорозміра вальниць. Проектуючи машини, вузли і аґреґати, вальниці котіння не конструюють і не розраховують, а підбирають з числа стандартних за умовними формулами. Методика підбору стандартних вальниць також стандартизована і відповідає в основному вимогам міжнародної організації зі стандартизації (ISO). Підбір вальниць котіння за динамічною та статичною вантажністю.Розрізняють підбір вальниць за динамічною вантажністю для попередження втомного руйнування (викришування) і статичною вантажністю для попередження залишкових деформацій, які базуються відповідно на міждержавних стандартах – ГОСТ 18855 “Вальниці котіння. Розрахунок динамічної вантажності, еквівалентної динамічної навантаги довговічності” та ГОСТ 18854 “Вальниці котіння. Розрахунок статичної вантажності та еквівалентної статичної навантаги”. Підбір вальниць котіння за динамічною вантажністю С (за даним ресурсом або довговічністю) здійснюють при частоті обертання n ≥ 10 хв-1. При n від 1 до 10 хв-1 в розрахунку приймають n=10 хв-1. Заувага. Фірма SKF (Швеція) розрахунок за динамічною вантажністю проводить при n > 20хв-1. Умова підбору: С (потрібна) ≤ С (паспортна або з каталогу), або
Спот ≤ Скат. (8.5)
Паспортна динамічна вантажність С – це така стала навантага, яку вальниця може витримати на протязі 1 млн. обертів без появи ознак втомленості не менше ніж у 90% з певної кількості вальниць, що піддаються випробуванням. Значення С наведені в каталогах. Під навантагою розуміють радіальну для радіальних та радіально-упорних вальниць (із зовнішнім кільцем, що не обертається), вісеву для упорних та упорно-радіальних (при обертанні одного з кілець). Динамічна вантажність та ресурс пов’язані емпіричною залежністю
L = a1a2(C/Fe)p або , (8.6)
де L – ресурс, млн.обертів; Fe – еквівалентна навантага (про це йтиметься нижче); p = 3 для кулькових і p =10/3=3,33... для роликових вальниць; а1– коефіцієнт надійності; а2 – узагальнений коефіцієнт сумісного впливу якості металу та умов експлуатації. В каталогах та довідниках вказані значення С з коефіцієнтом надійності S = 0,9. При малих ресурсах обмежують Fe<0,5 С, інакше можливе невтомне руйнування. Еквівалентні динамічні навантаги. Еквівалентна динамічна навантага Fe для радіальних та радіально-упорних вальниць є така умовна стала радіальна навантага Fr, яка, якщо прикласти її до вальниці з внутрішнім кільцем, що обертається, та з нерухомим зовнішнім, забезпечує таку ж довговічність, яку вальниця має при дійсних умовах навантаження та обертання. Перевірка і підбір вальниць за статичною вантажністю. Навантага Fe зростає зі зменшенням ресурсу L і теоретично не має обмеження. Практично навантага обмежена втратою статичної тривкості, або так званою статичною вантажністю. Статичну вантажність викориcтовують для підбору вальниць при малих частотах обертання n < 1 хв-1, коли число циклів навантаг мале і не викликає втомних руйнувань, а також для перевірки вальниць, що розраховані за динамічною вантажністю. Умова перевірки і відбору
F0 ≤ С0, (8.7)
де F0 – еквівалентна статична навантага; С0 – статична вантажність. Заувага. Фірма SKF розрахунок за статичною вантажністю рекомендує при n < 20 хв-1. Під статичною вантажністю розуміють таку статичну навантагу, якій відповідає загальна залишкова деформація тіл котіння та кілець в найбільш навантаженій точці контакту, що рівна 0,0001 діаметра тіла котіння. При цьому під навантагою розуміють радіальну для радіальних і радіально-упорних вальниць, вісеву для упорних і упорно-радіальних. Значення С0 вказані в каталогах для кожного типорозміру вальниці. Еквівалентна статична навантага Р0 = Х0Fr + Y0Fa, (8.8)
де Fr i Fa – радіальна і вісева навантаги; Х0 та Y0 – коефіцієнти радіальної та вісевої статичних навантаг. Наприклад: а) Х0 = 0,6 і Y0 =0,5 – для радіальних кулькових однорядних (дворядних) вальниць; б) Х0 = 0,5 і Y0 = 0,47...0,28 (при= 12...360 відповідно) – для радіально-упорних кулькових вальниць; в) Х0 = 0,5 і Y0 = 0,22ctg– для конічних та самоустановних кулькових та роликових вальниць. Гранична швидкохідність вальниці. Обмежуються вальниці граничною частотою nгр , яка вказується в каталозі. Це найбільша частота обертання, за межами якої розрахункова довговічність не ґарантується. Дослідами встановлено, що інтенсивність спрацювання і втрати на тертя у вальницях котіння пов’язані з коловою швидкістю, тому для оцінки граничної швидкохідності прийнятні умовні швидкісні параметри (пропорціональні коловій швидкості)
[Dmn] = const, (8.9)
де Dm – діаметр обводу центрів тіл котіння, мм; n – частота обертання, хв-1. Допустиме значення [Dmn] залежить від конструктивних та експлуатаційних параметрів і типу вальниці, типу сепаратора, класу точності, типу мастила та ін. ГЛАВА 9. З’ЄДНАННЯ ТИПУ “ВАЛ – МАТОЧИНА”
|
||||||||
|