Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Гедонізм, сцієнтизм, перфекціонізм, антисцієнтизм

Варіант 2.

1.Впишіть у визначення необхідне поняття:

Розділ гносеології, що вивчає стандарти, норми і принципи наукового знання, називається _____________________ .

2.Допишіть дане твердження:

Цілеспрямована, свідома організація відносин професійно зайнятих науковою діяльністю людей, організація матеріальних умов та засобів здійснення цієї діяльності у формі системи інституцій і установ для виконання функцій керування і контролю в науково-дослідницькій сфері перетворює науку на _________________________ .

3.Оберіть відповідь «так» чи «ні» відносно наступних тверджень:

A) Наука — сукупність всіх уявлень людини про зовнішній світ, впорядкованих в систему.

B) Суб'єктом пізнання є та соціальна сила, від якої виходить активна дія — суб'єкт суспільної практики, творчий елемент історії, який в своїй діяльності втілює потреби і вимоги суспільного прогресу.

C) Об'єктом пізнання для науки виступає весь об'єктивний світ — природний і історичний, а також сама свідомість і пізнання, його закони (тобто і суб'єктивна реальність).

D) Наука залежить від волі та свідомості людей, тому вона не здатна давати об'єктивного знання, в її силах — дати лише ймовірнісне або ілюзорне знання.

4.Підкресліть 1 поняття, науковий зміст якого розкрито у наступному визначенні:

… – це світоглядна позиція, в основі якої лежить уявлення про наукове знання як найвищу культурну цінність і достатню умову орієнтації людини в світі, сполучена з абсолютизацією способу мислення і методів так званих «точних наук», тобто природничих і технічних, взятих як зразок і еталон для побудови наук про людину і суспільство.

5.Поставте поняття у відповідність до його визначення

1. Науковий принцип А. Вища форма відображення дійсності, що дає систематичне об’єктивне знання про істотні зв'язки і закономірності дійсності, обґрунтовує і програмує способи практичної діяльності людей.
2. Закон науки В. Центральна думка, що виражає фундаментальну закономірність певного кола явищ і синтезує в цілісну систему всі поняття і судження, створюючи з окремих положень єдину наукову теорію, розкриває можливість її практичного застосування.
3. Наукова ідея С. Логічна форма пізнання, яка є виразом універсальних взаємозв’язків і закономірностей, в яких знаходяться об’єкти кількох або усіх наук – об’єкт наукового пізнання в цілому.
4. Наукова теорія Д. Відображення в логіці понять об'єктивної, причинної, необхідної залежності між явищами.

 

6.Впишіть поняття, якому дається таке визначення:

Рівень наукового пізнання, на якому об'єкт відображається з боку зовнішніх зв'язків і відношень окремих явищ, які доступні спостереженню в їх безпосередній чуттєвій достовірності, піддаються опису і порівнянню, знання про які узагальнюються у вигляді образів, уявлень і фактів – це __________________________.

7.Назвіть метод, якому дається таке визначення:

Метод здобуття нового знання і побудови наукової теорії, суть якого полягає в процесі логічного виводу, тобто переходу за певними правилами логіки від деяких висунутих теоретичних припущень (посилок) до їх наслідків (висновків), чим забезпечується рух в процесі пізнання від загального до часткового (одиничного), виведення останнього з першого.

Варіанти відповідей: метод моделювання, гіпотетико-дедуктивний, праксеологічний.


Читайте також:

  1. АНТИСЦІЄНТИЗМ
  2. Антисцієнтизм, інтуїтивізм, сцієнтизм, перфекціонізм
  3. Сцієнтизм і антисцієнтизм. Концепція “двох культур” Ч.Сноу




Переглядів: 849

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод | Виберіть 1 найточніший варіант твердження. Абсолютна істина – це

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.049 сек.