МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обмеження біноміального критерію1. У вибірці повинно бути не менше 5 спостережень. В принципі можливе застосування критерію і при 2 ≤ n ≤ 5, але лише щодо певного типу завдань (див. Табл. XV Додатку 1). 2. Верхня межа чисельності вибірки залежить від обмежень і варіює в діапазоні від 50 до 300 спостережень, що визначається наявними таблицями критичних значень. 3. Біноміальний критерій m дозволяє перевірити лише гіпотезу про те, що частота повторення ефекту, що нас цікавить в досліджуваній вибірці перевищує задану ймовірність Р. Задана ймовірність при цьому повинна бути: Р ≤ 0,50. 4. Якщо ми хочемо перевірити гіпотезу про те, що частота повторення ефекту, що нас цікавить достовірно нижче заданої ймовірності, то при Р = 0,50 ми можемо зробити це за допомогою вже відомого критерію знаків G, при Р>0,50 ми повинні перетворити гіпотези в протилежні, а при Р<0,50 доведеться використовувати критерій χ2. За Табл. 5.12 легко визначити, який із шляхів для нас доступний. Таблиця 1.2 Вибір критерію для зіставлень емпіричної частоти з теоретичною при різних ймовірностях досліджуваного ефекту Р і різних гіпотезах.
А) Якщо задана вірогідність Р˂0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, допустимий рівень браку – 15%, а в досліджуваній вибірці отримано значення 25%), то біноміальний критерій можливий для вибірки 2≤n≤50. Б) Якщо задана вірогідність Р˂0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, допустимий рівень браку – 15%, а в досліджуваній вибірці отримано значення 5%), то біноміальний критерій неможливий і необхідно використовувати критерій χ2. В) Якщо задана вірогідність Р=0,50, а fемп˃fтеор (наприклад, вірогідність вибору кожної із рівновірогідних альтернатив Р=0,50, а в досліджуваній вибірці одна з альтернатив вибирається частіше, ніж в половині випадків), то біноміальний критерій можливий для об’єму вибірки 5≤n≤300. Г) Якщо задана вірогідність Р=0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, вірогідність вибору кожної із рівновірогідних альтернатив Р=0,50, а в досліджуваній вибірці одна з альтернатив спостерігається рідше, ніж в половині випадків), то замість біноміального критерію застосовується критерій знаків G, який є «дзеркальним відображенням» біноміального критерію при Р=0,50. Допустимий об’єм вибірки: 5 ≤ n ≤ 300. Д) Якщо задана вірогідність Р ˃ 0,50, а fемп˃fтеор (наприклад, середньостатистичний процент вирішення задачі – 80%, а в досліджуваній вибірці він складає 95%), то біноміальний критерій неможливий і потрібно застосовувати критерій χ2. Є) Якщо задана вірогідність Р ˃ 0,50, а fемп˂fтеор (наприклад, середньостатистичний процент рішення задачі – 80%, а в досліджуваній вибірці він складає 60%), то біноміальний критерій можливий при умові, що в якості «ефекту» ми будемо розглядати більш рідкісну подію – невдачу у вирішенні задачі, вірогідність якої Q=1–Р=1–0,80=0,20 і процент зустрічання в даній вибірці: 100% – 75% = 25%. Ці перетворення фактично приведуть дане завдання до завдання, передбаченого п. А. Допустимий об’єм вибірки: 2≤ n ≤50.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|