МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
АНТИСЦІЄНТИЗМПрагн осмислення ролі несвідомого. Психоаналіз. З. Фрейд. Проблеми неврозів. Реальне і необх явище з т.з. самоаналізу. Поняття: Несвідоме: інд та колективне. - страх; - інстинкти; - сублімація; - теорія комплексів; - архетип; - соц характер. Етапи розвитку: 1.- Фрейдизм. 2.- Аналіт психологія К.Юнга. Вплив на ідеологію фашизму. 3.- Неофрейдизм (Адлер, Райх, Маркузе – критикував структуралізм за намал проблеми людини). 4.- Гуманістичний психоаналіз (Е. Фромм) – на стику психіки, марксизму і ідеалізму. Головна проблема – усвідомлення несвідомого, вивчення його змістових характеристик “там де було воно, повинно стати я”. Структура психіки. Воно------Я-------Над-я
Людина функціонує по довільно вибраній програмі отримання найбільшого задоволення. В осн дослідження – антична міфологія. Найважл інстинкт – сексуальний, осн принцип – комплекс. У Фрейда “нещасне я” Неврози – рез-тат розвитку і існ людини в суп-ві. 2.Принципи, якими керується людина: - задоволення; - реальність – існ в суп-ві. Їх боротьба сприяє корекції людськ поведінки, але незавжди сприяє виріш глибинних манер, які виникли в людській психіці. Незадоволення витісн в сферу підсвід нефоз – лікув за допомогою згадування. Аналіз обмовок, описів, сновидень і їх тлумачення, переведення несвід на рівень усвідомленого. 2.- осн інстинкти: 1.- Ерос – життя. Лібідо – кохання, дружба. 2.- Танатос – страх смерті. Типи особистостей: 1 Витіснений тип – людина виводить свої інстинкти в соц, р- ть, не прийнятну, змінюючи їх. (напр. інстинкт убивства – полководці). 2 Сублімований тип – субл – раціоналізація невід, оволод бажаннями реалій через соц позитивну і морально прийнятну д-ть. Вплив ідей Платона (Ерос). Але у П. світ ідей впливає на світ речей, а у Фрейда – навпаки (посвячення). Шелер – “гра на пониження”. Біологізаторська позиція. Перевага біол. над соціальним. Релігія, мист-во, культура, … виникають в рез-ті сублімації, тоді як невроз – це пробл сублімації. Ідея про невдоволення культурою – розх між нормами, які сповідуються і тим як вони реалізуються. Позит. Ідеї: 1. Прагнення співвіднести філос розгляд людини з її психол вивченням. 2. Досл проблеми несвідомого як загально культ проблеми. 3. Розвиток проблеми творчості, ролі митця в худ творчості. Досл була позиц: - відображення; - втілення божественних ідей; - ремісник. Започаткував дослідження творчої біографії митців, їх долі, які потім виразились у їх творчості. Недоліки: 1.- Свідоме розгл як другорядне по відношенню до несвідомого – раціоналісти. 2.- Послідовники – за абсолютизацію ролі сексуального інстинкту. 3.- Неістор підхід до аналізу соц і культ процесів. К. Юнг розр аналітичний психоаналіз. Відм: розробляє колективне несвідоме як заг-людський досвід, характ для всіх рас і народів. Архетип – прообраз або первісний тип, як вроджені псих структури, що знах в глибинах колект несвідомого і скл. основу загальнолюдськ символіки. А. прояви на поверхні свідомості, в формі, уявлень, символів, міфів, літ творів. А. мають характер наперед визначеності (повторюють філогенез в ситогенезі). Аналізує не інстинкти, а форми (типові способи) А. Юнга нераціональні, вони протистоять свідомості, їх не можна, осмислити дискурсивно, сприймаються інтуїтивно, але при цьому завд. а.п. – описувати і тлумачити архетипи для полегшення процесів індивідуації людини. Індивідуації – розвиток шляхом асиміляції свідомістю змісту особистого і колективного несвідомого. Зверн до первісних культур, в т.ч. і сх.. Архетип: Світове дерево з 7 координатами Мандала Образ мудреця. Теорія структури особистості. Структура особистості: - я - індивідуальне несвідоме - колективне - первісна (як маска) - Аніма (жін начало) - Анімус (чол. Начало) Тіне (найперша сторона свідомості) - САМІСТЬ (центр, тотальність, центр само визнач людини). Читайте також:
|
||||||||||
|