МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Семінарське заняття № 13«Біноміальний критерій m» План. 1.Актуалізація знань студентів. (Біноміальний критерій m:призначення критерію, опис критерію, обмеження критерію, алгоритм підрахунку біноміального критерію m, розв’язування задач). Критерій призначений для зіставлення частоти повторення будь-якого ефекту з теоретичною чи заданою частотою його повторення. Він застосовується в тих випадках, коли обстежена лише одна вибірка об’ємом не більше 300 спостережень, в деяких завдання – не більше 50 спостережень. Визначити теоретичну частоту повторюваності ефекту за формулою: fтеор = n·P, де n – кількість спостережень в досліджуваній вибірці; Р – задана ймовірність досліджуваного ефекту.
А) Якщо задана вірогідність Р˂0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, допустимий рівень браку – 15%, а в досліджуваній вибірці отримано значення 25%), то біноміальний критерій можливий для вибірки 2≤n≤50. Б) Якщо задана вірогідність Р˂0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, допустимий рівень браку – 15%, а в досліджуваній вибірці отримано значення 5%), то біноміальний критерій неможливий і необхідно використовувати критерій χ2. В) Якщо задана вірогідність Р=0,50, а fемп˃fтеор (наприклад, вірогідність вибору кожної із ріновірогідних альтернатив Р=0,50, а в досліджуваній вибірці одна з альтернатив вибирається частіше, ніж в половині випадків), то біноміальний критерій можливий для об’єму вибірки 5≤n≤300. Г)Якщо задана вірогідність Р=0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, вірогідність вибору кожної із рівновірогідних альтернатив Р=0,50, а в досліджуваній вибірці одна з альтернатив спостерігається рідше, ніж в половині випадків), то замість біноміального критерію застосовується критерій знаків G, який є «дзеркальним відображенням» біноміального критерію при Р=0,50. Допустимий об’єм вибірки: 5 ≤ n ≤ 300. Д) Якщо задана вірогідність Р ˃ 0,50, а fемп˃fтеор (наприклад, середньо-статистичний процент рішення задачі – 80%, а в досліджуваній вибірці він складає 95%), то біноміальний критерій неможливий і потрібно застосовувати критерій χ2. Є) Якщо задана вірогідність Р ˃ 0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, середньо-статистичний процент рішення задачі – 80%, а в досліджуваній вибірці він складає 60%), то біноміальний критерій можливий при умові, що в якості «ефекту» ми будемо розглядати більш рідкісну подію – невдачу у вирішенні задачі, вірогідність якої Q=1 – Р=1 – 0,80=0,20 і процент зустрічання в даній вибірці: 100% – 75% = 25%. Ці перетворення фактично приведуть дане завдання до завдання, передбаченого п. А. Допустимий об’єм вибірки: 2≤n ≤50. За Табл. ХІV визначаємо критичні значення критерію m при n, Р=0,50:
|
||||||||||||||||||||
|