Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виберіть 1 найточніший варіант твердження. Абсолютна істина – це

I. ірраціональна властивість буття, що осягається людиною інтуїтивно у знанні, що вичерпує його зміст;

II. ідея, яка відповідна інтересам і прагненням особи, сприяє її успіху в справах;

III. недосяжне знання, якого лише прагнуть у пізнанні;

IV. об'єктивний зміст наукового знання, який відображається у відносних (релятивних) межах і розвивається, збагачується, а не спростовується або відкидається, із зміною цих відносних границь;

V. особливий рід надчуттєвого, справжнього, а не уявного буття, що розкривається не будь-якій людині, а лише присвяченим у його таємницю.

9.Визначте, яка з наведених позицій виражає погляди Імре Лакатоса на розвиток науки.

A.Визначальними в динаміці наукових теорій є соціокультурні та психологічні чинники діяльності як окремих учених, так і дослідницьких колективів. Теорії, що існують в рамках різних парадигм, не порівнянні, тому при їх зміні неможливо здійснити спадкоємність теорій. Криза нормальної науки відбувається, коли емоційно-вольові і раціональні підстави нового стилю і методу мислення заглиблюються, і нова парадигма завойовує в співтоваристві вчених всю більшу кількість прихильників, допоки не відбудеться зміна наукової парадигми.

B.Вплив діяльності людини на його мислення має враховуватися при дослідженні законів розвитку науки. Найістотнішою і найближчою основою людського пізнання і мислення є якраз перетворення природи людиною, а не одна природа як така, і розум людини розвивався відповідно тому, як людина навчалася змінювати природу. Доказ причинності та необхідності полягає в людській діяльності, в експерименті та промисловості: якщо людина може відтворити, викликати певну послідовність явищ, то це доводить їх необхідний причинний зв'язок, дає розуміння цього зв'язку в науці.

C.Дослідницька програма вважається такою, що прогресує тоді, коли її теоретичне зростання передбачає її емпіричне зростання, тобто коли вона може передбачати нові факти. Регрес настає тоді, коли вона із запізненням дає пояснення наукових відкриттів або фактів, що передбачаються і відкриваються конкуруючою дослідницькою програмою. Якщо дана дослідницька програма пояснює більше, ніж та що з нею конкурує, то вона витісняє останню із обігу в співтоваристві учених, що означає наукову революцію.

D.Потреба, можливість і необхідність критики і постійного перегляду своїх положень є основними і визначаючими ознаками науки, суттєвим критерієм наукової раціональності. Кожна теорія уразлива для критики, інакше вона не може розглядатися як наукова. Наукові закони не верифікуються, а фальсифікуються.

E.Теорії змінюються шляхом створення альтернативних наукових теорій. Теорії не можна порівнювати як у відношенні до загального емпіричного базису, так і з точки зору логіко-методологічніх стандартів і норм. Значення наукових термінів детермінуються тією теорією, в яку вони входять, тому під час переходу терміну з однієї теорії в іншу його значення повністю змінюється; кожна теорія створює свою власну мову для опису фактів. Немає і не може бути єдиної мови науки. Звідси слідує висновок про несумірність конкуруючих і змінюючих одна одну альтернативних теорій.

10.Оберіть визначення, відповідне методу спостереження.

1) Процес співставлення предметів або явищ дійсності з метою встановлення схожості чи відмінності між ними, а також знаходження спільних ознак, що можуть бути властивими двом чи кільком об’єктам дослідження.

2) Це систематичне, цілеспрямоване, спеціально організоване сприймання предметів і явищ об’єктивної дійсності, які виступають об’єктами дослідження.

3) Метод визначення числового значення деякої величини за допомогою обраної одиниці, спеціальних засобів і пізнавальних процедур.


Читайте також:

  1. II варіант
  2. Абсолютна величина числа позначається символом .
  3. Абсолютна ентропія
  4. Абсолютна земельна рента.
  5. Абсолютна земельна рента.
  6. Абсолютна похибка наближеного
  7. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  8. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  9. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  10. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  11. Варіант
  12. Варіант 1




Переглядів: 995

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гедонізм, сцієнтизм, перфекціонізм, антисцієнтизм | Визначте, в якому з фрагментів представлено пізнавальну позицію об’єктивного ідеалізму.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.